T-mobile klachten op diverse punten
Geplaatst: 21 dec 2012 20:52
Beste forumgenoten,
Bij deze wil ik jullie behoeden voor de provider T-mobile. Het gaat om het niet nakomen van afspraken, het niet netjes verzenden Iphone a €400,- euro (door de brievenbus in een doosje zonder beschermfolie/plastic), het foutief overnemen van toestelinformatie, reparaties onder de garantie niet laten uitvoeren maar daar €240,50 euro voor vragen en dan ben ik vast nog wel iets vergeten. Dit verhaal is tevens op de T-mobile website geplaatst in de hoop dat ze er eindelijk eens iets mee gaan doen. Ik wil hierbij jullie op de hoogte brengen voor deze sluwe provider.
Beste lotgenoten,
Na vele, herkenbare, topics vol problemen te hebben gelezen op het T-mobile forum wil ik via deze weg, net als vele lotgenoten, mijn ongenoegen tonen over de reparatieservice van T-mobile.
Op een dag ging mijn home button kapot en ik besloot mijn toestel bij de T-mobile winkel in Nijmegen af te geven om hem te laten repareren. De dag dat ik mijn toestel afleverde bij de winkel was op 6 september 2012. Ik kreeg een ontvangstbevestiging en ik moest de aankoopbon achterlaten. De medewerker vertelde mij dat hij opgestuurd moest worden voor reparatie en dat ik mijn Iphone binnen +/- 4 weken terug zou krijgen.
Op 12 september 2012 kreeg ik de Iphone, wonderbaarlijk genoeg gerepareerd, terug. Binnen het tijdsbestek waarin ik de Iphone terug ontving was ik zeer tevreden. Over de manier waarop ik de Iphone terug ontving was ik minder tevreden. Deze werd simpelweg in een doosje, zonder enige bescherming in het doosje, door de brievenbus geschoven. Niets aangetekend versturen. Gewoon door de brievenbus!
Enkele weken na het gebruik ging de home button weer kapot. Besloten om op zondag 25 november 2012 langs te gaan bij de T-mobile winkel in Oss. Het probleem voorgelegd en het toestel viel buiten de toestelreparatie. Dat klopt, want de toestelreparatie loopt tot 7 september 2012. Het was nu immers 25 november 2012. De T-mobile medewerker vertelde mij echter dat ik 3 maanden reparatie garantie had en dat ik het toestel bij hem kon inleveren om opnieuw te laten repareren. Vervolgens het toestel daar achter gelaten. Gevraagd om een bevestiging dat ik het toestel daar heb achtergelaten. Dit konden ze niet geven omdat dat er niet was. Hmmm vreemd, in Nijmegen kon ik dit wel gewoon krijgen. Ik kreeg vervolgens een schermafdruk mee waarop de reparatie staat en dat het toestel is ingenomen. Ook staat erbij dat de home button vervangen moet worden.
Een dag later, maandag 26 november 2012, kreeg ik een mail van T-mobile met daarin het verzoek mijn toestel op te sturen voor reparatie. Ze zouden dan een envelop sturen naar mijn huis vanuit waar ik het toestel zelf kon opsturen naar de reparatieafdeling. Hmmm ook weer zo vreemd. Ik had mijn toestel toch in Oss achtergelaten?
Enkele dagen later lag de envelop op de deurmat met het verzoek het op te sturen. Vervolgens T-mobile klantenservice gebeld met de vraag of ze mij konden vertellen waarom ik een envelop kreeg omdat ik het toestel al in Oss had achtergelaten. Nee, dit konden ze mij niet vertellen. Ze zagen niet eens dat er gemaild was vanuit T-mobile naar mij toe. Ook zagen ze dat Dynafix mijn telefoon nog niet had ontvangen.
Weer enkele dagen gewacht maar nog steeds geen statusverandering als ik inlog via My-T-Mobile. Vervolgens maar weer de klantenservice bellen van T-Mobile. "De telefoon is nog niet ontvangen door Dynafix", was wederom de boodschap die ik te horen kreeg.
Weer enkele dagen maar is langs de T-mobile winkel in Oss gegaan. Het was toen inmiddels 11 december 2012. Nog steeds stond er als je inlogde bij My-T-Mobile de melding: "Reparatie verzoek is ingediend". De medewerker in de T-mobile winkel vertelde mij zelf maar met Dynafix te bellen en dat ik het nummer maar even moest googlen. Vervolgens in de winkel met Dynafix gebeld en die vertelde mij dat ze mijn toestel nooit hadden ontvangen. Vervolgens stelde een andere medewerker voor morgen met de reparatieafdeling te bellen om te vragen wat er nou exact speelde. Hij zou mij vervolgens op de hoogte brengen die volgende dag. Als hem dat niet lukte zou hij allerminst voor het einde van de week nog bellen. Je raadt het al, NIETS GEHOOR.
Besloten dinsdag 18 december 2012, we waren nu 1 week verder, terug te gaan naar T-mobile in Oss om te vragen hoe het nu exact zat en waarom ik niets had gehoord. He, de medewerker die mijn toestel ingenomen had, die was er! Hem gevraagd hoe het kon dat ik niets had gehoord van die collega en waarom het kan dat Dynafix zegt dat ze mijn toestel nooit hebben ontvangen. Uiteraard, kon ook hij net als iedereen binnen T-Mobile, hier geen antwoord opgeven. Hij zou het zelf uitzoeken omdat hij hem zelf had ingenomen en zeker wist dat hij mijn toestel had opgestuurd. Een verklaring die voor de hand lag was dat de T-mobile winkel in Oss nieuw was en daarom de reparaties via het hoofdkantoor niet goed zijn verstuurd. Zegt mij in ieder geval als leek niet veel. Je kunt ook zeggen dat het gewoon een georganiseerde bende is bij T-mobile. De medewerker zou mij die dag erop, woensdag 19 december 2012, of anders die dag daarop, donderdag 20 december 2012, mij zeker iets laten weten. U raadt het al. Wederom NIETS GEHOORD.
Donderdag 20 december 2012 is het koopavond in Oss en besloten maar even langs te gaan. He, onze grote vriend was er ook, die het toestel had ingenomen en mij zou terugbellen. Schoot direct in de verdediging met de mededeling dat iemand anders mij zou bellen en dat het hem verbaasde dat het niet was gebeurd. Wederom een nutteloos bezoek want wederom werd er niets gedaan. Het enige lichtpuntje was dat hij mij kon melden dat er een reparatiemelding was gedaan van mijn toestel. Dit kon erop duiden dat het toestel was gevonden. De manager was de dag erop aanwezig en die zou mij terugbellen had hij beloofd.
Vandaag, vrijdag 21 december 2012, een mail gekregen om 07.30 uur in de ochtend door Dynafix. In de mail staat dat ze het toestel hadden ontvangen en zo snel mogelijk zouden gaan repareren. Wel stond er dat er een Iphone 4 zwart 32GB toestel is aangemeld in plaats van een 16GB toestel wat ik heb. Het Imei nummer komt weer wel overeen. Hmm ook zo vreemd. Vervolgens werd ik rond 13.00 uur gebeld door de manager van de T-mobile winkel in Oss. De eerste afspraak in lange tijden die nagekomen werd. Hij vertelde mij dat het toestel nog niet was gesignaleerd. He, dat is raar. Ik kreeg vanmorgen een mail dat hij ontvangen was bij Dynafix. De manager vertelde me dat ze hun best zouden doen om te zorgen dat ik mijn toestel zo snel mogelijk terug zou krijgen. Later deze dag kreeg ik om 14:59 uur een mail van T-mobile met daarin de bevestiging dat ze mijn toestel hadden ontvangen. Nog even later kreeg ik van T-mobile, om 17:13 uur om precies te zijn, een mail met daarin de mededeling of ik even €240,50 euro wilde betalen. Het toestel zou zogenaamd "Onherstelbare schade heeft en dat de garantietermijn is verstreken". Ook staat er "Om die reden valt het defect niet onder de garantie en kunnen wij het toestel niet repareren".
Okay, nu heb ik het echt gehad met T-mobile.
Ten eerste: ik heb volgens de medewerker van de T-mobile shop in Oss gewoon 3 maanden garantie op mijn reparatie. Het zou dus gewoon binnen de garantietermijn gemaakt moeten worden.
Ten tweede: hoezo onherstelbare schade? Het is gewoon een home button die kapot is. Deze is best te maken want dat is eerder gedaan. Anders had je in eerste instantie ook moeten zeggen dat die onherstelbaar kapot is. Onherstelbaar kapot is, dat iets niet meer te maken is. Dat is iets anders dan dat een toestel Total Loss is. Daarnaast hou ik niet echt van het algemene taalgebruik als het zeggen van: "onherstelbare schade". Hiermee wordt nog niet gedefinieerd wat het probleem daadwerkelijk is. Het wordt lekker oppervlakkig gehouden om zo een trouwe consument weer wat Euro's af te troggelen.
Hoe kan T-mobile dit netjes oplossen? Ik zal het maar vast aandragen want vanuit jullie komt er niet echt veel communicatie.
De oplossing
Het toestel kosteloos gerepareerd terugsturen naar mijn huisadres en wel per aangetekende post of naar de T-mobile winkel waar ik het toestel zelf kan ophalen. Daarnaast verwacht ik wederom weer 3 maanden garantie op deze reparatie.
Ik hoef geen financieel voordeel te behalen uit deze reparatie. Ik wil enkel mijn toestel terug, en wel gerepareerd, waar ik recht op heb. Ik sta open voor andere voorstellen. Mocht ik iets zijn vergeten, want er is zoveel gebeurd, dan zal ik dat in deze tekst opnemen. Ik zal ook updates bijhouden over mijn vervolg communicatie met T-mobile.
Was getekend,
Een ontevreden T-mobile klant
Bij deze wil ik jullie behoeden voor de provider T-mobile. Het gaat om het niet nakomen van afspraken, het niet netjes verzenden Iphone a €400,- euro (door de brievenbus in een doosje zonder beschermfolie/plastic), het foutief overnemen van toestelinformatie, reparaties onder de garantie niet laten uitvoeren maar daar €240,50 euro voor vragen en dan ben ik vast nog wel iets vergeten. Dit verhaal is tevens op de T-mobile website geplaatst in de hoop dat ze er eindelijk eens iets mee gaan doen. Ik wil hierbij jullie op de hoogte brengen voor deze sluwe provider.
Beste lotgenoten,
Na vele, herkenbare, topics vol problemen te hebben gelezen op het T-mobile forum wil ik via deze weg, net als vele lotgenoten, mijn ongenoegen tonen over de reparatieservice van T-mobile.
Op een dag ging mijn home button kapot en ik besloot mijn toestel bij de T-mobile winkel in Nijmegen af te geven om hem te laten repareren. De dag dat ik mijn toestel afleverde bij de winkel was op 6 september 2012. Ik kreeg een ontvangstbevestiging en ik moest de aankoopbon achterlaten. De medewerker vertelde mij dat hij opgestuurd moest worden voor reparatie en dat ik mijn Iphone binnen +/- 4 weken terug zou krijgen.
Op 12 september 2012 kreeg ik de Iphone, wonderbaarlijk genoeg gerepareerd, terug. Binnen het tijdsbestek waarin ik de Iphone terug ontving was ik zeer tevreden. Over de manier waarop ik de Iphone terug ontving was ik minder tevreden. Deze werd simpelweg in een doosje, zonder enige bescherming in het doosje, door de brievenbus geschoven. Niets aangetekend versturen. Gewoon door de brievenbus!
Enkele weken na het gebruik ging de home button weer kapot. Besloten om op zondag 25 november 2012 langs te gaan bij de T-mobile winkel in Oss. Het probleem voorgelegd en het toestel viel buiten de toestelreparatie. Dat klopt, want de toestelreparatie loopt tot 7 september 2012. Het was nu immers 25 november 2012. De T-mobile medewerker vertelde mij echter dat ik 3 maanden reparatie garantie had en dat ik het toestel bij hem kon inleveren om opnieuw te laten repareren. Vervolgens het toestel daar achter gelaten. Gevraagd om een bevestiging dat ik het toestel daar heb achtergelaten. Dit konden ze niet geven omdat dat er niet was. Hmmm vreemd, in Nijmegen kon ik dit wel gewoon krijgen. Ik kreeg vervolgens een schermafdruk mee waarop de reparatie staat en dat het toestel is ingenomen. Ook staat erbij dat de home button vervangen moet worden.
Een dag later, maandag 26 november 2012, kreeg ik een mail van T-mobile met daarin het verzoek mijn toestel op te sturen voor reparatie. Ze zouden dan een envelop sturen naar mijn huis vanuit waar ik het toestel zelf kon opsturen naar de reparatieafdeling. Hmmm ook weer zo vreemd. Ik had mijn toestel toch in Oss achtergelaten?
Enkele dagen later lag de envelop op de deurmat met het verzoek het op te sturen. Vervolgens T-mobile klantenservice gebeld met de vraag of ze mij konden vertellen waarom ik een envelop kreeg omdat ik het toestel al in Oss had achtergelaten. Nee, dit konden ze mij niet vertellen. Ze zagen niet eens dat er gemaild was vanuit T-mobile naar mij toe. Ook zagen ze dat Dynafix mijn telefoon nog niet had ontvangen.
Weer enkele dagen gewacht maar nog steeds geen statusverandering als ik inlog via My-T-Mobile. Vervolgens maar weer de klantenservice bellen van T-Mobile. "De telefoon is nog niet ontvangen door Dynafix", was wederom de boodschap die ik te horen kreeg.
Weer enkele dagen maar is langs de T-mobile winkel in Oss gegaan. Het was toen inmiddels 11 december 2012. Nog steeds stond er als je inlogde bij My-T-Mobile de melding: "Reparatie verzoek is ingediend". De medewerker in de T-mobile winkel vertelde mij zelf maar met Dynafix te bellen en dat ik het nummer maar even moest googlen. Vervolgens in de winkel met Dynafix gebeld en die vertelde mij dat ze mijn toestel nooit hadden ontvangen. Vervolgens stelde een andere medewerker voor morgen met de reparatieafdeling te bellen om te vragen wat er nou exact speelde. Hij zou mij vervolgens op de hoogte brengen die volgende dag. Als hem dat niet lukte zou hij allerminst voor het einde van de week nog bellen. Je raadt het al, NIETS GEHOOR.
Besloten dinsdag 18 december 2012, we waren nu 1 week verder, terug te gaan naar T-mobile in Oss om te vragen hoe het nu exact zat en waarom ik niets had gehoord. He, de medewerker die mijn toestel ingenomen had, die was er! Hem gevraagd hoe het kon dat ik niets had gehoord van die collega en waarom het kan dat Dynafix zegt dat ze mijn toestel nooit hebben ontvangen. Uiteraard, kon ook hij net als iedereen binnen T-Mobile, hier geen antwoord opgeven. Hij zou het zelf uitzoeken omdat hij hem zelf had ingenomen en zeker wist dat hij mijn toestel had opgestuurd. Een verklaring die voor de hand lag was dat de T-mobile winkel in Oss nieuw was en daarom de reparaties via het hoofdkantoor niet goed zijn verstuurd. Zegt mij in ieder geval als leek niet veel. Je kunt ook zeggen dat het gewoon een georganiseerde bende is bij T-mobile. De medewerker zou mij die dag erop, woensdag 19 december 2012, of anders die dag daarop, donderdag 20 december 2012, mij zeker iets laten weten. U raadt het al. Wederom NIETS GEHOORD.
Donderdag 20 december 2012 is het koopavond in Oss en besloten maar even langs te gaan. He, onze grote vriend was er ook, die het toestel had ingenomen en mij zou terugbellen. Schoot direct in de verdediging met de mededeling dat iemand anders mij zou bellen en dat het hem verbaasde dat het niet was gebeurd. Wederom een nutteloos bezoek want wederom werd er niets gedaan. Het enige lichtpuntje was dat hij mij kon melden dat er een reparatiemelding was gedaan van mijn toestel. Dit kon erop duiden dat het toestel was gevonden. De manager was de dag erop aanwezig en die zou mij terugbellen had hij beloofd.
Vandaag, vrijdag 21 december 2012, een mail gekregen om 07.30 uur in de ochtend door Dynafix. In de mail staat dat ze het toestel hadden ontvangen en zo snel mogelijk zouden gaan repareren. Wel stond er dat er een Iphone 4 zwart 32GB toestel is aangemeld in plaats van een 16GB toestel wat ik heb. Het Imei nummer komt weer wel overeen. Hmm ook zo vreemd. Vervolgens werd ik rond 13.00 uur gebeld door de manager van de T-mobile winkel in Oss. De eerste afspraak in lange tijden die nagekomen werd. Hij vertelde mij dat het toestel nog niet was gesignaleerd. He, dat is raar. Ik kreeg vanmorgen een mail dat hij ontvangen was bij Dynafix. De manager vertelde me dat ze hun best zouden doen om te zorgen dat ik mijn toestel zo snel mogelijk terug zou krijgen. Later deze dag kreeg ik om 14:59 uur een mail van T-mobile met daarin de bevestiging dat ze mijn toestel hadden ontvangen. Nog even later kreeg ik van T-mobile, om 17:13 uur om precies te zijn, een mail met daarin de mededeling of ik even €240,50 euro wilde betalen. Het toestel zou zogenaamd "Onherstelbare schade heeft en dat de garantietermijn is verstreken". Ook staat er "Om die reden valt het defect niet onder de garantie en kunnen wij het toestel niet repareren".
Okay, nu heb ik het echt gehad met T-mobile.
Ten eerste: ik heb volgens de medewerker van de T-mobile shop in Oss gewoon 3 maanden garantie op mijn reparatie. Het zou dus gewoon binnen de garantietermijn gemaakt moeten worden.
Ten tweede: hoezo onherstelbare schade? Het is gewoon een home button die kapot is. Deze is best te maken want dat is eerder gedaan. Anders had je in eerste instantie ook moeten zeggen dat die onherstelbaar kapot is. Onherstelbaar kapot is, dat iets niet meer te maken is. Dat is iets anders dan dat een toestel Total Loss is. Daarnaast hou ik niet echt van het algemene taalgebruik als het zeggen van: "onherstelbare schade". Hiermee wordt nog niet gedefinieerd wat het probleem daadwerkelijk is. Het wordt lekker oppervlakkig gehouden om zo een trouwe consument weer wat Euro's af te troggelen.
Hoe kan T-mobile dit netjes oplossen? Ik zal het maar vast aandragen want vanuit jullie komt er niet echt veel communicatie.
De oplossing
Het toestel kosteloos gerepareerd terugsturen naar mijn huisadres en wel per aangetekende post of naar de T-mobile winkel waar ik het toestel zelf kan ophalen. Daarnaast verwacht ik wederom weer 3 maanden garantie op deze reparatie.
Ik hoef geen financieel voordeel te behalen uit deze reparatie. Ik wil enkel mijn toestel terug, en wel gerepareerd, waar ik recht op heb. Ik sta open voor andere voorstellen. Mocht ik iets zijn vergeten, want er is zoveel gebeurd, dan zal ik dat in deze tekst opnemen. Ik zal ook updates bijhouden over mijn vervolg communicatie met T-mobile.
Was getekend,
Een ontevreden T-mobile klant