KPN Interactieve Televisie
Geplaatst: 05 dec 2012 23:59
In september 2012 zijn we voor de televisie overgegaan van UPC naar KPN. Voor telefonie en internet waren we al bij KPN en het leek dus logischer en goedkoper om ook voor de televisie bij KPN te gaan. UPC beviel goed, maar met KPN en zonder UPC was goedkoper. Sufferds waren we en zijn in mooie verkooppraatjes getuind. Internet is sneller geworden en wordt volgens het alles in eén standaardpakket gegarandeerd tot 40 MBs. Maar op ons adres kon bij het afsluiten van het contract maar 16 Mbs tot ? binnengehaald worden! Toen hadden we al wakker moeten worden, maar hebben onz welwillend laten bedriegen.
De televisie levert met de draadloze kastjes pure ellende. Bijna geen avond dat je met de afstandsbediening in de hand de decoder telkens maar weer aan en uit zet om de storingen op te lossen. Stilstaand beeld, smakkende en knetterende geluiden uit de televisie en niet normaal televisie kunnen kijken. Heel, heel erg vervelend. Vele malen gebeld met de klantenservice en wisselende ervaringen wat betreft aardig zijn tegen je of hulp die geboden wordt. De hele boel resetten zoals ze voorstellen kan niet altijd. Met name niet als kinderen met internet voor school bezig zijn. Ook ben ik er niet gerustgesteld op dat ik via de klantenservice te horen krijg dat het signaal geleverd wordt en ze er verder niets aan kunnen doen. Betaal maar en verder helpen we je niet.
Een tweede monteur heeft een nieuwe kabel naar het ingangspunt in huis aangelegd, omdat de eerste monteur deze kabel volgens hem niet zo had mogen achterlaten. Met doormeten met zijn apparatuur bleek het nu 24 MBs te zijn. Meer kan niet bij ons omdat we niet 2 ingangspunten hebben. Dat had KPN wel eens eerder kunnen vertellen, nl. dat we die 40 MB nooit zouden halen, maar wel betalen!!!
Maar de storingen zijn er nog steeds. Niet te doen om een voetbalwedstrijd of the voice of holland zonder storingen per minuut af te kijken. De tweede televisieaansluiting doet het vrijwel nooit.
Het signaal via UPC ontvangen we nog altijd en betalen we ook nog voor. De derde monteur zou vandaag bellen om ernaar te kijken en evt. een kabel te leggen waarvoor de tuin opgegraven zou moeten worden. Nou dat ben ik dus echt niet van plan. Eigenlijk willen we van de KPN-contract voor televisie af. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De decoder van UPC gaat er in ieder geval weer gewoon aan en we blijven bellen met de KPN, Intussen betalen we dubbel. Geen succesvol plan om te bezuinigen dus.
Kan iemand advies geven hoe je van het contract met KPN afkomt als het bij jouw thuis niet werkt?
De televisie levert met de draadloze kastjes pure ellende. Bijna geen avond dat je met de afstandsbediening in de hand de decoder telkens maar weer aan en uit zet om de storingen op te lossen. Stilstaand beeld, smakkende en knetterende geluiden uit de televisie en niet normaal televisie kunnen kijken. Heel, heel erg vervelend. Vele malen gebeld met de klantenservice en wisselende ervaringen wat betreft aardig zijn tegen je of hulp die geboden wordt. De hele boel resetten zoals ze voorstellen kan niet altijd. Met name niet als kinderen met internet voor school bezig zijn. Ook ben ik er niet gerustgesteld op dat ik via de klantenservice te horen krijg dat het signaal geleverd wordt en ze er verder niets aan kunnen doen. Betaal maar en verder helpen we je niet.
Een tweede monteur heeft een nieuwe kabel naar het ingangspunt in huis aangelegd, omdat de eerste monteur deze kabel volgens hem niet zo had mogen achterlaten. Met doormeten met zijn apparatuur bleek het nu 24 MBs te zijn. Meer kan niet bij ons omdat we niet 2 ingangspunten hebben. Dat had KPN wel eens eerder kunnen vertellen, nl. dat we die 40 MB nooit zouden halen, maar wel betalen!!!
Maar de storingen zijn er nog steeds. Niet te doen om een voetbalwedstrijd of the voice of holland zonder storingen per minuut af te kijken. De tweede televisieaansluiting doet het vrijwel nooit.
Het signaal via UPC ontvangen we nog altijd en betalen we ook nog voor. De derde monteur zou vandaag bellen om ernaar te kijken en evt. een kabel te leggen waarvoor de tuin opgegraven zou moeten worden. Nou dat ben ik dus echt niet van plan. Eigenlijk willen we van de KPN-contract voor televisie af. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De decoder van UPC gaat er in ieder geval weer gewoon aan en we blijven bellen met de KPN, Intussen betalen we dubbel. Geen succesvol plan om te bezuinigen dus.
Kan iemand advies geven hoe je van het contract met KPN afkomt als het bij jouw thuis niet werkt?