DHL en douane
Geplaatst: 22 dec 2012 17:34
Ik bestel regelmatig voor mijn winkel grote hoeveelheden uit het buitenland (kan in de duizenden euro's lopen), laat dat met DHL versturen en over het algemeen gaat dat vrij goed. Natuurlijk krijg ik altijd keurig een rekening van DHL door de brievenbus (nou ja, niet zo keurig.. hier gaat het al fout want meestal krijg ik die dus niet keurig op tijd!), maar dat is ook te verwachten voor wat ik bestel.
Nu heb ik laatst een pakketje binnen gekregen, de waarde hier van viel voor mijn doen nog wel mee en toen ik "vrolijk" het geld had overgeschreven naar hun rekening kwam ik er achter dat wat ik had betaald ongeveer gelijk stond aan het hele waarde van het pakketje! Dus ik check nog een keer de rekening die ik van hun had ontvangen.. hebben ze de waarde van het pakket op de een of andere manier als 2 keer zo veel berekend! Gewoon van USD de EURO gemaakt en nog wat extra waarde uit de lucht toveren et voila. Een mooie dikke vette rekening. Nou ja, soms kunnen foutjes gemaakt worden natuurlijk (ook al stond het er keurig op wat de waarde was en welke valuta dat was), en al had ik het van te voren opgemerkt ik had het alsnog moeten betalen (want zo handig is DHL wel)..
Dus ik stuur ze maar een mailtje, want daar reageren ze vast wel op.
Niet dus, ik wacht nu al 5 dagen op de reactie en dit is voor mij echt een struikelblok. Dit gaat niet om een paar tientjes, maar zelfs meer dan een paar honderd euro! Met invoice en alle benodigde nummers er bij, nemen ze niet even tijd om de e-mail van een trouwe klant te beantwoorden.
Ik had zelfs de eerstvolgende dag gebeld om wat meer informatie op te vragen, maar ik moet zeggen dat zelfs PostNL meer hulp aanbiedt dan DHL, want blijkbaar kunnen ze echt niets doen en is het iets wat de douane regelt en moest ik maar een mailtje sturen naar het adres waar ik al naar gemailt had! Want blijkbaar was dat van de douane (staat zelf bij dat het van DHL afdeling boekhouding is, maar goed), ook geen ander telefoon nummer doorgegeven, nee echt NIKS. Zero assistance.
Bah wat een ongelovelijk slechte service, ik ben hier echt super boos over en ik kan alleen informatie vinden over mensen die bijvoorbeeld 40€ te veel hebben betaald..
Nu heb ik laatst een pakketje binnen gekregen, de waarde hier van viel voor mijn doen nog wel mee en toen ik "vrolijk" het geld had overgeschreven naar hun rekening kwam ik er achter dat wat ik had betaald ongeveer gelijk stond aan het hele waarde van het pakketje! Dus ik check nog een keer de rekening die ik van hun had ontvangen.. hebben ze de waarde van het pakket op de een of andere manier als 2 keer zo veel berekend! Gewoon van USD de EURO gemaakt en nog wat extra waarde uit de lucht toveren et voila. Een mooie dikke vette rekening. Nou ja, soms kunnen foutjes gemaakt worden natuurlijk (ook al stond het er keurig op wat de waarde was en welke valuta dat was), en al had ik het van te voren opgemerkt ik had het alsnog moeten betalen (want zo handig is DHL wel)..
Dus ik stuur ze maar een mailtje, want daar reageren ze vast wel op.
Niet dus, ik wacht nu al 5 dagen op de reactie en dit is voor mij echt een struikelblok. Dit gaat niet om een paar tientjes, maar zelfs meer dan een paar honderd euro! Met invoice en alle benodigde nummers er bij, nemen ze niet even tijd om de e-mail van een trouwe klant te beantwoorden.
Ik had zelfs de eerstvolgende dag gebeld om wat meer informatie op te vragen, maar ik moet zeggen dat zelfs PostNL meer hulp aanbiedt dan DHL, want blijkbaar kunnen ze echt niets doen en is het iets wat de douane regelt en moest ik maar een mailtje sturen naar het adres waar ik al naar gemailt had! Want blijkbaar was dat van de douane (staat zelf bij dat het van DHL afdeling boekhouding is, maar goed), ook geen ander telefoon nummer doorgegeven, nee echt NIKS. Zero assistance.
Bah wat een ongelovelijk slechte service, ik ben hier echt super boos over en ik kan alleen informatie vinden over mensen die bijvoorbeeld 40€ te veel hebben betaald..