Pagina 1 van 1

ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 05 dec 2012 08:39
door Exellia
Het bedrijf Click To Buy, een online winkel, adverteerde met een verrassingsdoos. De verkoopprijs was € 25 en volgens hun bevatte de doos voor minimaal! € 175 aan producten. Deze producten zouden restanten zijn uit vorige aanbiedingen van Click To Buy. Er zouden zelfs diverse TV\'s en andere elektronica in de dozen zitten. Nadat de eerste mensen de doos binnenkregen bleek de waarde en de producten nogal af te wijken van wat er geadverteerd werd. De producten in de doos, waar vele foto\'s van zijn, kwamen niet overeen met eerdere aanbieding van Click to Buy en ook de waarde lag verder onder de geadverteerde € 175. Natuurlijk vele ontevreden klanten. Via Facebook en nieuwssite\'s zoals Tweakers.net werd men aan het lijntje gehouden, werknemers van het bedrijf speelden voor klanten die wel een tv hadden ontvangen en de koper werd niet alleen voorgelogen, ook werden er diverse berichten van Facebook zonder pardon verwijderd. Het bedrijf maakte zelfs een YouTube film waarop zij claimen dat een vrachtwagen vol met dozen in een kanaal is beland, waardoor diverse klanten hun zending vertraagd kunnen zien. De manier waarop dit geadverteerd is, de manier waarop men omgaat met klanten is ronduit beschamend en het is duidelijk dat er een oplossing gezocht moet worden.

UPDATE; Het blijkt nu ook, waar Facebook eerst werd gebruikt voor de klantenservice, dat elke klacht of negatieve uiting zonder pardon wordt verwijderd.

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 05 dec 2012 17:26
door smartjean
Inmiddels is het 5 december, elke dag wordt de bezorgdatum via track en trace met een dag naar voren verschoven. Gisteren gebeld met c2b, na lang, heel lang, wachten uiteindelijk iemand aan de lijn.
Het standaard antwoord was eerst dat het verzonden was en ik het dan wel de volgende dag zou ontvangen. Nadat ik mevrouw onderbrak en aangaf dat dit al dagen zo gaat, en dat ik via mijn buurman (die manager bij het sorteercentrum in Nieuwegein is) al onderzoek had laten doen en dat C2B het pakket nog helemaal niet heeft aangeleverd werd het stil.
Vervolgens gaf ze aan dat ze intern via codes snel de status moesten kunnen zien. Ik zou gisteren en anders uiterlijk vandaag een email krijgen op mijn 2 vragen:
* Wanneer wordt het pakket echt bezorgd?
* Waarom krijg ik maar 1 tracktrace code terwijl ik 2 pakketten heb besteld

Het is inmiddels bijna half zes, ze zijn gesloten en geen antwoord.

Hele, hele slechte service.

Ik wil werkelijkwaar iedereen afraden met het bedrijf Clicktobuy in zee te gaan. Slechte site. Eigenaar is oude oplichter, schijnbaar heeft hij een nieuwe trucje gevonden.

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 05 dec 2012 17:42
door Wasabi
Bij cosmeticadeals (onderdeel van ClicktoBuy)een verrassingspakket besteld voor € 25,- + verzendkosten wat €195,50 waard zou zijn volgens advertentie. Zou 27 november verstuurd worden. Omdat PostNL (track & Trace)steeds de datum vooruit schoof, ben ik vragen gaan stellen. Nu blijkt dat Cosmeticadeals het pakket nog steeds niet verstuurd heeft, maar wel vooraf een track en trace-code heeft aangevraagd. De schuld lijkt hierdoor bij PostNL te liggen. Inmiddels gegoogled en nu blijkt dat de inhoud van het pakket ontzettend tegenvalt. Volgens de advertentie zouden er verzorgings- en make-up producten van A-merken inzitten, maar er zitten oa kerstfiguren en badeendjes in met een waarde van ongeveer € 25,-. Mag cosmeticadeals ons ten eerste zo aan het lijntje houden en ten tweede geheel andere producten met een veel lagere waarde dan beloofd versturen?

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 05 dec 2012 18:45
door newmikey
Weer mensen die dachten iets voor niets te krijgen?

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 05 dec 2012 19:17
door smartjean
newmikey schreef:Weer mensen die dachten iets voor niets te krijgen?
Weet niet wat de toegevoegde waarde is van je opmerking. Is slechts een aanname, en in mijn geval ook nog een foute.

Ik ben me heel goed bewust van het feit dat je bij het aanschaffen van zo'n doos een gok neemt. Het is als een loterij, je kan iets moois hebben, maar in de meeste gevallen heb je wat prulletjes. Daar gaat het mij ook niet om. Waar ik over klaag is dat ik op 29 november een tracktrace nummer heb ontvangen en sindsdien wordt de afleverdatum elke dag een dag opgeschoven.

En als je hier dan naar vraagt geven ze de schuld aan postnl, echter als je ze confronteert met het feit dat dit niet waar is (voordat ik ga klagen zoek ik uit wat er aan de hand is) beloven ze je een antwoord te geven. Echter dit doen ze consequent niet.

Op hun facebook site geven ze de schuld wederom aan postnl, ze verwijderen berichten die ze niet aanstaan, bedreigen klanten, en ga zo maar verder.

Bij deze doos was de "hoofdprijs" een televisie. Ok, mooi. Zou leuk zijn als ik die zou krijgen, maar ik reken er niet op. Verder werd geadverteerd met het feit dat ze de rest zouden opvullen met eerdere aanbiedingen. Leuk gokje. Maar wat post Clicktobuy van de week doodleuk? De mensen die kritisch zijn geweest op welke site dan ook hebben ze handmatig uit een csv bestand gehaald en die mensen hadden ineens geen kans meer op een televisie.

Pardon? Het gaat mezelf niet aan, aangezien hier het eerste moment is dat ik klaag. Maar als je kritisch bent krijg je niet meer waar je recht op hebt? Namelijk een kans op een tv.

Weet je, als er dingen misgaan vind ik dat helemaal niet erg. Want waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Het gaat erom hoe je je fouten oplost en hoe je hierover communiceert. En hier toont C2B aan dat ze door het ijs zakken.

En zonder te willen wijzen naar het verleden van mensen, want als je je straf hebt gehad verdien je een nieuwe kans vind ik het opvallend dat in hun communicatie gezegd wordt dat zolang ze bezig zijn met C2B ze nog niemand hebben opgelicht. Hmmmm.

Maar goed we wachten af.

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 08 dec 2012 12:20
door duppienl
Ook ik had een pakket besteld bij Cosmeticadeals, ook een ondernemening van Clicktobuy.
De waarde van het pakket werd gegarandeert op 195 euro. Er zat voor ongeveer 20 euro in het pakket.
Ergste is nog dat het na sinterklaas geleverd is en dat meerdere cosmeticaproducten al geruime tijd over de houdbaarheidsdatum heen waren. Dit kan gevaarlijk zijn voor je gezondheid.
Pakket is retour gestuurd. Ben blij dat ik van te voren heb opengemaakt want die teleurstelling kon ik mijn dochter niet aan doen.
Servicedesk is niet bereikbaar en kritische normale berichten worden verwijdert van Facebook. Tevens kan ik geen berichten meer plaatsen.
Ik verwacht niet de hoofdprijs maar dit slaat alles.

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 08 dec 2012 17:19
door radder
Ben nu zelf ook geband van hun forum en krijg dit bericht als ik op hun forum wil kijken:
Beste Spammer,

U kunt niet meer reageren en bent gebanned wegens wangedrag.
U heeft herhaaldelijk niet inhoudelijk kunnen reageren. U heeft met opzet verkeerde informatie gepubliceerd of iets anders stouts gedaan. Kortom u loopt te trollen en wil niet luisteren en bent onze website aan het vervuilen. Wij zijn daarom beter af zonder u.
Heeft u spijt? Dan kunt u contact opnemen met 0172-749013 om een un-ban aan te vragen.

Groetjes
Team ClickToBuy

Het grappige is toch wel dat ik 1keer een slecht bericht heb geplaatst en nu als een klein kind behandeld wordt. Wie denken ze wel dat ze zijn? Ik heb trouwens ook meteen mijn account opgezegd en wil helemaal niets meer met deze amateurs te maken hebben. Zij beloven veel en uiteindelijk moet je tevreden zijn met rommel. Want dat zat in die doos. In die doos zat zelfs een zak met spekjes...een kapotte ijskrabber en spullen waar je niets mee kan. Ik daar in totaal 4bestellingen gedaan en mij zien ze nooit meer terug. 1 van die bestellingen was een fiets. De fiets op zich is goed maar ze konden/wilden niet in België leveren terwijl dat eerst geen probleem was. Ik moest dus die fiets bij mijn ouders in Breda gaan ophalen en dat is toch samen zo een 170km. Dus nee geen enkel goed woord voor de amateurs van click to buy.

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 08 dec 2012 18:30
door sjoegel
Ik snap er niets van. In mijn pakket zat,

- Een messenset.
- Een zwarte Iphone.
- Een TV (zwart) met Smarfuctie.
- een ijsmuts
- een paar wanten van slangenleer
- een tasje voor een mobiel
- een boek "rupsje nooit genoeg".


Jullie hebben gewoon pech :lol:

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 08 dec 2012 19:02
door VioletPrue
duppienl schreef:Ook ik had een pakket besteld bij Cosmeticadeals, ook een ondernemening van Clicktobuy.
De waarde van het pakket werd gegarandeert op 195 euro. Er zat voor ongeveer 20 euro in het pakket.
Ergste is nog dat het na sinterklaas geleverd is en dat meerdere cosmeticaproducten al geruime tijd over de houdbaarheidsdatum heen waren. Dit kan gevaarlijk zijn voor je gezondheid.
Pakket is retour gestuurd. Ben blij dat ik van te voren heb opengemaakt want die teleurstelling kon ik mijn dochter niet aan doen.
Servicedesk is niet bereikbaar en kritische normale berichten worden verwijdert van Facebook. Tevens kan ik geen berichten meer plaatsen.
Ik verwacht niet de hoofdprijs maar dit slaat alles.
Afbeelding
Afbeelding
Sorry, maar wat denkt u te krijgen als een pakket met een waarde van € 195,- voor € 25,- verkocht wordt?
Er gaan bij u geen belletjes rinkelen dat dit wel eens helemaal geen zuivere koffie zou kunnen zijn?
Overigens is een lippenstift die over de datum geen bedreiging voor de gezondheid hoor, over overdrijven gesproken....

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 10 dec 2012 00:28
door duppienl
Je verkoopt geen artikelen die de houdbaarheidsdatum hebben overschreden.
Wel ondertussen 72 lotgenoten.

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 10 dec 2012 08:45
door sjoegel
Volgens mij doet Click to buy niets verkeerd. De artikelen van de foto kunnen best in de winkel gelegen hebben voor in totaal 578 euro. Er staat niet bij in welke winkel. Dat kan ook een winkeltje zijn ergens achteraf alleen maar ingericht voor het in "de winkel hebben liggen".

Al die hebzuchtigen denken er het hunne van en gaan al gelovend in sprookjes massaal een pakket bestellen !

Denk je nu echt dat Click to buy spullen met verlies gaat verkopen ? Droom lekker verder !

Click to buy; goed bezig ! Al die hebzuchtigen verdienen wel een lesje.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook !

Re: ClicktoBuy: Misleidende reclame en walgelijke klantenservice

Geplaatst: 10 dec 2012 13:19
door Regggy
Dit zijn allemaal mensen die de iBood box gemist hebben? ;)