Pagina 1 van 2

BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 12:46
door avloo
Bij een internet website BM wonen heb ik meubels gekocht die bij levering niet waren zoals afgesproken, ik heb dit ook direct aangegeven en de verkoper Barth Put Adviseerde mij de meubels nog even in huis te houden om te kijken of het toch niet paste. Na zijn vertrek heb ik er nog een goed over nagedacht en direct gebeld om te zeggen dat hij het tv meubel beter direct mee kon nemen, hij nam toen niet op.
Ik heb toen een sms gestuurd, waar hij niet op reageerde.

Ik heb toen via mail mijn beklag gedaan over dat de meubels niet waren wat we hadden afgesproken.

Na divers mail contact waarin hij al mijn op en aanmerkingen verwerpt heb ik in zijn gastenboek op de site www.bmwonen.nl geschreven dat ik teleurgesteld was in de gang van zaken, dat ik met meubels zat die niet volgens bestelling waren geleverd maar dat de meubels wel mooi gemaakt zijn.
Ook was meneer niet duidelijk over het type hout dat hij had gebruikt. Als je voor zoveel geld een eettafel, tvmeubel en salontafel koopt is dit informatie waar je op zn minst duidelijkheid over wenst als klant.

Vervolgens kreeg ik een email waarin stond dat mijn bericht uit het gastenboek is verwijderd..(lekker transparant naar je klanten).
Ook kwam ik er toen achter dat de meubels die ik heb besteld duurder zijn dan wat ik heb ontvangen.

Na divers mail contact maar geen oplossing heb ik meneer Put gebeld, hij wilde mij niet te woord staan, ook wilde hij de meubels niet komen terug halen en mijn geld terug geven...

Ik zit nu dus gedwongen met meubels en de verkopende partij heeft zijn geld en laat niets meer van zich horen. Dit mag niet zo kunnen!! Ik wil op deze manier mensen waarschuwen die bij BM wonen meubels bestellen, betaal niet voordat je compleet tevreden bent want geld terug is dus geen optie en laat je niet manipuleren door deze verkoper, hij is niet transparant op zijn website en naar zijn klanten!

Heeft u nog tips dan hoor ik dat ook graag.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 14:48
door crazyme
avloo schreef:Bij een internet website BM wonen heb ik meubels gekocht die bij levering niet waren zoals afgesproken,
Wat mankeerde aan de meubels ?

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 16:38
door sjoegel
Waarom koop je dan meubels via internet die je nog nooit in het echt gezien hebt ? In het echt is het altijd anders dan op plaatje.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 17:06
door dhc
Mijn hemel...als je via internet behoorlijk dure meubels bestelt bij een toko die nergens bij is aangesloten en waarvan ook de site totaal niet deugt (geen algemene voorwaarden, contactgegevens enz),
dan vraag je om problemen.....

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 19:05
door tenormin
avloo, het zou wel iets gemakkelijker zijn geweest om in uw openingspost ook te vermelden dat de bestelde meubelen op maat waren gemaakt, weliswaar met standaard afmetingen. Het is nu natuurlijk wel zo dat u nu moet gaan bewijzen dat de meubels niet goed gemaakt zijn. Als u daarover bewijs zou kunnen verzamelen komt u misschien een stap in de goede richting, maar dan doemt een volgend probleem al weer op. Op de site van BM wonen zie ik dat ze nergens zijn aangesloten. 't Lijkt mij, eerlijk gezegd, een bijna kansloze missie. Want "het was bij levering niet zoals afgesproken" heb je op zijn minst nodig dat één en ander op schrift staat.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 19:09
door crazyme
@tenormin,

Wat weet jij wat ik nergens lees ?

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 19:19
door sephora30
Klopt inderdaad geen bal van die site. Staat alleen een mailadres en 06 nummer. Geen vast nummer en geen adres. Tijd om deze toko eens even te melden (weet alleen niet waar).

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 19:27
door tenormin
crazyme schreef:@tenormin,

Wat weet jij wat ik nergens lees ?
Wat dacht je van Vara Kassa?

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 19:39
door sjoegel
Ternomin, staat daar meer dan over BM meubelen ?

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 19:58
door tenormin
sjoegel schreef:Ternomin, staat daar meer dan over BM meubelen ?
Nee, gewoon dezelfde vraag. Alleen in verdere beantwoording daar (Kassa) blijkt dat de meubelen op maat zijn gemaakt. Als TS dat nu gelijk in eerste posting hier had gedaan, waren er misschien wat meer bruikbare antwoorden gekomen.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 20:31
door crazyme
Kort gezegd is er sprake van een spijtaankoop. Er is per mail besteld, en dus niet via een door de verkoper georganiseerd bestelsysteem.

Helaas pindakaas voor ts.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 04 dec 2012 22:51
door 16again
Er is per mail besteld, en dus niet via een door de verkoper georganiseerd bestelsysteem...Helaas pindakaas
Niet relevant of per mail, telefoon of webpagina besteld is. Wet koop op afstand is in alle gevallen van toepassing. Dit houdt in dat TS binnen 8 dagen spul op eigen rekening kan terugsturen, en aankoopbedrag terug hoort te krijgen.

Enige geval dat wet koop op afstand niet van kracht zou kunen zijn als meubels speciaal vervaardigd zijn voor TS

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 05 dec 2012 05:41
door crazyme
@16again
Een door de verkoper georganiseerd systeem is een eis voor koop op afstand en is hier niet van toepassing.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 05 dec 2012 08:26
door 16again
http://www.bmwonen.nl/bestellen_en_bezorgen.html
Een bestelling kunt u plaatsen per mail. Vermeld bij de opdracht uw naam, adres en
telefoonnummer. Na ontvangst van de opdracht neemt BM Wonen telefonisch
contact met u op om de details door te spreken.
Dat is m.i. een georganiseerd systeem!

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 05 dec 2012 09:03
door sjoegel
Gezien de kwaliteit van conversatie tussen TS en winkel is er geen sprake van enige organisatie.

Maatwerk valt niet onder koop op afstand wetdinges.

Ik zou die winkel trouwens adviseren te stoppen met de verkoop.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 05 dec 2012 10:04
door 16again
Maatwerk valt niet onder koop op afstand wetdinges
Dat schreef ik ook al hier. Echter, is dit maatwerk? Dat kan ik niet uit verhaal TS halen. levertijd van 2 a 3 weken suggereert dat dit producten zijn uit normale assortiment.

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 05 dec 2012 10:09
door sjohie
16again schreef:
Maatwerk valt niet onder koop op afstand wetdinges
Dat schreef ik ook al hier. Echter, is dit maatwerk? Dat kan ik niet uit verhaal TS halen. levertijd van 2 a 3 weken suggereert dat dit producten zijn uit normale assortiment.
Volgens een post van TS op het kassa-forum met meer info, hierboven al ergens genoemd, gaat het wél om maatwerk. :wink:

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 05 dec 2012 10:27
door crazyme
16again schreef:http://www.bmwonen.nl/bestellen_en_bezorgen.html
Een bestelling kunt u plaatsen per mail. Vermeld bij de opdracht uw naam, adres en
telefoonnummer. Na ontvangst van de opdracht neemt BM Wonen telefonisch
contact met u op om de details door te spreken.
Dat is m.i. een georganiseerd systeem!
Wat is er dan georganiseerd aan ? Een bestelling doorgeven per telefoon, post of mail is heel iets anders dan het plaatsen van een order bij bijvoorbeeld bol.com

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 06 dec 2012 18:02
door monique 101
wat een lulkoek is dit zeg!!! ik heb een half jaar geleden meubels besteld bij bm wonen en er staat duidelijk dat deze meubels van steigerhout zijn en je kan het in alle maten laten maken.
Toen de heer put ze bij mij bracht vroeg hij of ik ze mooi vond en als ik het niet mooi vond zou hij ze weer mee terug nemen.
Ik heb betaald toen de meubels arriveerden. normaal is het zo dat als je iets op maat laat maken je vooraf moet betalen. ik ben heel keurig behandeld door meneer put en de meubels zijn prachtig.
Ik vind dit dus heel raar. u zegt zelf dat u de kans kreeg om de meubeles even te laten staan?
dan had u dus ook kunnen zeggen dat u dat niet wilde.
ik vind dit echt klinklare onzin.
of vind u het fijn om te klagen over een goed bedrijf?

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Geplaatst: 06 dec 2012 18:14
door berndv
monique 101 schreef:normaal is het zo dat als je iets op maat laat maken je vooraf moet betalen.
Onzin, nonsense, lariekoek. De manier van betalen maakt niets uit voor het op maat maken.

De meubels zijn ook niet "speciaal" op maat gemaakt, maar gewoon uit het assortiment besteld. Maten en vormen staan hier gewoon bij. Dat de verkoper tevens de meubelmaker is maakt niet uit. Als er gewoon besteld is uit het assortiment op de website, is het niet op maat gemaakt.

Als TS hier zijn eigen specificaties bij heeft doorgegeven, dan wordt het verhaal wat anders, bijvoorbeeld andere hoogte/breedte/diepte.
monique 101 schreef:er staat duidelijk dat deze meubels van steigerhout zijn
Waar dan? Mogelijk heb ik er overheen gelezen.