LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosteloos opzeggen?
-
Kosteloos opzeggen?
Hallo,
Ik heb meegedaan aan een actie van t-mobile/online en nl:
Snel Internet + Bellen Soms + Gratis Empire M712 D, 7 tablet de 1e 6 maanden € 9,50 per maand, daarna € 29,49 per maand. Inclusief gratis draadloos modem. Geen aansluitkosten van € 25,42. Contract van 12 maanden
Nu is het volgende aan de hand:
1. Ik heb een storing die nog niet opgelost is. Verbinding van internet valt continue even weg. Na 2 weken gaan ze een nieuw modem op sturen om te kijken als dit misschien helpt. Dus ben nog afwachtend als het daadwerkelijk wordt opgelost.
2. Ik zou de gratis tablet krijgen binnen 5 dagen, maar is niet gebeurd gebeld en geven aan dat er iets fout was gegaan en gaan het doorzetten naar andere afdeling. Keurig teruggebeld en geven aan dat ik uiterlijk afgelopen dinsdag het binnen zou krijgen. Dit is niet gebeurd dus opnieuw gebeld en na 2 uur bellen naar verschillende afdelingen hebben ze het opnieuw doorgezet en nu krijg ik de volgende e-mail:
Beste T-Mobile Online klant,
Inmiddels is uw T-Mobile Online voor thuis opgeleverd.
Ivm het grote succes van de Empire tablet ontvangt u een andere, betere en uitgebreidere versie van de Empire tablet. U zou ontvangen de Empire M712 (7inch), deze hebben wij vervangen voor de Empire D709. Bij deze D709 (7inch) is de nieuwste stoftware geïnstalleerd (Jelly Bean) en ontvangt u ook extra een stylish pen om uw touchscreen mee te bedienen (uiteraard ook gewoon mogelijk met de hand), daarnaast zal er ook een lederen hoes bij geleverd worden. Kortom de Empire D709 is iets uitgebreider dan zijn voorganger (M712).
De M712 is dus uit voorraad en wij verwachten de D709 volgende week (week 51) binnen te hebben, om vervolgens naar u te versturen, wij gaan ervan uit dat u de Empire voor 30 december in huis heeft. Onze excuses voor de vertraging van uw kado.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van deze email, kunt u contact opnemen met ons verzendhuis Dimass: 020-2110407 (op werkdagen van 11u-15u).
Nogmaals excuses voor het eventueel ontstane ongemak.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Online
Nu is de vraag mag ik n.a.v. deze mail alles kosteloos opzeggen? Want ze komen nu eingelijk niet na wat ik afgesloten heb.
M.Vr.Gr
Nathalie
Ik heb meegedaan aan een actie van t-mobile/online en nl:
Snel Internet + Bellen Soms + Gratis Empire M712 D, 7 tablet de 1e 6 maanden € 9,50 per maand, daarna € 29,49 per maand. Inclusief gratis draadloos modem. Geen aansluitkosten van € 25,42. Contract van 12 maanden
Nu is het volgende aan de hand:
1. Ik heb een storing die nog niet opgelost is. Verbinding van internet valt continue even weg. Na 2 weken gaan ze een nieuw modem op sturen om te kijken als dit misschien helpt. Dus ben nog afwachtend als het daadwerkelijk wordt opgelost.
2. Ik zou de gratis tablet krijgen binnen 5 dagen, maar is niet gebeurd gebeld en geven aan dat er iets fout was gegaan en gaan het doorzetten naar andere afdeling. Keurig teruggebeld en geven aan dat ik uiterlijk afgelopen dinsdag het binnen zou krijgen. Dit is niet gebeurd dus opnieuw gebeld en na 2 uur bellen naar verschillende afdelingen hebben ze het opnieuw doorgezet en nu krijg ik de volgende e-mail:
Beste T-Mobile Online klant,
Inmiddels is uw T-Mobile Online voor thuis opgeleverd.
Ivm het grote succes van de Empire tablet ontvangt u een andere, betere en uitgebreidere versie van de Empire tablet. U zou ontvangen de Empire M712 (7inch), deze hebben wij vervangen voor de Empire D709. Bij deze D709 (7inch) is de nieuwste stoftware geïnstalleerd (Jelly Bean) en ontvangt u ook extra een stylish pen om uw touchscreen mee te bedienen (uiteraard ook gewoon mogelijk met de hand), daarnaast zal er ook een lederen hoes bij geleverd worden. Kortom de Empire D709 is iets uitgebreider dan zijn voorganger (M712).
De M712 is dus uit voorraad en wij verwachten de D709 volgende week (week 51) binnen te hebben, om vervolgens naar u te versturen, wij gaan ervan uit dat u de Empire voor 30 december in huis heeft. Onze excuses voor de vertraging van uw kado.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van deze email, kunt u contact opnemen met ons verzendhuis Dimass: 020-2110407 (op werkdagen van 11u-15u).
Nogmaals excuses voor het eventueel ontstane ongemak.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Online
Nu is de vraag mag ik n.a.v. deze mail alles kosteloos opzeggen? Want ze komen nu eingelijk niet na wat ik afgesloten heb.
M.Vr.Gr
Nathalie
Re: Kosteloos opzeggen?
Waarom? Op basis van welk deel van de mail zou u moeten kunnen ontbinden?
-
Op basis van niet nakomen van de overeenkomst. Ik heb een abbonement afgesloten met een empire M712
en deze kunnen ze niet leveren.
en deze kunnen ze niet leveren.
U krijgt een vervangend artikel van hetzelfde merk met dezelfde eigenschappen en zelfs beter, dus lijkt me niet in dat geval. U zou de voorwaarden na kunnen kijken. Ik weet wel door een ander topic over dezelfde tablet, welke gratis bij de telegraaf geleverd werd dat de fabrikant leveringsproblemen heeft.
Over welk tijdsbestek praten we hier eigenlijk? Gaat het hier over dagen? Weken? Maanden? Wanneer heeft u besteld?
Over welk tijdsbestek praten we hier eigenlijk? Gaat het hier over dagen? Weken? Maanden? Wanneer heeft u besteld?
-
Ik heb antwoord gekregen van t-mobile en met hun een oplossing gevonden.
Als het nou wel of niet kosteloos opgezegd kan worden is niet helemaal duidelijk.
Enige wat in de voorwaarden staat is (waren geen aanvullende voorwaarden voor deze actie):
4.8 De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te
ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst
niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de
Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld
en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming
binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een
en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe
betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet
rechtvaardigt.
Tevens is de actie van de telegraaf iets heel anders, daar wordt direct vermeld dat je een Empire D709 krijgt en niet een empire M712 d zoals bij mij. Het gaat tevens niet specifiek over de levering maar de vraag was "mag ik kosteloos opzeggen". Ik wou graag weten waar ik recht op heb.
Als het nou wel of niet kosteloos opgezegd kan worden is niet helemaal duidelijk.
Enige wat in de voorwaarden staat is (waren geen aanvullende voorwaarden voor deze actie):
4.8 De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te
ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst
niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de
Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld
en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming
binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een
en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe
betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet
rechtvaardigt.
Tevens is de actie van de telegraaf iets heel anders, daar wordt direct vermeld dat je een Empire D709 krijgt en niet een empire M712 d zoals bij mij. Het gaat tevens niet specifiek over de levering maar de vraag was "mag ik kosteloos opzeggen". Ik wou graag weten waar ik recht op heb.
de originele actie is hetzelfde als de tablet die u ook zou krijgen, inmiddels hebben ze de actie ook gewijzigd omdat de tablet van de originele actie niet of zeer slecht leverbaar was.panter1984 schreef: Tevens is de actie van de telegraaf iets heel anders, daar wordt direct vermeld dat je een Empire D709 krijgt en niet een empire M712 d zoals bij mij.
Als het niet specifiek over de levering gaat, waar dan wel over? Het krijgen van een beter type dan wat u besteld heeft? Op grond van dat zou u nie mogen opzeggen.panter1984 schreef: Het gaat tevens niet specifiek over de levering maar de vraag was "mag ik kosteloos opzeggen". Ik wou graag weten waar ik recht op heb.
Ik zal ook verder niet uitweiden over de levering, op basis van welke u mogelijk WEL zou kunnen ontbinden, als de levering te lang duurt. Het gaat hier ook niet over kostenloos opzeggen, maar over het ontbinden van de overeenkomst.
-
Nee u kunt niet kosteloos opzeggen, want het cadeau is een extraatje.
Pas als de levering van internet, telefoon of internet structureel niet goed gaat, kunt u eventueel ontbinden.
Pas als de levering van internet, telefoon of internet structureel niet goed gaat, kunt u eventueel ontbinden.
maar waarom zou je nou willen opzeggen?
je krijgt vanalles, hetgeen je eigenlijk zo krijgen is er niet meer en je krijgt betere dingen... en jij wil opzeggen?
vreemd. volgens mij wil jij een gratis tablet
je krijgt vanalles, hetgeen je eigenlijk zo krijgen is er niet meer en je krijgt betere dingen... en jij wil opzeggen?
vreemd. volgens mij wil jij een gratis tablet
U heeft nog geen recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Zoals u in de voorwaarden kunt lezen moet u eerst een ingebrekestelling versturen. In afwijking van de wet kunt u volstaan om dit telefonisch te doen, maar u doet er dan wel goed aan om dit gesprek op te nemen. Dit hoeft u niet aan te geven. U moet T-Mobile dan een redelijke termijn geven om alsnog de M712 te leveren. En u kunt gelijk aankondigen als u dit product niet voor een bepaalde datum heeft, u de overeenkomst ontbind.panter1984 schreef:Het gaat tevens niet specifiek over de levering maar de vraag was "mag ik kosteloos opzeggen". Ik wou graag weten waar ik recht op heb.
Voor de volledigheid geef ik ook nog aan het een oneerlijke handelspratijk is om de tablet als gratis aan te prijzen.
Is dat zo?alfatrion schreef: Voor de volledigheid geef ik ook nog aan het een oneerlijke handelspratijk is om de tablet als gratis aan te prijzen.
Hoeveel moet hij voor die tablet betalen dan?
Barman schreef:Is dat zo?alfatrion schreef: Voor de volledigheid geef ik ook nog aan het een oneerlijke handelspratijk is om de tablet als gratis aan te prijzen.
Goh zoals gebruikelijk zoek je alfa wel op he? Lokkertjes met tablest zijn inderdaad oneerlijke praktijken.
Op basis waarvan dan?ciske schreef: Goh zoals gebruikelijk zoek je alfa wel op he? Lokkertjes met tablest zijn inderdaad oneerlijke praktijken.
ciske schreef:
Goh zoals gebruikelijk zoek je alfa wel op he? .
Het zou leveranciers gewoon verboden moeten worden om cadeautjes te geven zeker? Of denk je echt dat de tarieven omlaag gaan als er geen cadeautjes worden gegeven? Die cadeautjes worden betaald uit het wervings- en retentiebudget. Als je geen dingen weggeeft wordt dat geld wel op een andere manier besteed om klanten te werven.ciske schreef:Barman schreef:Is dat zo?alfatrion schreef: Voor de volledigheid geef ik ook nog aan het een oneerlijke handelspratijk is om de tablet als gratis aan te prijzen.
Goh zoals gebruikelijk zoek je alfa wel op he? Lokkertjes met tablest zijn inderdaad oneerlijke praktijken.
zeer zeker ja.Het zou leveranciers gewoon verboden moeten worden om cadeautjes te geven zeker?
De tablet mag niet als gratis omschreven worden omdat deze alleen verkregen kon worden doordat daarnaast nog een ander product of dienst moest worden afgenomen waar voor moet worden betaald.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 02 jan 2013 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
alfatrion schreef:De tablet mag niet als gratis omschreven worden omdat deze alleen verkregen kon worden door daarnaast nog een ander product of dienst moest worden afgenomen waar voor moet worden betaald.
Precies, tablet betalen ze gewoon zelf, smerige lokkertjes zijn het.