LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht zicht bij regen in zijspiegels Suzuki Swift
Slecht zicht bij regen in zijspiegels Suzuki Swift
Sinds september 2010 heb ik de nieuwe Suzuki Swift.
Nu heeft deze auto 1 nadeel: wanneer het regent druipt de regen langs de zijramen weg, en zie ik helemaal niets in mijn zijspiegels.
Ik ben hier al eens mee naar de garage geweest en daar hebben ze het probleem ook geconstateerd. Zij hebben mijn ramen behandeld met een of ander spul waar door het water zo van mijn ramen afwaait.
In het begin was het ook n stuk beter, maar nu begint het probleem weer opnieuw
Aangezien ik niet om de paar weken bij de dealer langs wil voor dit spul, heb ik Suzuki zelf een mailtje gestuurd.
Er moet toch best een oplossing te bedenken zijn?
Op mijn mailtje kreeg ik dit als antwoord:
Geachte mevrouw,
Allereerst willen wij uiteraard benadrukken dat we het betreuren dat u een bepaald verschijnsel van de Suzuki Swift als hinderlijk ervaart.
Hoewel we niet eerder van iemand een opmerking hebben gehad over een door een waterfilm op de voorportierruiten minder zichtbare buitenspiegel bij de Swift, begrijpen wij wel wat u bedoelt. Wij herkennen het verschijnsel ook van modellen van andere automerken.
Helaas is dit iets wat inherent is aan de door de fabriek gekozen constructie van de carrosserie en onder andere de vorm van de buitenspiegels. Een fabrikant ontwerpt een auto en legt daarbij op voor hem op dat moment belangrijke punten de nadruk. Bij de Swift zal bijvoorbeeld een laag windgeruis belangrijker zijn geweest dan een hoge opstaande rand naast de voorruit om mogelijk water op de portierruiten te voorkomen. Uiteraard voldoet de Swift wel gewoon ruim aan alle eisen die op het gebied van veiligheid voor de typegoedkeuring worden gesteld.
Bovenstaande houdt in dat wij voor het door u ervaren fenomeen helaas geen oplossing kunnen bieden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Aangezien ik dus volgens Suzuki de enige ben met dit probleem, zou ik graag weten of dat inderdaad ook zo is!
Want ik vind dit wel n erg makkelijke reacie!
Nu heeft deze auto 1 nadeel: wanneer het regent druipt de regen langs de zijramen weg, en zie ik helemaal niets in mijn zijspiegels.
Ik ben hier al eens mee naar de garage geweest en daar hebben ze het probleem ook geconstateerd. Zij hebben mijn ramen behandeld met een of ander spul waar door het water zo van mijn ramen afwaait.
In het begin was het ook n stuk beter, maar nu begint het probleem weer opnieuw
Aangezien ik niet om de paar weken bij de dealer langs wil voor dit spul, heb ik Suzuki zelf een mailtje gestuurd.
Er moet toch best een oplossing te bedenken zijn?
Op mijn mailtje kreeg ik dit als antwoord:
Geachte mevrouw,
Allereerst willen wij uiteraard benadrukken dat we het betreuren dat u een bepaald verschijnsel van de Suzuki Swift als hinderlijk ervaart.
Hoewel we niet eerder van iemand een opmerking hebben gehad over een door een waterfilm op de voorportierruiten minder zichtbare buitenspiegel bij de Swift, begrijpen wij wel wat u bedoelt. Wij herkennen het verschijnsel ook van modellen van andere automerken.
Helaas is dit iets wat inherent is aan de door de fabriek gekozen constructie van de carrosserie en onder andere de vorm van de buitenspiegels. Een fabrikant ontwerpt een auto en legt daarbij op voor hem op dat moment belangrijke punten de nadruk. Bij de Swift zal bijvoorbeeld een laag windgeruis belangrijker zijn geweest dan een hoge opstaande rand naast de voorruit om mogelijk water op de portierruiten te voorkomen. Uiteraard voldoet de Swift wel gewoon ruim aan alle eisen die op het gebied van veiligheid voor de typegoedkeuring worden gesteld.
Bovenstaande houdt in dat wij voor het door u ervaren fenomeen helaas geen oplossing kunnen bieden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Aangezien ik dus volgens Suzuki de enige ben met dit probleem, zou ik graag weten of dat inderdaad ook zo is!
Want ik vind dit wel n erg makkelijke reacie!
Re: Slecht zicht bij regen in zijspiegels Suzuki Swift
echt serius moet dit ?
mvg kleppy
mvg kleppy
mischien verkopen ze bij de suzuki dealer wel zijspiegelwissers voor uw probleem met water op de zijspiegelKLEPPY schreef:echt serius moet dit ?
mvg kleppy
mvg kleppy
Laatst gewijzigd door KLEPPY op 10 dec 2012 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik denk dat het enige wat er op zit is: zelf om de paar weken dat spulletje er op smeren. Veel mensen zetten hun auto in de was, krijg je ook van die mooie parelende waterdruppels van. Dus waarom niet de ruiten even een behandeling geven?
En als je het weten wil, mijn Golf II van 1990 heeft hetzelfde probleem, als het regent zie ik ook een stuk minder.
En als je het weten wil, mijn Golf II van 1990 heeft hetzelfde probleem, als het regent zie ik ook een stuk minder.
Waarom zou dit niet serieus zijn?KLEPPY schreef:echt serius moet dit ?
mvg kleppy
Voor mij is dit een serieus probleem
Op elke auto is wel wat aan te merken. Om hier nu een topic over te openen gaat wel wat ver .
Bedankt voor je oplossingwitte angora schreef:Ik denk dat het enige wat er op zit is: zelf om de paar weken dat spulletje er op smeren. Veel mensen zetten hun auto in de was, krijg je ook van die mooie parelende waterdruppels van. Dus waarom niet de ruiten even een behandeling geven?
Ik ben niet iemand die zelf veel met zn auto aan de slag gaat, en om de zoveel tijd naar de garage vind ik ook geen optie
Misschien weet iemand nog een andere oplossing
dankje-wel, ps als het je echt zoveel hinder geeft dan gaat u naar de garage of naar een tuningshop bij u in de buurt en koopt een anders soort spiegel die veder bij de deur vandaan zit waar het water lekt en desnoots koopt u verwarmde buitenspiegels dan kunt u er weer heel wat jaartjes tegen aansjoegel schreef:Op elke auto is wel wat aan te merken. Om hier nu een topic over te openen gaat wel wat ver .
mvg kleppy
Volgens Suzuki ben ik de enige met dit probleem en doen ze er dus niets aansjoegel schreef:Op elke auto is wel wat aan te merken. Om hier nu een topic over te openen gaat wel wat ver .
Ik vind deze reactie niet bevredigend en daarom vraag ik of er meer mensen zijn met dit probleem
Ik heb dit topic dus geopend als klacht naar Suzuki, niet alleen om te melden dat ik slecht zicht heb
Ik heb verwarmde buitenspiegels! En wat hebben die met het water op mijn zijramen te maken?KLEPPY schreef:dankje-wel, ps als het je echt zoveel hinder geeft dan gaat u naar de garage of naar een tuningshop bij u in de buurt en koopt een anders soort spiegel die veder bij de deur vandaan zit waar het water lekt en desnoots koopt u verwarmde buitenspiegels dan kunt u er weer heel wat jaartjes tegen aansjoegel schreef:Op elke auto is wel wat aan te merken. Om hier nu een topic over te openen gaat wel wat ver .
mvg kleppy
Mijn spiegels zijn schoon, ik zie er alleen niets in omdat het water mijn hele zijruit bedekt!
Ik hoef mijn eigen auto toch niet te gaan verbouwen omdat hij door de fabriek niet goed is afgewerkt?
Ik heb er genoeg voor betaald, en dan verwacht ik ook wat veiligheid. Zeker van een merk dat zo prat gaat op de veiligheid!
skipper als eerst ik zit zelf ook in de auto's je moet mij niet gaan zeggen wat wel en niet goed is als je een probleem heb met je spiegel dat tenkoste gaat van je veiligheid koop je een andre spiegel dat kost mischien bij de een goede handelaar 20 per stuk, maar dat zijn 4 schroefjes los draaien spiegeltje er af nieuwe er op en je heb er nooit meer last vanSkipper schreef:Ik heb verwarmde buitenspiegels!KLEPPY schreef:dankje-wel, ps als het je echt zoveel hinder geeft dan gaat u naar de garage of naar een tuningshop bij u in de buurt en koopt een anders soort spiegel die veder bij de deur vandaan zit waar het water lekt en desnoots koopt u verwarmde buitenspiegels dan kunt u er weer heel wat jaartjes tegen aansjoegel schreef:Op elke auto is wel wat aan te merken. Om hier nu een topic over te openen gaat wel wat ver .
mvg kleppy
Ik hoef mijn eigen auto toch niet te gaan verbouwen omdat hij door de fabriek niet goed is afgewerkt?
Ik heb er genoeg voor betaald, en dan verwacht ik ook wat veiligheid. Zeker van een merk dat zo prat gaat op de veiligheid!
mvg kleppy
Maar hij voldoet aan alle eisen met betrekking tot de veiligheid ! de auto heeft een typegoedkeuring. u legt zout op slakken die in laag water op spijkers zitten.
[quote="sjoegel"]Maar hij voldoet aan alle eisen met betrekking tot de veiligheid ! de auto heeft een typegoedkeuring. u legt zout op slakken die in laag water op spijkers zitten.[/quote
whahahaha
whahahaha
-
Je bent niet zozeer de enige met dit probleem, volgens hun brief.Skipper schreef:Volgens Suzuki ben ik de enige met dit probleem en doen ze er dus niets aan
in deze quote uit hun brief lees je dat ze begrijpen wat je bedoelt, oftewel, ze hebben het zelf ook al opgemerkt. Temeer omdat het ook bij modellen van andere automerken voorkomt. Het is dus een bekend verschijnsel.Hoewel we niet eerder van iemand een opmerking hebben gehad over een door een waterfilm op de voorportierruiten minder zichtbare buitenspiegel bij de Swift, begrijpen wij wel wat u bedoelt. Wij herkennen het verschijnsel ook van modellen van andere automerken.
Wat ze bedoelen te zeggen is dat je tot nu toe de eerste bent die hierover met Suzuki communiceert.
in de tijd dat je met Suzuki aan het mailen bent geweest had je zeker vijf keer even wat autowas op spiegel en ruit kunnen smeren (even goed uitpoetsen en je hebt hetzelfde resultaat als die Rainx rommel).
Als je er last van hebt los je het eenvoudig zelf op. Als je er geen zin in hebt moet je imho. ook niet zeuren en kun je beter wat vaker over je schouder kijken......
Als je er last van hebt los je het eenvoudig zelf op. Als je er geen zin in hebt moet je imho. ook niet zeuren en kun je beter wat vaker over je schouder kijken......
Wat Veldt zegt.. of gewoon je raampje naar beneden draaien. het water zakt dan ook naar beneden. dat zakt mee met het raam.
-
@kleppy: het gaat niet om de zijspiegel, maar om het zichtbeperkende water op de zijruiten. Het feit dat u zelf "in de auto's" zit, betekent niet automatisch dat u dan ook in staat bent een topic juist te lezen...
@TS: wellicht is een wind deflector op de zijramen een oplossing.
http://www.tuning-gids.nl/zijwindschermen.htm
v.d.Heyden
v.d.Heyden
zoals ik het hier begrijp komt het water van af het raam op de zijspiegel dus smeer je je spiegel in met een meukje zodat het water er af loopt of je neemt een spiegel die veder bij het raam vandaan zit zodat er geen water mee op kan lopen dus maakt u me nou in de war of ben ik knetterv.d.Heyden schreef:@kleppy: het gaat niet om de zijspiegel, maar om het zichtbeperkende water op de zijruiten. Het feit dat u zelf "in de auto's" zit, betekent niet automatisch dat u dan ook in staat bent een topic juist te lezen...
v.d.Heyden
mvg kleppy
Nee Kleppy, je bent abuis. Het water zit op het raam. Dus als je het raam weghaald gaat het water ook weg. dat is logisch. Het water was het probleem dus het probleem is dan ook weg.
zeg dan gewoon het water blijft op me raam plakken en dan kan ik niet goed naar buiten kijken dan snap ik het gelijk ps dan haal je het raam er toch helemaal uit heb je er nooit meer last van maar nee dat heb je tegenwoordig van alles voor wat witte anagora ook al zij, en er was er nog iemand maar dan ben er zo van af 2 min werksjoegel schreef:Nee Kleppy, je bent abuis. Het water zit op het raam. Dus als je het raam weghaald gaat het water ook weg. dat is logisch. Het water was het probleem dus het probleem is dan ook weg.
mvg kleppy