LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plus bedrijf plaatst mijn adresgegevens zonder vragen?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Fleur2010

plus bedrijf plaatst mijn adresgegevens zonder vragen?

Ongelezen bericht door Fleur2010 »

Het bedrijf +bedrijf heeft mijn adres en telefoongegevens (uit het telefoonboek??) in Internet gezet zonder mij te vragen èn zonder dat ik een bedrijf heb. :evil: Er is geen telefoonnummer en de email funktioneert niet. Mag dit gewoon? Kent iemand dit bedrijf? Zijn er meer mensen die dit hebben? Heb ze ook op FB gevonden, maar het lijkt allemaal heel vreemd....Hoe kan ik dit laten verwijderen als er geen mogelijkheid is om kontakt op te nemen? :?: Alvast bedankt voor de hulp.

grun

Re: plus bedrijf plaatst mijn adresgegevens zonder vragen?

Ongelezen bericht door grun »

Als ik google op plusbedrijf.com springt hier meteen m'n antispyware software op tilt. Ik krijg de pagina dus niet eens te zien, maar koosjer lijkt het me inderdaad niet.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

bericht op fb plaatsen dat hun 2 dagen de tijd krijgen jou gegevens van hun site te halen en ook uit alle andere verwijzingen
anders ga je aangifte doen bij justitie wegens het vermelden van persoonsgegevens zonder toestemming

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

@electromonteur. Dan moet TS dus zijn/haar naw op Facebook plaatsen..... niet doen zou ik zeggen.

Fleur2010

electomonteur schreef:bericht op fb plaatsen dat hun 2 dagen de tijd krijgen jou gegevens van hun site te halen en ook uit alle andere verwijzingen
anders ga je aangifte doen bij justitie wegens het vermelden van persoonsgegevens zonder toestemming

Dat betekend dat ik mijn adres en telefoonnummer op hun FB site moet zetten? (sorry voor de misschien domme vraag :oops: , maar dat zou ik niet zo graag doen...)

Fleur2010

grun schreef:Als ik google op plusbedrijf.com springt hier meteen m'n antispyware software op tilt. Ik krijg de pagina dus niet eens te zien, maar koosjer lijkt het me inderdaad niet.
Ik heb het door toeval ontdekt omdat ik mijn naam in google (met plaatsnaam) zette. Kan me voorstellen dat half NL erin staat - ben toch niet de enige? Iemand nog een tip hoe ik hiervan af kan komen? :(

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij werd dit laatst benoemt in een uitzending van radar of kanniewaarzijn, daar werden wat tips gegeven door een expert, waarvan ik de meeste niet meer uit mijn hoofd weet, maar eentje was aangifte doen. Misschien kan je die afleveringen online nog even terugkijken? (kan ook kassa geweest zijn trouwens)

Fleur2010

Dan ga ik daar eens kijken. Bij Kassa inderdaad een geval van juli 2012 (in forum). Ga eens zoeken of ik iets vind. Bedankt!

grun

Fleur2010 schreef:Ik heb het door toeval ontdekt omdat ik mijn naam in google (met plaatsnaam) zette. Kan me voorstellen dat half NL erin staat - ben toch niet de enige?
Vast niet, zelf sta ik ook een dozijn keer ofzo met m'n echte naam op google. Bijvoorbeeld omdat ik een profiel heb staan op LinkedIn en ook wel eens reageer in andere fora met m'n echte naam.

Maar je schrijft in het openingsbericht dat je geen bedrijf hebt en dat het emailadres en de telefoon niet werken. Dus misschien valt de schade mee? Je zou idd aangifte kunnen doen maar of ze er meteen actief achteraan gaan betwijfel ik een beetje. Helemaal als het domein misschien ergens in het buitenland geregistreerd blijkt.

Fleur2010

De telefoon en email van +bedrijf kloppen niet. Die van mij helaas wel. Linkedin gebruik ik niet en fb, twitter en consorten alleen via een pseudo....Daarom vond ik het zo vreemd en vervelend omdat mijn data die "hunnie" hebben kloppen....

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

je kan toch via fb een bericht op hun fb pagina plaatsen dat hun jou gegevens moeten verwijderen

of een pm sturen naar hun dat dat moet gebeuren

conform de Nederlandse wet mag je geen gegevens van particulieren openbaar maken zonder uitdrukkelijke toestemming

grun

Fleur2010 schreef:De telefoon en email van +bedrijf kloppen niet. Die van mij helaas wel.
OK, dat had ik dan verkeerd begrepen.

Gesloten