LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Discussieer hier over kinderopvang.
Mister M
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2012 10:45

Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Mister M »

Tijdens de uitzending van Kassa werden wij medegedeeld dat wij onze kinderopvangtoeslag vanaf ongeveer april 2012 tot nu toe zijn misgelopen. De rede hiervan is dat wij niet zijn geïnformeerd door de belastingdienst (en/of de peuterspeelzaal) over de afschaffing van de mogelijkheid om jaarlijks de kinderopvangtoeslag aan te vragen. De toeslag is alleen nog maandelijks terug te krijgen en zal vanaf het begin van het gebruik van de opvang en per nieuw jaar aangevraagd moeten worden. Dus let op! Zorg dat je in januari/februari je KOT hebt aangevraagd voor heel 2013.

Het is belachelijk dat ouders/verzorgers met kinderen die gedurende dit jaar (2012) voor het eerst of met onderbroken periode gebruik maken van de opvang en niet op de hoogte zijn gebracht middels door de belastingdienst en/of ministerie van Sociale Zaken. Ik snap niet dat wij fatsoenlijk zijn geïnformeerd over de zeer snelle invoer van deze kinderopvangtoeslag aanpassing. Het was overigens eerst ook niet (duidelijk) te vinden op de belastingsite!

Hoewel we geen grootverbruiker zijn van de opvang, kost dit ons geintje ons vele honderden euro's. Ik vraag me dus af of er niet veel meer ouders/verzorgers zijn die duizenden euro’s nu mislopen? Hardwerkende gezinnen die niet goed ingelicht worden en nu gedupeerd worden door deze nieuwe beleidsregel. Het is echt schandalig!!!

Zijn er meer mensen die ook gedupeerd zijn en heeft iemand ideeën voor het afdwingen van een coulance regeling.

Mvg,

Mister M

Zie meer info: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zwabbertje »

U geeft aan dat u in 2012 voor het eerst gebruik maakt van kinderopvang (overigens komt peuterspeelzaalgebruik niet in aanmerking voor kinderopvangtoeslag, maar dat terzijde). Als u nog niet eerder gebruik hiervan maakte, waarom ging u er dan wel van uit dat u dit achteraf na een jaar nog zou kunnen aanvragen?

Degene die gebruik gaat maken van een regeling stelt zich neem ik aan van tevoren op de hoogte van de voorwaarden en niet pas achteraf. Overigens is die nieuwe maatregel al vanaf oktober 2011 gecommuniceerd via diverse websites, waaronder die van de rijksoverheid.

Mister M
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2012 10:45

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Mister M »

Hartelijk dank voor de reactie,

Ik noem het ongelukkigerwijs peuterspeelzaal, maar het gaat hier feitelijk om een geregistreerde kinderopvang. De rede dat wij dat nu pas doen is, omdat wij in de veronderstelling waren dat het hier om een toeslag gaat en dus het salaris- en belasting gerelateerd is. Zo leefde bij ons het idee dat daarmee de kinderopvangtoeslag (nog steeds) jaarlijks aan te vragen is. (Zoals gemeld op de site kassa).

Hoewel deze aanpassing (pas) vanaf oktober 2011 tot januari 2012 is medegedeeld en officieel vanaf 1 januari 2012 wordt uitgevoerd, is dit naar mijn mening een te korte periode van voorlichting. Toen waren wij nog niet bewust bezig met de kinderopvangtoeslag aanpassingen voor 2012 en hebben de boodschap blijbaar via de media en allerlei websites gemist. De communicatie omtrent een dergelijke kortstondige aanpassing kan dan ook nooit waterdicht zijn, waarmee rekening gehouden zou moeten worden door een overgangsperiode in te voeren.

Wij kunnen nu dus fluiten naar honderden euro's aan toeslag door deze beperkende en slecht gecommuniceerde maatregel. En dat terwijl de belastingdienst nog jaren lang geld mag terugvorderen indien zij hier rede toe zien. Ik ben daarom van mening dat ze voor dit jaar hier ouders/verzorgers beter op hadden moeten wijzen. Het feit dat wordt geacht de wet te kennen, toch vind ik dat de overheid een inspanningsverplichting heeft mensen goed voor te lichten, zeker als het gaat om zo'n snelle en heftige verandering. Nu zie je bijv. toch ook nog steeds overheidsspotjes dat je gebruik mag maken van de spitsstroken.

Daarbij heb ik begin dit jaar de site van de belastingdienst (toeslagen.nl) bekeken, maar niks gevonden over dit feit. De rede hiervan (zo bleek achteraf) is dat wij de aanvraag begin volgend jaar onze aangifte van belasting en toeslagen wilde doen en zo ook niet bij het aanvraagformulier waren beland, waardoor wij het attenderende bericht hebben gemist.

Vandaar mijn frustraties!

mvg,

Mister M

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zwabbertje »

U heeft het over een aanpassing voor 2012. Als u in 2011 al kinderopvangtoeslag ontving is dit automatisch gecontinueerd, dan wel heeft u, vanuit de aanspraak 2011, ook voor 2012 volledig aanspraak.

Overigens, als al vanaf oktober 2011 dit is gecommuniceerd begrijp ik nog steeds niet waarom u er pas nu achterkomt dat u niet achteraf kunt aanvragen :roll:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mister M schreef:Tijdens de uitzending van Kassa werden wij medegedeeld dat wij onze kinderopvangtoeslag vanaf ongeveer april 2012 tot nu toe zijn misgelopen. De rede hiervan is dat wij niet zijn geïnformeerd door de belastingdienst (en/of de peuterspeelzaal) over de afschaffing van de mogelijkheid om jaarlijks de kinderopvangtoeslag aan te vragen. De toeslag is alleen nog maandelijks terug te krijgen en zal vanaf het begin van het gebruik van de opvang en per nieuw jaar aangevraagd moeten worden. Dus let op! Zorg dat je in januari/februari je KOT hebt aangevraagd voor heel 2013.

Het is belachelijk dat ouders/verzorgers met kinderen die gedurende dit jaar (2012) voor het eerst of met onderbroken periode gebruik maken van de opvang en niet op de hoogte zijn gebracht middels door de belastingdienst en/of ministerie van Sociale Zaken. Ik snap niet dat wij fatsoenlijk zijn geïnformeerd over de zeer snelle invoer van deze kinderopvangtoeslag aanpassing. Het was overigens eerst ook niet (duidelijk) te vinden op de belastingsite!

Hoewel we geen grootverbruiker zijn van de opvang, kost dit ons geintje ons vele honderden euro's. Ik vraag me dus af of er niet veel meer ouders/verzorgers zijn die duizenden euro’s nu mislopen? Hardwerkende gezinnen die niet goed ingelicht worden en nu gedupeerd worden door deze nieuwe beleidsregel. Het is echt schandalig!!!

Zijn er meer mensen die ook gedupeerd zijn en heeft iemand ideeën voor het afdwingen van een coulance regeling.

Mvg,

Mister M

Zie meer info: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/

Wat ik mij afvraag.

Er is op een gegeven moment voor een KDV gekozen waarbij veelal wordt gesproken over dat KDV direct met BL verrekend of ouder(s) dit zelf doen.
Hier gaat enig tijd aan vooraf neem ik aan ?

Daarbij dient veelal van te voren de maandkosten te worden betaald aan KDV. Is er nu nooit van te voren een lichtje gaan branden of vernomen via via via dat er toeslag kan worden aangevraagd ?
Ook nooit opgekomen om een proefberekening te maken ?

Diverse toeslagen zul je zelf moeten aanvragen en achteraan moeten gaan. ( huur, zorg kinderbudget, pgb en ook kinderopvangtoeslag )

Dit gebeurt niet vanzelf zoals kinderbijslag.

Wellicht kun je met de jaarlijkse opgave nog wat terughalen. Dus gemaakte kosten verrekend met teruggave zou een bedrag terug moeten opleveren.

Mister M
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2012 10:45

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Mister M »

zwabbertje schreef:U heeft het over een aanpassing voor 2012. Als u in 2011 al kinderopvangtoeslag ontving is dit automatisch gecontinueerd, dan wel heeft u, vanuit de aanspraak 2011, ook voor 2012 volledig aanspraak.

Overigens, als al vanaf oktober 2011 dit is gecommuniceerd begrijp ik nog steeds niet waarom u er pas nu achterkomt dat u niet achteraf kunt aanvragen :roll:
Ter verduidelijking:

Ik bedoelde daarmee te zeggen dat we op dat moment (okt-dec 2011) niet actief aan het nadenken waren over het feit dat we kinderopvang nodig zouden hebben. In maart 2012 hebben we pas besloten om dit te gaan doen. Dus uit de berichtgeving van oktober 2011 tot 2012 hebben we de aanpassing in de wet niet bewust meegekregen of gewoon gemist in het nieuws. Kan toch gebeuren in zo'n korte periode, vandaar mijn pleidooi voor betere communicatie. Tot slot zijn we gewend dat dergelijke toeslagen altijd achteraf nog aangevraagd kan worden, zoals we elke jaar met onze belastingaangifte doen.

Mister M
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2012 10:45

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Mister M »

Teunbosseman schreef:
Mister M schreef:Tijdens de uitzending van Kassa werden wij medegedeeld dat wij onze kinderopvangtoeslag vanaf ongeveer april 2012 tot nu toe zijn misgelopen. De rede hiervan is dat wij niet zijn geïnformeerd door de belastingdienst (en/of de peuterspeelzaal) over de afschaffing van de mogelijkheid om jaarlijks de kinderopvangtoeslag aan te vragen. De toeslag is alleen nog maandelijks terug te krijgen en zal vanaf het begin van het gebruik van de opvang en per nieuw jaar aangevraagd moeten worden. Dus let op! Zorg dat je in januari/februari je KOT hebt aangevraagd voor heel 2013.

Het is belachelijk dat ouders/verzorgers met kinderen die gedurende dit jaar (2012) voor het eerst of met onderbroken periode gebruik maken van de opvang en niet op de hoogte zijn gebracht middels door de belastingdienst en/of ministerie van Sociale Zaken. Ik snap niet dat wij fatsoenlijk zijn geïnformeerd over de zeer snelle invoer van deze kinderopvangtoeslag aanpassing. Het was overigens eerst ook niet (duidelijk) te vinden op de belastingsite!

Hoewel we geen grootverbruiker zijn van de opvang, kost dit ons geintje ons vele honderden euro's. Ik vraag me dus af of er niet veel meer ouders/verzorgers zijn die duizenden euro’s nu mislopen? Hardwerkende gezinnen die niet goed ingelicht worden en nu gedupeerd worden door deze nieuwe beleidsregel. Het is echt schandalig!!!

Zijn er meer mensen die ook gedupeerd zijn en heeft iemand ideeën voor het afdwingen van een coulance regeling.

Mvg,

Mister M

Zie meer info: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/

Wat ik mij afvraag.

Er is op een gegeven moment voor een KDV gekozen waarbij veelal wordt gesproken over dat KDV direct met BL verrekend of ouder(s) dit zelf doen.
Hier gaat enig tijd aan vooraf neem ik aan ?

Daarbij dient veelal van te voren de maandkosten te worden betaald aan KDV. Is er nu nooit van te voren een lichtje gaan branden of vernomen via via via dat er toeslag kan worden aangevraagd ?
Ook nooit opgekomen om een proefberekening te maken ?

Diverse toeslagen zul je zelf moeten aanvragen en achteraan moeten gaan. ( huur, zorg kinderbudget, pgb en ook kinderopvangtoeslag )

Dit gebeurt niet vanzelf zoals kinderbijslag.

Wellicht kun je met de jaarlijkse opgave nog wat terughalen. Dus gemaakte kosten verrekend met teruggave zou een bedrag terug moeten opleveren.
Dank voor de reactie!.

Onze opvang heeft ons volgens mij niet specifiek op de hoogte gebracht van de mogelijkheid de toeslag met de maandelijkse kosten KDV te verrekenen. Ze hebben ons ook niet gewaarschuwd dit wel te doen, anders hadden we het wel gedaan.

Maar stel dat ze ons wel op de hoogte hadden gebracht dat je dit ook maandelijks kan verrekenen zonder de waarschuwing, dan waren wij sowieso niet van plan om elke maand de toeslag te ontvangen. Wij hebben altijd onze aangifte en toeslagen en een keer per jaar geregeld en handelen dus uit macht der gewoonte. Dus wij zijn zeker wel bewust dat we recht hebben op de toeslag en dat we dit (achteraf) over het jaar 2012 zouden kunnen aanvragen, maar voor ons was een keer per jaar de totale toeslag ontvangen voldoende. Daarbij zou ik ook nog willen meegeven dat ik van anderen begreep dat je de toeslag beter zelf kan ontvangen om daarna te verrekenen, aangezien je altijd zelf verantwoordelijk blijft voor eigen toeslag. Mocht er iets misgaan, dan staat de belastingdienst mij op de stoep en niet bij de KDV.

Wat betreft de berekening hebben we dit niet precies van te voren uitgeplozen, omdat wij wel op de hoogte waren dat je een substantieel bedrag via de toeslag kon terugkrijgen. Of dit nu 100 of 120 euro per maand zou zijn dat was op dat moment niet interessant genoeg, vooral omdat we onze jongste naar de opvang wilde doen. De compensatie zou later wel komen, maar daar hebben we ons lelijk in vergist.

In ieder geval dank voor de tip! Ik zal kijken wat hier mee mogelijk is!

mvg,

Mister M

sambasander1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2012 08:38

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door sambasander1980 »

Hoi,

Ook wij behoren helaas tot de groep mensen

Nov 2011 een zoon gekregen. In Dec de kinderbijslag aangevraagd en meteen gekeken naar de kinderopvangtoeslag. Op de website van de belastingdienst en toeslagen.nl stond dat je kon aanvragen met terugwerkende kracht. Aangezien dit ook zo geld voor andere zaken als hypotheekrente etc + dat het afhankelijk is van je inkomen leek me dit ook heel aannemelijk. Zelfs een voorbeeldberekening gemaakt die aangaf dat we ongeveer 2000 euro terug zouden kunnen krijgen. Vanaf februari kinderopvang genomen met de gedachte om in december de kinderopvangtoeslag aan te vragen met terugwerkende kracht. Geen info gehad van de kinderopvang (sterker nog, die wisten het nu nog niet) of van de belastingdienst. Nu ge-allameerd door de uitzending van Kassa.

Het blijkt te gaan om een actie tegen fraude. Leuk initiatief. Jammer dat de goeden weer moeten lijden onder de kwaden. Helemaal omdat er niet goed over gecommuniceerd is. (Na de consternatie heeft zijn de websites snel aangepast en men doet of hun neus bloedt)

Wat nu nog te doen.

- Ik heb met de belastingdienst gebeld. Deze geven aan niets te kunnen doen. Nu snel aanvragen en als de beschikking komt kun je bezwaar maken. Reken er echter op dat hier niets mee gedaan zal worden.
- Ik heb met BOINK gemaild. Deze geven aan ermee bezig te zijn. We worden toegevoegd aan de lijst met mensen. Hopelijk kunnen ze wat. Hoe groter de lijst, hoe meer kans we maken om de regels te laten versoepelen.
- Ik heb alle politieke partijen gemaild om dit onder de aandacht te brengen. Bij invoering waren er al kamervragen over de communicatie over dit plan. Blijkbaar vermoedde men al dat het niet goed zou gaan....wellicht wil men er nog eens over nadenken.
- Balen....

Gegroet!

Barosz
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2012 23:55

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Barosz »

Beste Sambasander 1980,

Wij zitten in hetzelfde schuitje.

In 2012 voor het eerst over 2011 kinderopvangtoeslag aangevraagd (toen kon het nog wel met terugwerkende kracht). En vandaag komen we er per toeval achter dat de regels voor 2012 zijn gewijzigd, dus in totaal van 1 januari tot 1 november 2012 kinderopvangtoeslag misgelopen. Wij hebben niets in het nieuws vernomen, niets van het kinderdagverblijf en niets van onze accountant. Met andere woorden, dikke vette pech voor ons, belachelijk!

Ik wil er zelf alles aan doen om maar iets van die honderden euro's terug te krijgen. Kun je me alle mogelijkheden (adressen) noemen, zodat ik ook actie kan ondernemen.

Gr. Elaine

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Barosz schreef:Beste Sambasander 1980,

Wij zitten in hetzelfde schuitje.

In 2012 voor het eerst over 2011 kinderopvangtoeslag aangevraagd (toen kon het nog wel met terugwerkende kracht). En vandaag komen we er per toeval achter dat de regels voor 2012 zijn gewijzigd, dus in totaal van 1 januari tot 1 november 2012 kinderopvangtoeslag misgelopen. Wij hebben niets in het nieuws vernomen, niets van het kinderdagverblijf en niets van onze accountant. Met andere woorden, dikke vette pech voor ons, belachelijk!

Ik wil er zelf alles aan doen om maar iets van die honderden euro's terug te krijgen. Kun je me alle mogelijkheden (adressen) noemen, zodat ik ook actie kan ondernemen.

Gr. Elaine
Wanneer is de toeslag voor 2011 aangevraagd? Voor 2012 is er dan recht vanaf de maand voor dat je voor 2011 aanvroeg. BV. je vraagt in juni voor 2011 aan, voor 2012 heb je dan recht vanaf 1 mei 2012.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door kweenie »

Wij kunnen nu dus fluiten naar honderden euro's aan toeslag door deze beperkende en slecht gecommuniceerde maatregel.
Nee, door je onterechte en ongefundeerde aanname dat iedere toeslag op de zelfde manier zou werken, zonder dat even uit te zoeken. Blijkbaar worden ook toelichtingen e.d. tegenwoordig niet meer gelezen en als er daardoor toeslag wordt misgelopen, dan is dat natuurlijk allemaal de schuld van de belastingdienst...

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Voor iedereen met dit probleem: je kunt je melden bij de Belangenvereniging van Ouders in de Kinderopvang (www.boink.info). Zij inventariseren het aantal gedupeerden.

Mister M
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2012 10:45

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Mister M »

kweenie schreef:
Mister M schreef:Wij kunnen nu dus fluiten naar honderden euro's aan toeslag door deze beperkende en slecht gecommuniceerde maatregel.
Nee, door je onterechte en ongefundeerde aanname dat iedere toeslag op de zelfde manier zou werken, zonder dat even uit te zoeken. Blijkbaar worden ook toelichtingen e.d. tegenwoordig niet meer gelezen en als er daardoor toeslag wordt misgelopen, dan is dat natuurlijk allemaal de schuld van de belastingdienst...

Beste Kweenie,

Je naam zegt al genoeg!

Barosz
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2012 23:55

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door Barosz »

Beste zalmmetwijn,

Sorry voor de late reactie. Wij hebben op 19 februari 2012 de kinderopvangtoeslag aangevraagd voor 2011. Volgens jouw zeggen hebben wij dan alsnog recht op kinderopvangtoeslag vanaf 1 januari 2012? Graag horen we van je waar je deze info vandaan hebt. De dame van de belastingtelefoon vertelde me namelijk dat we domme pech heb. Alsof het om niks gaat.

Volgens haar zeggen hebben ze alleen de mensen die in november 2011 als rechthebbenden op kot 2011 in hun systeem stonden geinformeerd over de wijzingen kot voor 2012. Tevens hebben ze alleen voor deze groep de kot in 2012 gecontinueerd. Ik noem dit meten met twee maten.

Wij dachten er slim aan te doen om achteraf aan te vragen omdat mijn partner zelfstandig ondernemer is met een groeiend bedrijf waardoor het heel lastig is het verzamelinkomen in te schatten. De kans is dan namelijk groot dat we veel te veel of veel te weinig in een jaar ontvangen.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Barosz schreef:Beste zalmmetwijn,

Sorry voor de late reactie. Wij hebben op 19 februari 2012 de kinderopvangtoeslag aangevraagd voor 2011. Volgens jouw zeggen hebben wij dan alsnog recht op kinderopvangtoeslag vanaf 1 januari 2012? Graag horen we van je waar je deze info vandaan hebt. De dame van de belastingtelefoon vertelde me namelijk dat we domme pech heb. Alsof het om niks gaat.

Volgens haar zeggen hebben ze alleen de mensen die in november 2011 als rechthebbenden op kot 2011 in hun systeem stonden geinformeerd over de wijzingen kot voor 2012. Tevens hebben ze alleen voor deze groep de kot in 2012 gecontinueerd. Ik noem dit meten met twee maten.

Wij dachten er slim aan te doen om achteraf aan te vragen omdat mijn partner zelfstandig ondernemer is met een groeiend bedrijf waardoor het heel lastig is het verzamelinkomen in te schatten. De kans is dan namelijk groot dat we veel te veel of veel te weinig in een jaar ontvangen.
Deze wijsheid volgt uit de Awir (Algemene wet inkomensafhankelijke regelingen) Het gaat hier om de artikel 15 lid 1 en 4. Lid 4 bepaalt dat een aanvraag ook gedaan wordt voor op het jaar volgende jaren.
Artikel 1.1a lid 5 WKO regelt de beperking van de terugwerkende kracht. Nu je op 19 februari 2012 voor 2011 hebt aangevraagd, heb je op grond van wetsfictie ook op die datum voor 2012 aangevraagd. Dit is tijdig genoeg om vanaf 1 januari 2012 ook recht te hebben op de toeslag.

Voor wat betreft de onzekerheid van het inkomen, boven een bepaald inkomen wijzigt de hoogte van de toeslag niet meer. (in 2012) Als je met dit inkomen aanvraagt, heb je nooit het probleem van toeslag terugbetalen.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door gwen21 »

Je zult hiervoor wel bezwaar voor moeten aantekenen tegen je beschikking voor 2012.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

gwen21 schreef:Je zult hiervoor wel bezwaar voor moeten aantekenen tegen je beschikking voor 2012.
Dat lijkt me nu juist van niet. Er is immers al aangevraagd voor 2012 op 19 februari 2012. Het is de vraagsteller niet aan te rekenen dat er een systeemwisseling heeft plaatsgevonden. Hij/Zij zou zelfs een ingebrekestelling kunnen doen.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door gwen21 »

zalmmetwijn schreef:
gwen21 schreef:Je zult hiervoor wel bezwaar voor moeten aantekenen tegen je beschikking voor 2012.
Dat lijkt me nu juist van niet. Er is immers al aangevraagd voor 2012 op 19 februari 2012. Het is de vraagsteller niet aan te rekenen dat er een systeemwisseling heeft plaatsgevonden. Hij/Zij zou zelfs een ingebrekestelling kunnen doen.
Niet waar, het is toen voor 2011 aangevraagd.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

gwen21 schreef:
zalmmetwijn schreef:
gwen21 schreef:Je zult hiervoor wel bezwaar voor moeten aantekenen tegen je beschikking voor 2012.
Dat lijkt me nu juist van niet. Er is immers al aangevraagd voor 2012 op 19 februari 2012. Het is de vraagsteller niet aan te rekenen dat er een systeemwisseling heeft plaatsgevonden. Hij/Zij zou zelfs een ingebrekestelling kunnen doen.
Niet waar, het is toen voor 2011 aangevraagd.
Artikel 15. Aanvraag tegemoetkoming

4.Een aanvraag wordt geacht mede te zijn gedaan voor op het berekeningsjaar volgende berekeningsjaren.

De beslistermijn voor de aanvraag van 2012 is reeds lang verlopen.

Je ontkent trouwens met je reactie je eerdere reactie. Een bezwaarschrift zou dan namelijk geen zin hebben.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gemiste Kinderopvangtoeslag 2012

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Ik denk dat gewoon een brief met verzoek om de kot voor 2012 (en 2013) alsnog te continueren op basis van de beschikking 2011 (kopie vd beschikking meesturen) zal volstaan.

Gesloten