Problemen beeindiging contract Budget Energie
Geplaatst: 02 dec 2012 12:46
Dag allemaal,
Door een samenloop van omstandigheden heb ik inmiddels een probleem met de beëindiging van het contract met Budget Energie.
Via een internet veiling wilde ik aan het einde van de contract periode met Budget Energie overstappen naar Elektrabel.
Elektrabel zou per 1 december de levering overnemen van Budget Energie.
Elektrabel is echter begonnen met leveren van gas en elektriciteit per oktober, dus te vroeg.
De boete is bij de eindafrekening verrekend.
Om de eindafrekening goed te kunnen afronden met Budget Energie heb ik hen, na onze verhuizing een verhuisbericht gestuurd.
Dit had ik beter niet kunnen doen want men heeft mij direct weer als klant genoteerd zonder mij hiervan in kennis te stellen.
Enexis de netleveleverancier loopt wat achter met de administratie en heeft e.e.a. ook niet gelijk veranderd.
Toen ik weer een welkomstbericht kreeg van Budget Energie heb ik hen gewezen op het onjuiste verwerken van mijn berichtgeving (de adreswijziging). Dit had geen enkele actie van Budget Energie als resultaat.
Hierna heb ik gebeld, gemaild met allerhande jongens en meisjes die alles zouden oplossen.
Van het grootste gedeelte van de telefoongesprekken heb ik gemailde bevestigingen. Echter nergens staat een datum op, wel heb ik deze data staan in de computer van het aangekomen bericht.
Uiteindelijk heeft men toegegeven dat alles hun fout was.
Echter wie schetst mijn verbazing dat ik een maand later weer een betalingsverzoek kreeg,later aangevuld met administratiekosten.
Weer dus een telefonade met als gevolg een excuusmail van de financiële administratie (eerst totaal niet aanspreekbaar, echter ondanks mijn verzoek zonder naam van de schrijver en zonder datum)) en een bevestiging van de dame aan de telefoon (die weer moest zoeken waarom het ging, er blijkt geen enkele vorm van samenwerking te zijn) en die mij na lang wachten meldde dat alles toch echt op een misverstand berustte.
Ik dus blij met de beëindiging van de ellende.
Helaas te vroeg gejuicht.
Ik kreeg nu weer een verzoek tot betaling met boete (eindafrekening 2 vanwege de levering ten gevolge van hun fout) omdat ik na 5 dagen het contract had beëindigd.
Samenvattend:
1. Afzeggen contract bij Budget Energied;
2. Te vroege start levering Elektrabel waarvoor een vergoeding van de boete van Budget Energie;
3. Eindafrekening Budget Energie;
4. Verhuizing met verhuisbericht aan Budget Energie met als gevolg levering van Budget Energie gedurende ca. 5 dagen;
6. Excuus uiteindelijk voor het slecht lezen van de mail en toezegging terug draaien van datgene wat fout is gegaan;
7. Toch weer rekeningen sturen;
8. Toezegging dat de rekening niet hadden mogen worden gestuurd en excuus;
10 Nieuwe rekening als eindafrekening met o.a. te betalen boete.
Ik heb inmiddels een erg boze mail geschreven.
Help, dus. De hele affaire loopt nu dus vanaf begin oktober.
Dutch249
Door een samenloop van omstandigheden heb ik inmiddels een probleem met de beëindiging van het contract met Budget Energie.
Via een internet veiling wilde ik aan het einde van de contract periode met Budget Energie overstappen naar Elektrabel.
Elektrabel zou per 1 december de levering overnemen van Budget Energie.
Elektrabel is echter begonnen met leveren van gas en elektriciteit per oktober, dus te vroeg.
De boete is bij de eindafrekening verrekend.
Om de eindafrekening goed te kunnen afronden met Budget Energie heb ik hen, na onze verhuizing een verhuisbericht gestuurd.
Dit had ik beter niet kunnen doen want men heeft mij direct weer als klant genoteerd zonder mij hiervan in kennis te stellen.
Enexis de netleveleverancier loopt wat achter met de administratie en heeft e.e.a. ook niet gelijk veranderd.
Toen ik weer een welkomstbericht kreeg van Budget Energie heb ik hen gewezen op het onjuiste verwerken van mijn berichtgeving (de adreswijziging). Dit had geen enkele actie van Budget Energie als resultaat.
Hierna heb ik gebeld, gemaild met allerhande jongens en meisjes die alles zouden oplossen.
Van het grootste gedeelte van de telefoongesprekken heb ik gemailde bevestigingen. Echter nergens staat een datum op, wel heb ik deze data staan in de computer van het aangekomen bericht.
Uiteindelijk heeft men toegegeven dat alles hun fout was.
Echter wie schetst mijn verbazing dat ik een maand later weer een betalingsverzoek kreeg,later aangevuld met administratiekosten.
Weer dus een telefonade met als gevolg een excuusmail van de financiële administratie (eerst totaal niet aanspreekbaar, echter ondanks mijn verzoek zonder naam van de schrijver en zonder datum)) en een bevestiging van de dame aan de telefoon (die weer moest zoeken waarom het ging, er blijkt geen enkele vorm van samenwerking te zijn) en die mij na lang wachten meldde dat alles toch echt op een misverstand berustte.
Ik dus blij met de beëindiging van de ellende.
Helaas te vroeg gejuicht.
Ik kreeg nu weer een verzoek tot betaling met boete (eindafrekening 2 vanwege de levering ten gevolge van hun fout) omdat ik na 5 dagen het contract had beëindigd.
Samenvattend:
1. Afzeggen contract bij Budget Energied;
2. Te vroege start levering Elektrabel waarvoor een vergoeding van de boete van Budget Energie;
3. Eindafrekening Budget Energie;
4. Verhuizing met verhuisbericht aan Budget Energie met als gevolg levering van Budget Energie gedurende ca. 5 dagen;
6. Excuus uiteindelijk voor het slecht lezen van de mail en toezegging terug draaien van datgene wat fout is gegaan;
7. Toch weer rekeningen sturen;
8. Toezegging dat de rekening niet hadden mogen worden gestuurd en excuus;
10 Nieuwe rekening als eindafrekening met o.a. te betalen boete.
Ik heb inmiddels een erg boze mail geschreven.
Help, dus. De hele affaire loopt nu dus vanaf begin oktober.
Dutch249