LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Senseo Sarista?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
student538

Philips Senseo Sarista?

Ongelezen bericht door student538 »

De funnels zijn nogal duur van Philips/DE. Waren de patenten verlopen van de koffie pads? Hebben mensen al ervaring met dit apparaat? Op het Youtube filmpje lijkt het gemakkelijk om de funnel te hacken? Zijn er mensen die dit hebben gedaan? En zo ja, gaat dit allemaal wel goed?

Zie youtube filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=1MacNJsgZ1E

tenormin

Re: Philips Senseo Sarista?

Ongelezen bericht door tenormin »

Er zijn hierover wat reacties, zie
http://www.kassa.vara.nl . Als u de pagina hebt ziet u zoekveld en typt daar Senseo Sarista in en krijgt u antwoorden op de vraag enz. Hoop dat het lukt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Pfff gaaan we weer ,zuinige harrie.s ,je koopt zo.n ding of niet!
Net als met de nespresso cups zelf vullen ook zo wat....vind het wel grappig je kan er nu alle bone in doe die je wilt.

Maar volgens mij he je voor dat geld of iets..iets meer een oed bonen machine??

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De kleinste Saeco volautomaten zijn niet zo heel veel duurder en daar kan (bijna) ieder type boon in.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

bprosman schreef:De kleinste Saeco volautomaten zijn niet zo heel veel duurder en daar kan (bijna) ieder type boon in.
Een goede gebruikte Jura is een veel betere optie :wink:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ik naar dat filmpje kijk, valt me op hoe ontzettend veel plastic je dus elke keer weggooit als je zo'n bonencartridge ("funnel" :| ) weg pleurt.

Uw bijdrage aan het milieu?

Dit verdienmodel kennen we al van printers. Wie gaat hier nou vrijwillig aan meedoen, als je koffie ook op een andere manier kan zetten. DE en Philips hebben gewoon naar printerfabrikanten gekeken die hun inkt verkopen alsof het goud is. En hebben gedacht: "dat kunnen wij ook". Over de koffiepads voor de Senseo zijn rechtszaken gevoerd die DE en Philips allemaal hebben verloren. Vandaar dat huismerken en "C" merken ook Senseo-pads mogen verkopen.

Zo kun je ook koffie zetten: http://www.amazon.co.uk/Bodum-Litre-Col ... 692&sr=8-1

Afbeelding er in en klaar.

Gebruik ik al vele jaren naar totale tevredenheid.

tenormin

@bob schurkjens, de thermosfles/koffiezetter mag er dan aardig uitzien, maar heb dan liever mijn ouderwetse Philips filter koffiemaker. Goed, goedkoop en dat kreng is niet stuk te krijgen. Heb in de kast al een voorraad: Princess Koffiebonen machine (kapot na 4 maanden; wacht op een handy man) Senseo (de eerste serie, dus ook al heel oud): smaak ging vervelen. Dat plastic schijnt niet zo schadelijk te zijn voor het milieu: die plastic koffiebekers bij koffiemachines in openbare ruimte schijnt minder belastend te zijn dan een meegebrachte mok voor op kantoor. Vraag me niet waarom maar is bewezen (heb ik gelezen! weet niet meer waar, anders verwijzing).

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Heb zelf ook nog een héérlijk 'ouderwets' koffiezetapparaat, jeweetwel, zo'n ding waar nog gewoon een filter en losse koffie in gaat, kan eronder, klaar.
Moet eerlijk toegeven dat ik ook een dolcegusto heb staan voor de speciale koffie, maar die gebruik ik eigenlijk amper, een 'gewoon' apparaat geeft toch een stuk minder gedoe.

student538

De Sarista geeft al heel snel aan dat het water op is. Wanneer ik de water voorraad eruit haal blijkt dat er nog een hele bodem er in te zitten. Er wordt op die manier ook veel water weggegooid.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@ student,
ik heb laatst voor mij schoonouders twee van die beanfunnels geprepareerd zodat je ze bij kan vullen. deze doen het ondertussen al een maand of twee, dus het ziet er veelbelovend uit
het simpelweg een gat aan de bovenkant snijden werkt niet, want na een kopje of 30 stopt hij er dan alsnog mee.
Daar had phillips dus al rekening mee gehouden.
succes

tenormin

student538 schreef:De Sarista geeft al heel snel aan dat het water op is. Wanneer ik de water voorraad eruit haal blijkt dat er nog een hele bodem er in te zitten. Er wordt op die manier ook veel water weggegooid.
Dat niet alleen; je moet hem volgens de gebruiksaanwijzing (als je die braaf opvolgt) iedere 14 dagen ontkalken en dat moet ook nog eens met een duur middel. Doe je dat niet is ook je garantie weg. Goed uitgekiend van die ontwerpers van de Senseo Sarista, hé?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

student538 schreef:De Sarista geeft al heel snel aan dat het water op is. Wanneer ik de water voorraad eruit haal blijkt dat er nog een hele bodem er in te zitten. Er wordt op die manier ook veel water weggegooid.
die snap ik ff niet. je hoeft toch niet de voorraad water die erin zit weg te gooien, gewoon bijvullen werkt prima.
je studeert zeker geen techniek?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

De prijs voor de bonen in die canisters is omgerekend iets van 60euro/kg, daar heb je bij een online koffiewinkel als fascino dagverse gebrande single origin bonen voor, en een goede maler zoals de solis maestro plus kost eenmalig ~135 euro. Met die maler en verse koffie kan je met een huis-tuin-en-keuken koffiezetapparaat al wonderen doen, laat staan als je er koffie mee maalt voor een fatsoenlijk espresso-apparaat.

student538

kokka schreef:
die snap ik ff niet. je hoeft toch niet de voorraad water die erin zit weg te gooien, gewoon bijvullen werkt prima.
je studeert zeker geen techniek?
Water van 3 dagen oud? Dat water blijft onbenut omdat hij dat niet gebruikt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat snap ik ook niet je hoeft het toch niet weg te gooien het water? gewoon bijvullen...

zal je zeggen,ik was een van de eerste met een nespresso apparaat en dus nog een magimix digitale...
nou dat ding werkt nog heel goed afkloppen,was duus,nu heb je voor 100 euro al zo,n ding maar toen niet...

ding hoef ik niet eens zo gek vaak te ontkalken...1x per half jaar!
en ja ik heb voor de cups gekozen dus ik ga niet prutsen..
ik snap die mensen echt niet,kopen zo.n apparaat en dan ?moet het goedkoper? met andere bonen?
waarom dan in godsnaam zo.n apparaat...?

zal wel aan mij liggen?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Je moet zeker niet te lang het water 'gewoon' bijvullen.
Daar krijg je echt de meest gore koffie van.
Eens gehad met de Senseo, dat was niet meer te drinken.
Was het water gewoon te oud.
Dus zeker wel regelmatig legen en met vers water vullen.

student538

De Philips Sarista is er zo op ingesteld dat je na x aantal keren verplicht bent het apparaat te gaan ontkalken. Je moet de ronde van circa 45 minuten verplicht afmaken anders werkt het apparaat niet meer. Je kunt inderdaad het water bijvullen maar dat laatste grote water blijft onbenut. En je wilt ook wel vers water toch?

bprosman

Je kunt inderdaad het water bijvullen maar dat laatste grote water blijft onbenut. En je wilt ook wel vers water toch?
Denk je nou echt dat die "onderste laag" water echt de onderste laag blijft en niet mengt als je daar met een straal van de kraan "vers" water bij laat lopen ? :?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
Je kunt inderdaad het water bijvullen maar dat laatste grote water blijft onbenut. En je wilt ook wel vers water toch?
Denk je nou echt dat die "onderste laag" water echt de onderste laag blijft en niet mengt als je daar met een straal van de kraan "vers" water bij laat lopen ? :?
Wij gebruiken een Brita kan voor het koffie- en theewater, maar zelfs dán komt er nog een klein beetje aanslag in het reservoir van het espresso apparaat als het een poosje niet gebruikt wordt, en het water in het reservoir wat indampt..

bprosman

en het water in het reservoir wat indampt..
Dat is oa kalk en wat andere mineralen, vandaar ook het regelmatig ontkalken.
Kan overigens ook prima met het citroensap uit zo'n "plastic citroentje" uit de supermarkt, is beter dan met schoonmaakazijn (alleen al om de lucht) en de "dure" ontkalksetjes die fabrikanten leveren is ook citroenzuur.
Of echt citroenzuur bij apotheek / drogist.

Gesloten