| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] postNL rekent wel veel als je de verkeerde zegel plakt!!
postNL rekent wel veel als je de verkeerde zegel plakt!!
Ik heb op 6 december mijn kerstkaarten verstuurd.. nu is net vantevoren iemand verhuisd van Nederland naar Duitsland en ik heb per ongeluk die kaart bij Nederland gelegd (ik maak altijd een stapel binnen en buitenland ivm de zegels) dus die is ook met een kerstzegel weggegaan. Krijg ik een kaart aan dat ik behalve de kerstzegel nog maar even 2 euro bij moet betalen.. ik gevraagd hoezo 2 euro? Ik begrijp best dat als het te weinig is ik de rest bij moet betalen maar dat is dan 45 eurocent!!!
Krijg ik de reactie:
De portokosten die wij u hebben gerekend zijn wel terecht, want de zending was gefrankeerd met € 0,40, terwijl het tarief voor post tot 20 gram naar Duitsland € 0,85 is. Ik wil u dan ook vragen deze portokosten aan ons te betalen.
Het ontbrekende bedrag is afgerond naar een veelvoud van € 0,50. Daarnaast rekenen wij administratiekosten: € 0,50 (post verstuurd binnen Nederland) of € 1,50 (post verstuurd naar het buitenland).
Daarom dus 2 euro!! Maar ondertussen is een tiental van mijn kaarten nog steeds niet aan gekomen waaronder 2 in het belgie!!! Daar heb ik ook netjes voor betaald.. krijg ik daar dan mijn geld voor terug van kaart en zegel.. nee natuurlijk niet!!
Ik heb nog niet betaald .. zit er eerlijk gezegd over te denken het eens hier neer te leggen of bij kassa of ik dit moet betalen of enkel hetgeen ik te weinig heb geplakt!!
Krijg ik de reactie:
De portokosten die wij u hebben gerekend zijn wel terecht, want de zending was gefrankeerd met € 0,40, terwijl het tarief voor post tot 20 gram naar Duitsland € 0,85 is. Ik wil u dan ook vragen deze portokosten aan ons te betalen.
Het ontbrekende bedrag is afgerond naar een veelvoud van € 0,50. Daarnaast rekenen wij administratiekosten: € 0,50 (post verstuurd binnen Nederland) of € 1,50 (post verstuurd naar het buitenland).
Daarom dus 2 euro!! Maar ondertussen is een tiental van mijn kaarten nog steeds niet aan gekomen waaronder 2 in het belgie!!! Daar heb ik ook netjes voor betaald.. krijg ik daar dan mijn geld voor terug van kaart en zegel.. nee natuurlijk niet!!
Ik heb nog niet betaald .. zit er eerlijk gezegd over te denken het eens hier neer te leggen of bij kassa of ik dit moet betalen of enkel hetgeen ik te weinig heb geplakt!!
Re: postNL rekent wel veel als je de verkeerde zegel plakt!!
dus u vind die administratiekosten niet terecht? U vind dat dit maar de service moet zijn dat zij voor die 45 cent die u geplakt heeft de brief maar even naar u terug moeten brengen, een extra betaling verwerken, en nogmaals die brief het sorteerproces in laten gaan. De kosten die hiermee gemoeid zijn moeten ergens betaald worden, dus door wie?relratje schreef:Daarom dus 2 euro!
en daar wilt u wat mee zeggen?relratje schreef:Maar ondertussen is een tiental van mijn kaarten nog steeds niet aan gekomen waaronder 2 in het belgie!!!
en wat is uw doel van dit topic dan?relratje schreef:zit er eerlijk gezegd over te denken het eens hier neer te leggen of bij kassa
Je geeft zelf aan een fout te hebben gemaakt, immers die envelop komt niet vanzelf verkeerd gefrankeerd in de brievenbus, maar je wilt niet opdraaien voor de extra kosten en moeite die een PostNL hierdoor moet doen, nota bene in de voor hen drukste periode?relratje schreef:Ik heb op 6 december mijn kerstkaarten verstuurd.. nu is net vantevoren iemand verhuisd van Nederland naar Duitsland en ik heb per ongeluk die kaart bij Nederland gelegd (ik maak altijd een stapel binnen en buitenland ivm de zegels) dus die is ook met een kerstzegel weggegaan. Krijg ik een kaart aan dat ik behalve de kerstzegel nog maar even 2 euro bij moet betalen.. ik gevraagd hoezo 2 euro? Ik begrijp best dat als het te weinig is ik de rest bij moet betalen maar dat is dan 45 eurocent!!!
Krijg ik de reactie:
Eindelijk eens positief nieuws over PostNl. Ik bedoel dan dat ze het toch bezorgd hebben, natuurlijk moeten de overige kosten dan ook betaald worden, ze zijn u terwille geweest om in Duitsland te bezorgen en willen alleen nog even de rest van de kosten zien, logisch toch?
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Mwah vindt dat TS wel een punt heeft mbt de post welke niet is aangekomen.
Wel een rekening krijgen voor het foutje van TS maar geen credit krijgen vor het foutje van Postnl.
Juweliers hebben hun buik vol van Postnl.
Wel een rekening krijgen voor het foutje van TS maar geen credit krijgen vor het foutje van Postnl.
het is bekend, dit geeft postnl ook aan dat in december de post vertraagd bezorgd kan worden. Als dat dan ook nog naar het buitenland moet, een land als belgie waar ook kerstkaarten verstuurd wordt, zit je al met 2x vertraging.Teunbosseman schreef:Mwah vindt dat TS wel een punt heeft mbt de post welke niet is aangekomen.
Ik hoor ts niet over de kerstkaarten die ze binnen nederland verstuurd, dus die zullen dus gewoon aangekomen zijn mag ik aannemen?
Wat hebben de ervaringen van juweliers met de pakketdienst van postnl te maken met een consument die een kerstkaart stuurt? Dat zijn compleet andere afdelingen, logistieke processen, en zo verder..Teunbosseman schreef:Mwah vindt dat TS wel een punt heeft mbt de post welke niet is aangekomen.
Dat is net zoiets zeggen als dat de benzine van Shell slecht is, om dat het bij de pomp gekochte moederdagboeket maar 3 dagen goed bleef in de vaas..
-
Bob Schurkjens
Uit ervaring weet ik dat niet betalen geen gevolgen heeft. Je kan de kaart terugsturen met de mededeling dat je de vordering betwist.
Nu zij weer.
Hoor je nooit meer wat van.
Nu zij weer.
Klopt.berndv schreef:Als dat dan ook nog naar het buitenland moet, een land als belgie waar ook kerstkaarten verstuurd wordt, zit je al met 2x vertraging.
Ik hoor ts niet over de kerstkaarten die ze binnen nederland verstuurd, dus die zullen dus gewoon aangekomen zijn mag ik aannemen?
Uit eigen ervaring duurt een brief of kaart van Nederland gemiddeld 5 dagen!
Heel zuur, als je mensen een rouwkaart stuurt voor een begrafenis/crematie!
Bedoel je dat witte kaartje wat aan het bewuste andere kaartje zit? Da's helemaal waar, "ze" proberen het op deze manier, inderdaad, zelfs al bij niets terugsturen hoor je niets meer. Ze hopen op de "beleefdheid" van de ontvanger.Bob Schurkjens schreef:Uit ervaring weet ik dat niet betalen geen gevolgen heeft. Je kan de kaart terugsturen met de mededeling dat je de vordering betwist.
Nu zij weer.
Het is eigenlijk gewoon goedkoper om de brief voldoende te frankeren en opnieuw op de bus te doen, zonder in te gaan op het witte kaartje.tenormin schreef:Bedoel je dat witte kaartje wat aan het bewuste andere kaartje zit? Da's helemaal waar, "ze" proberen het op deze manier, inderdaad, zelfs al bij niets terugsturen hoor je niets meer. Ze hopen op de "beleefdheid" van de ontvanger.Bob Schurkjens schreef:Uit ervaring weet ik dat niet betalen geen gevolgen heeft. Je kan de kaart terugsturen met de mededeling dat je de vordering betwist.
Nu zij weer.
nee dus... van de 15 kaarten die (nog) niet aangekomen zijn, 2 in België de rest gewoon hier in Nederlandberndv schreef:het is bekend, dit geeft postnl ook aan dat in december de post vertraagd bezorgd kan worden. Als dat dan ook nog naar het buitenland moet, een land als belgie waar ook kerstkaarten verstuurd wordt, zit je al met 2x vertraging.Teunbosseman schreef:Mwah vindt dat TS wel een punt heeft mbt de post welke niet is aangekomen.
ja laten we vooral nog meer overheidsinstanties privatiseren. elke keer weer blijkt het op een fiasco uit te lopen.
-
michaelz1981
Ik denk dat Postnl je verwijst naar de Algemene voorwaarden waar nooit iemand leest die een kaartje verstuurd met Postnl 
fraaie instelling! politicus?Bob Schurkjens schreef:Uit ervaring weet ik dat niet betalen geen gevolgen heeft. Je kan de kaart terugsturen met de mededeling dat je de vordering betwist.
Nu zij weer.
-
witte angora
Ik weet uit eigen ervaring dat er dan nog een brief achteraan komt met een herinnering. Akkoord, dat is al weer wat jaartjes geleden, en ik was de ontvanger, niet de afzender.Bob Schurkjens schreef:Uit ervaring weet ik dat niet betalen geen gevolgen heeft. Je kan de kaart terugsturen met de mededeling dat je de vordering betwist.
Nu zij weer.
-
Bob Schurkjens
Laten we zo zeggen: als je niet betaalt, betaal je sowieso alsnog aan PostNL. Doordat ze in de nabije toekomst een brief of pakket dat je correct hebt gefrankeerd, zoek maken. Of idem dito iets dat aan jou is geadresseerd.marnix schreef:fraaie instelling! politicus?Bob Schurkjens schreef:Uit ervaring weet ik dat niet betalen geen gevolgen heeft. Je kan de kaart terugsturen met de mededeling dat je de vordering betwist.
Nu zij weer.
Maar wel zeuren als de postzegels weer duurder worden....Bob Schurkjens schreef:Uit ervaring weet ik dat niet betalen geen gevolgen heeft. Je kan de kaart terugsturen met de mededeling dat je de vordering betwist.
Nu zij weer.
-
Bob Schurkjens
Ik niet hoorMaar wel zeuren als de postzegels weer duurder worden....
(niet verder vertellen)
Goh, was ik helemaal vergeten, heb nog stapels oude troep. Wat dus geen troep is, leuk.Bob Schurkjens schreef:Ik niet hoorMaar wel zeuren als de postzegels weer duurder worden....Postzegels met guldenaanduiding vanaf 1977 zijn gewoon geldig en kosten geen....
(niet verder vertellen)
http://www.financieel.infonu.nl/geld/79 ... -post-goed