AEGON: Inleggeld vanaf 1 januari 2013 niet van Renterekening
Geplaatst: 11 dec 2012 12:38
AEGON: Inleggeld mag vanaf 1 januari 2013 niet meer van de renterekening geïncasseerd worden.
Directeur Robert van der Tol van AEGON stuurt op 30 november 2012 een brief met deze mededeling: inleggeld voor spaarproducten, waaronder Koersplan, mogen vanaf 1 januari 2013 niet meer van de AEGON Renterekening geïncasseerd worden. De AEGON Renterekening is volgens de heer Van der Tol een spaarrekening en deze ‘zijn niet bedoeld voor het incasseren van inleg’. Voorheen werd hierop een uitzondering gemaakt. AEGON voert een aantal aanpassingen door in haar administratiesystemen en daardoor is de incasso vanaf 1 januari 2013 niet meer mogelijk en moet u betalen per acceptgiro of een eigen ander willekeurig bankrekeningnummer (geen spaar) opgeven.
Er wordt in de brief vreemd genoeg geen uitleg gegeven ‘waarom’ deze verandering doorgevoerd wordt. Bij telefonische navraag op nummer 088-3440344 zegt de medewerkster dat dit zo van ‘hogerhand’ is besloten. Bij navraag bij haar superieur geeft die hetzelfde antwoord. Om toch antwoord te krijgen op mijn vraag moet door de medewerkster een ‘klacht’ worden aangemaakt waarop ik binnen 10 dagen antwoord zal ontvangen. Een klacht werd aangemaakt.
AEGON wil kennelijk geen uitleg geven waarom de inleg voor een spaarproduct vanaf 1 januari 2013 niet meer geïncasseerd kan worden van de AEGON Renterekening anders dan dat dit om een 'spaarrekening' zou gaan. Mijn vraag waarom ‘hogerhand’ hiertoe heeft besloten blijft dan ook nog steeds onbeantwoord door AEGON. De uitleg, het juiste antwoord, had al in de brief van 30 november 2012 van directeur Robert van der Tol kunnen en ook moeten staan.
Te gek voor woorden dat AEGON zijn klanten, ook per telefoon, geen uitleg wil/kan geven over de werkelijke achtergrond van dit besluit en haar klanten geen eerlijke en bevredigende inlichtingen verstrekt! Nu maar afwachten of mijn ‘klacht’ ook daadwerkelijk behandeld wordt.
Robert van der Tol en AEGON verdienen een koude douche!
Den Haag, 11 december 2012
Directeur Robert van der Tol van AEGON stuurt op 30 november 2012 een brief met deze mededeling: inleggeld voor spaarproducten, waaronder Koersplan, mogen vanaf 1 januari 2013 niet meer van de AEGON Renterekening geïncasseerd worden. De AEGON Renterekening is volgens de heer Van der Tol een spaarrekening en deze ‘zijn niet bedoeld voor het incasseren van inleg’. Voorheen werd hierop een uitzondering gemaakt. AEGON voert een aantal aanpassingen door in haar administratiesystemen en daardoor is de incasso vanaf 1 januari 2013 niet meer mogelijk en moet u betalen per acceptgiro of een eigen ander willekeurig bankrekeningnummer (geen spaar) opgeven.
Er wordt in de brief vreemd genoeg geen uitleg gegeven ‘waarom’ deze verandering doorgevoerd wordt. Bij telefonische navraag op nummer 088-3440344 zegt de medewerkster dat dit zo van ‘hogerhand’ is besloten. Bij navraag bij haar superieur geeft die hetzelfde antwoord. Om toch antwoord te krijgen op mijn vraag moet door de medewerkster een ‘klacht’ worden aangemaakt waarop ik binnen 10 dagen antwoord zal ontvangen. Een klacht werd aangemaakt.
AEGON wil kennelijk geen uitleg geven waarom de inleg voor een spaarproduct vanaf 1 januari 2013 niet meer geïncasseerd kan worden van de AEGON Renterekening anders dan dat dit om een 'spaarrekening' zou gaan. Mijn vraag waarom ‘hogerhand’ hiertoe heeft besloten blijft dan ook nog steeds onbeantwoord door AEGON. De uitleg, het juiste antwoord, had al in de brief van 30 november 2012 van directeur Robert van der Tol kunnen en ook moeten staan.
Te gek voor woorden dat AEGON zijn klanten, ook per telefoon, geen uitleg wil/kan geven over de werkelijke achtergrond van dit besluit en haar klanten geen eerlijke en bevredigende inlichtingen verstrekt! Nu maar afwachten of mijn ‘klacht’ ook daadwerkelijk behandeld wordt.
Robert van der Tol en AEGON verdienen een koude douche!
Den Haag, 11 december 2012