Pagina 1 van 1
injector opel vivaro
Geplaatst: 07 dec 2012 18:42
door cisjansen
Fijn zo'n OPEL VIVARO, na 26000 km moest er een injector vervangen worden.
Dat zou in deze tijd van moderne technologie toch niet mogelijk moeten zijn.Voor mij is zo'n auto waardeloos.
Ik heb deze auto bij de plaatselijke opel dealer gekocht.
De vraagprijs was € 14750,00 , dus mag je er vanuit gaan dat het een degelijke auto is.
Ik heb de auto voor een meeneemprijs gekocht en na 400 km ging de verstuiver kapot.
Nu heb je als koper recht op een degelijk product .
Het is zelfs zo dat als je garantie verlopen is en het blijkt dat de auto een defect heeft dat niet is ontstaan door slijtage of verkeerd gebruik, hetgeen bij een verstuiver die na 26000km kapot gaat vrij duidelijk is, je RECHT hebt op kosteloos herstel.
De dealer ziet dit echter anders en weigert dit.
Nu vallen de kosten van deze reparatie nog wel mee, maar hoe zit het met de andere verstuivers en de brandstofpomp ?
En dan is het natuurlijk ook een principekwestie, want je koopt niet een auto bij de Opeldealer om zulke dingen mee te maken, want dan kan je net zo goed naar Beun de Haas gaan.
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 07 dec 2012 18:52
door riddert
cisjansen schreef:Fijn zo'n OPEL VIVARO, na 26000 km moest er een injector vervangen worden.
Dat zou in deze tijd van moderne technologie toch niet mogelijk moeten zijn.
Voor mij is zo'n auto waardeloos.
Nou, wen er maar aan. De komende 200.000 km zullen er wel vaker dingetjes gerepareerd moeten worden. Dat heb je met gebruiksartikelen, deze slijten of gaan domweg kapot.
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 07 dec 2012 19:13
door mach2005
Het is en blijft een Renault natuurijk. Die dingen komen vaker voor bij Renault.
Als er een Opel logo op geplakt wordt, is het niet direkt Duitse degelijkheid geworden.
Wacht maar tot u 80.000 km. heeft gereden. Dan moet er namelijk een nieuwe versnellingsbak onder.
Het is niet anders...
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 07 dec 2012 21:38
door cisjansen
Ik begrijp best dat gebruiksvoorwerpen slijten en kapotgaan, maar dit is wel erg snel.
Je moet toch best aardig betalen voor zo'n ding.
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 07 dec 2012 21:55
door cisjansen
Dus de motor en de versnellingsbak zijn niet best.
Zitten er ook nog goede onderdelen aan?
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 07 dec 2012 22:18
door Barman
cisjansen schreef:Dus de motor en de versnellingsbak zijn niet best.
Zitten er ook nog goede onderdelen aan?
De buitenspiegels zijn wel redelijk.
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 08 dec 2012 08:16
door kokka
mach2005 schreef:Het is en blijft een Renault natuurijk. Die dingen komen vaker voor bij Renault.
Als er een Opel logo op geplakt wordt, is het niet direkt Duitse degelijkheid geworden.
Wacht maar tot u 80.000 km. heeft gereden. Dan moet er namelijk een nieuwe versnellingsbak onder.
Het is niet anders...
ja en al was het wel opel, dan is dat nog steeds troep.
Als een injector na 26000km is versleten dan is er mischien wel iets mis geweest met de brandstof die je tankt, heb je hem wel eens helemaal leeg gereden. als er dan troep in je tank zit, is dan de kans het grootst dat je je systeem vervuilt
de Injectors worden helemaal niet door renault/opel zelf gemaakt en zijn terug te vinden in meerdere merken.
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 08 dec 2012 10:07
door Frantic2
Wen er inderdaad maar aan, injectors van die moderne Diesels( tddi common rail? technology etc.) Gaan echt te vaak stuk.
Echt niet alleen bij de Vivaro, ik had een Transit die dat euvel 3 keer heeft gehad in de 4 jaar dat we hem reden vanaf nieuw....
Re: injector opel vivaro
Geplaatst: 08 dec 2012 21:47
door Veldt01
Kwaliteit van de brandstof is samen met de strengere milieueisen inderdaad één van de oorzaken van het steeds frequenter stuk gaan van injectoren (en nog wat onderdelen).
Al naar gelang de uitstootklassen worden injectoren steeds fijner met alle gevolgen vandien. De brandstof loopt tegelijkertijd behoorlijk in kwaliteit terug, (bijmengen biodiesel en het verwijderen van zwavel).
Op diverse fora wordt sterk aangeraden om voor de meest vooruitstrevende diesels enkel nog Vpower diesel en bp ultimate te tanken omdat de storingen hiermee langer uitblijven. Verder kan het geen kwaad om met enige regelmaat (elke beurt) reinigers van bijv. tunap/forte aan de brandstof toe te voegen.
Voor minder verfijnde diesels (zonder roetfilter) wordt door eigenaren mengsmering aan de diesel toegevoegd en vooral de Vag tdi's varen hier wel bij (het milieu weer minder).