LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel dataverbruik Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
robertko

Mobiel dataverbruik Tele2

Ongelezen bericht door robertko »

Hallo,

Ik wil graag een reaktie geven op de factuur die mijn vrouw heeft ontvangen. Ze heeft een abonnement bij Tele2 met een datalimiet van 1Gb. Daar komt ze normaal gesproken nooit aan, maar op de een of andere manier is binnen 2 dagen 1600Mb verbruikt (waarschijnlijk gedurende de nacht) terwijl ze thuis toch echt gebruik maakt van WiFi.
De volgende ochtend krijgt ze een SMS van Tele2 met daarin vermeld dat ze over de helft is met haar dataverbruik, en 1 minuut later een SMS met daarin vermeld dat ze haar datalimiet bijna heeft bereikt. Nadat het kwaad al is geschied.

Nu heeft ze een rekening van 200 euro en het enige dat de klantenservice doet is een nieuwe simkaart sturen omdat het misschien daar wel eens aan kan liggen. Dat de SMS-jes laat zijn verstuurd kunnen ze niets aan doen... :?:

Natuurlijk is zij zelf verantwoordelijk voor haar dataverbruik, maar ik zou op zijn minst van Tele2 verwachten dat er enige tegemoetkoming is aangezien hun SMS dienst niet voldoet en ook geen Tele2 app aangeboden wordt om dit soort situaties te voorkomen.

M.v.g.,
Robert

Tele2 Webcare

Re: Mobiel dataverbruik Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste robertko,

Ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijk is over het verbruik van het abonnement. Ook vind ik het spijtig dat het contact niet naar wens verlopen is. Ik begrijp dat dit erg lastig kan zijn.

Wat voor toestel gebruikt je vrouw? Wat is er precies besproken in het gesprek dat je gehad hebt? Hoe meer informatie ik heb hoe beter ik je kan proberen te helpen.

Je kan naast telefonisch contact ook chatten met een medewerker via de virtuele assistent om je verbruik gegevens op te vragen. Ook is er een app in ontwikkeling, de status kan je volgen via de volgende link: https://forum.tele2.nl/mobiel-internet- ... -jou-11870 Als ik je nog ergens bij kan helpen hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

robertko

Ongelezen bericht door robertko »

Beste Danielle,

Bedankt voor je reaktie. Mijn vrouw gebruikt een Samsung Galaxy S3. Zij heeft voor het eerst contact opgenomen met de klantenservice nadat zij twee SMS berichten van Tele2 had ontvangen. Om 9.07 uur een bericht dat zij de helft van haar databundel had verbruikt, en om 9.08 uur een bericht dat haar limiet was bereikt. Zij vroeg wat er aan de hand was, en de Tele2 medewerker kon zien dat zij 5 uur had "ge-internet" en hij zou haar data connectie blokkeren.

Nadat de factuur was ontvangen (ca. 200 euro) heeft ze opnieuw contact opgenomen met de klantenservice waarbij de medewerker aangaf dat het misschien wel aan de sim kaart of aan de telefoon kon liggen en is er een nieuwe sim kaart opgestuurd.

Daarna heb ikzelf nog contact opgenomen met de klantenservice om mijn verontwaardiging te uiten over de factuur en aangegeven dat de SMS berichten van Tele2 te laat zijn verstuurd en er nog steeds geen app van Tele2 beschikbaar is om het data verbruik te blokkeren na het bereiken van de datalimiet. De medewerkster gaf aan dat het gebruik van de telefoon haar eigen verantwoordelijkheid is en dat Tele2 niets kan doen.

Daarnaast vind ik het vreemd dat het blokkeren van het data verbruik wel mogelijk blijkt te zijn als men in het buitenland verblijft.

Nogmaals wil ik mijn ongenoegen uiten over deze gang van zaken en zal dit ook melden door middel van een brief aan de directie van Tele2.

Met vriendelijke groet,
Robert

Tele2 Webcare

Beste Robert,

Het spijt me dat er nog onduidelijkheid is over dataverbruik en dat het contact hierover niet naar tevredenheid is gelopen. Kun je me per email je postcode/huisnummer, klantnummer, mobiele telefoonnummer en contactgegevens sturen? Dan ga ik uitzoeken wat ik voor je kan doen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare

Beste Robert,

Ik heb helaas nog geen gegevens mogen ontvangen, hiermee ga ik er vanuit dat de problemen die je ervaart opgelost worden of zijn. Indien dit niet zo is dan ontvang ik graag nog een email aan [email protected] o.v.v. robertko/Trosradar met daarin je postcode/huisnummer, klantnummer, mobiele telefoonnummer en contactgegevens. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten