Geen limiet?
Geplaatst: 29 dec 2003 17:28
Omdat er in onze omgeving geen internet op de kabel en adsl op de "gewone" lijn is, heb ik geopteerd voor internet via de sateliet. Niet goedkoop in de aanschaf en afhankelijk van het abonnement zeer zeker ook niet goedkoop. In mijn geval iets van € 95,-
Hierendaar info gevraagd en uiteindelijk op het aanbod van Bysky ingegaan. Aan de hand van hun gegevens aan mij opgestuurd en na wat telefoontjes, heb ik deze beslissing genomen.
Er is geen sprake van een datalimiet wel van fairshare.
Nu krijg ik vlak voor het oude jaar een Nieuwjaarswens annex verkoopbrief van Bysky met daarin een aankondiging van een strikter beleid ten aanzien van het volgende: dat bij overschrijding (?) de snelheden stapsgewijs per gebruiker worden teruggebracht. Na een telefoontje met Bysky blijkt dit na 1 gigabyte te zijn. Pas de volgende maand wordt je dan weer terug gezet.
Dus toch een datalimiet?
Na die gigabyte wordt de abonnee automatisch in een drukker segment geplaatst met als gevolg dat je bij een download van een groot bestand wel tot sintjuttemis kunt wachten. (overigens hoef je na die overschrijding niet extra te betalen)
En ik was in ons vorige huis kabel gewend (jawel Chello, oude versie) en heb deze toestanden nog nooit meegemaakt.
Ik voel mij heel erg misleid, want als ik dit van te voren had geweten, had ik zeer zeker niet een contract met dit bedrijf gesloten.
En er wordt mij in die brief fijntjes nog meegedeeld dat ik wel de mogelijkheid krijg om over te stappen naar een hoger abonnement.....nog duurder dus.
En o ja dat die fairshare-policy op het internet wordt uigelegd. Ten tijde van de informatie uitwisseling had ik geen internet om die te raadplegen.
En let op: dit alles wordt ondertekend met:
"Met vriendelijke groet en een zeer goed nieuw jaar, Bysky Verkoopteam".
Ik vraag mij af of dit zo maar allemaal kan. Ik voel mij zwaar misleid. En dat allemaal voor die overigens door mijzelf gekozen €95,- euro dat is wel een dikke 200 oude guldens! Voor dat geld en met de informatie die ik had/heb ten tijde van het ondertekenen van het contract mag ik toch potdorie wel wat verwachten.
Radar heeft U enig advies? Mag dit zomaar allemaal? Ja ik heb een cotract ondertekend en ja (dat heb ik ook tegen hun gezegd) aan die fairshare kun je natuurlijk van alles ophangen. Als jullie mij niet kunnen helpen dan heb ik pech gehad en dien ik mijn contract uit, dat moet toch al.
Maar laat dit dan in ieder geval een waarschuwing zijn voor mensen in de zelfde situatie.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat over het algemeen Bysky verder prima werkt.
www.BySky.nl
Yainderidoo
Jeen Eyzenga
Hierendaar info gevraagd en uiteindelijk op het aanbod van Bysky ingegaan. Aan de hand van hun gegevens aan mij opgestuurd en na wat telefoontjes, heb ik deze beslissing genomen.
Er is geen sprake van een datalimiet wel van fairshare.
Nu krijg ik vlak voor het oude jaar een Nieuwjaarswens annex verkoopbrief van Bysky met daarin een aankondiging van een strikter beleid ten aanzien van het volgende: dat bij overschrijding (?) de snelheden stapsgewijs per gebruiker worden teruggebracht. Na een telefoontje met Bysky blijkt dit na 1 gigabyte te zijn. Pas de volgende maand wordt je dan weer terug gezet.
Dus toch een datalimiet?
Na die gigabyte wordt de abonnee automatisch in een drukker segment geplaatst met als gevolg dat je bij een download van een groot bestand wel tot sintjuttemis kunt wachten. (overigens hoef je na die overschrijding niet extra te betalen)
En ik was in ons vorige huis kabel gewend (jawel Chello, oude versie) en heb deze toestanden nog nooit meegemaakt.
Ik voel mij heel erg misleid, want als ik dit van te voren had geweten, had ik zeer zeker niet een contract met dit bedrijf gesloten.
En er wordt mij in die brief fijntjes nog meegedeeld dat ik wel de mogelijkheid krijg om over te stappen naar een hoger abonnement.....nog duurder dus.
En o ja dat die fairshare-policy op het internet wordt uigelegd. Ten tijde van de informatie uitwisseling had ik geen internet om die te raadplegen.
En let op: dit alles wordt ondertekend met:
"Met vriendelijke groet en een zeer goed nieuw jaar, Bysky Verkoopteam".
Ik vraag mij af of dit zo maar allemaal kan. Ik voel mij zwaar misleid. En dat allemaal voor die overigens door mijzelf gekozen €95,- euro dat is wel een dikke 200 oude guldens! Voor dat geld en met de informatie die ik had/heb ten tijde van het ondertekenen van het contract mag ik toch potdorie wel wat verwachten.
Radar heeft U enig advies? Mag dit zomaar allemaal? Ja ik heb een cotract ondertekend en ja (dat heb ik ook tegen hun gezegd) aan die fairshare kun je natuurlijk van alles ophangen. Als jullie mij niet kunnen helpen dan heb ik pech gehad en dien ik mijn contract uit, dat moet toch al.
Maar laat dit dan in ieder geval een waarschuwing zijn voor mensen in de zelfde situatie.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat over het algemeen Bysky verder prima werkt.
www.BySky.nl
Yainderidoo
Jeen Eyzenga