Pagina 1 van 1
Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 30 nov 2012 22:17
door johannes40
CONTROLEER uw transactie overzichten!
Ik reis zelden met openbaar vervoer ( met korting); toch maar eens transactie overzichten bekeken.
21-07-2012 13.30 ingestapt Busstation Roden, afgeschreven € -4,00
21-07-2012 14.01 uitgestapt Assen Halte Peelo, niet verreist € -0,38
Ritprijs dus €4,38
21-07-2012 16.56 ingestapt Assen Halte Peelo, afgeschreven € -4,00
21-07-2012 17.26 uitgestapt bushalteRoden , niet verreist € 1,53
Ritprijs terugreis € 2,47 Verschil € 1,91 nadelig
OV-bureau Groningen/Drenthe en Ov-Ckipkaart verwezen naar Qbuzz. Webformulier ingevuld: geen reactie. Naar helpdesk Qbuzz gebeld. Helpdesk medewerkster: "Meneer halte Peelo bestaat niet".
Op mijn aanwijzingen kon ze de halte wel vinden Advies: Stuur maar per post printscreens van de transactie overzichten. Heb ik ( niet aangetekend) gedaan, doch geen reactie. Ook niet op latere mails
Op 16-08-2012 ben ik ingestapt op lijn 316 bij het CS station Groningen om 12.07 u en uitgestapt in Leek om 12.40 .
Transactie overzicht geeft aan:
16-08-2012 12.07 Check-in Gr UMCG, afgeschreven € -4,00 en Check-uit Gr. Oostersingel 12.40u ( dus 33 minuten), niet verreist € 3,43 De ritprijs was € € 0,57 Normaal gemiddeld € 2,50
Hierover heb ik maar niet met Qbuzz gecorrespondeerd; het compenseerde de eerdere foutieve afboeking
Re: Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 30 nov 2012 23:01
door nevermind
21-07-2012 13.30 ingestapt Busstation Roden, afgeschreven € -4,00
21-07-2012 14.01 uitgestapt Assen Halte Peelo, niet verreist € -0,38
Ritprijs dus €4,38
Correctie= 4,00 - 0,38 = 3,68
Re: Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 01 dec 2012 09:56
door johannes40
Nevermind:
(-4,00) + (-0,38) = -4,38
Transactie overzicht heenreis:
21-07-2012 check-in 13.30 Roden Busstation bij Qbuzz -4,00
21-07-2012 check-uit 14.01 Assen Peelo bij Qbuzz -0,38
Ritprijs €4,38 (instaptarief € 4,00 - niet vereist €-0,38)
Re: Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 01 dec 2012 14:04
door nevermind
johannes40 schreef:Nevermind:
(-4,00) + (-0,38) = -4,38
Transactie overzicht heenreis:
21-07-2012 check-in 13.30 Roden Busstation bij Qbuzz -4,00
21-07-2012 check-uit 14.01 Assen Peelo bij Qbuzz -0,38
Ritprijs €4,38 (instaptarief € 4,00 - niet vereist €-0,38)
Het wordt toch 4 euro afgeschreven bij het instappen.
Niet verreisd( 0,38), krijg je toch weer teruggeboekt.
Dan kost de rit toch maar 3,62, en niet zoals je aangeeft 4,38!
Misschien klopt het cijfer niet van de ritprijs.
Kan je controleren, wat je nog tegoed hebt!
Re: Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 01 dec 2012 16:07
door johannes40
johannes40 schreef:Nevermind:
(-4,00) + (-0,38) = -4,38
Transactie overzicht heenreis:
21-07-2012 check-in 13.30 Roden Busstation bij Qbuzz -4,00
21-07-2012 check-uit 14.01 Assen Peelo bij Qbuzz -0,38
Ritprijs €4,38 (instaptarief € 4,00 - niet verreist €-0,38)
Het wordt toch 4 euro afgeschreven bij het instappen.
Niet verreisd( 0,38), krijg je toch weer teruggeboekt.
Dan kost de rit toch maar 3,62, en niet zoals je aangeeft 4,38!
Voor de laatste keer Nevermind: Er staat niet verreist -0,38 dus negatief en niet:
niet verreist €+38
Het Transactie overzicht is een copie van het origineel op ov-chipkaat.nl
Nogmaals (-4,00) + (-0,38) = -4,38 en niet (-4,00)+ (+38) leer eens rekenen.
Re: Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 01 dec 2012 19:44
door nevermind
Ik reis zelden met openbaar vervoer ( met korting); toch maar eens transactie overzichten bekeken.
21-07-2012 13.30 ingestapt Busstation Roden, afgeschreven € -4,00
21-07-2012 14.01 uitgestapt Assen Halte Peelo, niet verreist € -0,38
Ritprijs dus €4,38
21-07-2012 16.56 ingestapt Assen Halte Peelo, afgeschreven € -4,00
21-07-2012 17.26 uitgestapt bushalteRoden , niet verreist € 1,53
Ritprijs terugreis € 2,47 Verschil € 1,91 nadelig
Misschien heeft het echt met de korting te maken.
13:30 is misschien spitsuur, en dan kan maar max.4 euro instaptarief worden afgeschreven, ofwel deze rit 4,38 kost.
Daarom de - 0,38 niet verreisd (met d), extra afgehouden.
In de namiddag is weer kortingstarief en dan heb je minder betaald.
Dat je de transactieoverzichten zelf moet controleren, dat is toch vanzelfsprekend.
Dat je geen reactie hebt gekregen, is (klant) onvriendelijk, maar dat zijn er meer.
Wat het rekenen betreft,maak je maar geen zorgen, heb in school wel opgelet.
Re: Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 05 dec 2012 11:14
door klantenservice Qbuzz
Geachte Johannes40,
Wij willen u graag helpen het probleem op te lossen.
Als u uw gegevens naar
[email protected] stuurt dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Qbuzz Klantenservice
Re: Foutieve QBUZZ transactie overzichten
Geplaatst: 05 dec 2012 12:32
door Dirkie
johannes40 schreef:Op 16-08-2012 ben ik ingestapt op lijn 316 bij het CS station Groningen om 12.07 u en uitgestapt in Leek om 12.40 .
Transactie overzicht geeft aan:
16-08-2012 12.07 Check-in Gr UMCG, afgeschreven € -4,00 en Check-uit Gr. Oostersingel 12.40u ( dus 33 minuten), niet verreist € 3,43 De ritprijs was € € 0,57 Normaal gemiddeld € 2,50
Hierover heb ik maar niet met Qbuzz gecorrespondeerd; het compenseerde de eerdere foutieve afboeking
En dat is nu weer een beetje jammer. Wel klagen als iets in je nadeel is, maar niet melden als iets in je voordeel is. Gelukkig leest Klantenserive Qbuzz hier mee