Lg Direct Drive DD147MWWM wasmachine vette pech??
Geplaatst: 28 dec 2012 16:26
Goedendag wij zijn in het bezit van een 2 1/2 oude Lg Direct Drive DD147MWWM wasmachine en wij hebben deze speciaal gekocht omdat hij heel stil moest zijn en dat er 10 jaar garantie op de motor zit.
Niets is minder waar over dit type wasmachine hij heeft van het begin af aan al best wel wat herrie gemaakt durfde hem niet eens snachts aan te zetten ivm de buren.
Er verdwenen ook continu de kleurenvanger doekjes die ik uit de pomp kon vissen ik over deze problemen verteld aan LG die stuurde een monteur heeft gekeken maar niet echt wat kunnen vinden.
Nu zijn we 2 jaar verder en opeens stond de wasmachine vast wilde niet meer draaien dus wij de LG bellen en vertelde wat het probleem van ons was.
LG vertelde ons dat wij inderdaad 10 jaar garantie hebben op de motor en die stond vast ,maar wij moeten wel de monteur betalen a 100 euro voorrijkosten en daarna 30 euro per uur arbeidsloon terwijl het externe bedrijf hier in de buurt zit.
Dus de monteur was er en die heeft voor ons de wasmachine geheel gedemonteerd en wat vond hij: een sok om de motor heen geslagen waardoor hij niet meer draaide.
Hij kon ons ook vertellen dat dit een fabrikage fout was omdat de ruimte tussen de machette en trommel veel ste groot was waardoor er kleding stukken er tussen konden verdwijnen.
Door de ruimte hebben wij ook diversen kleding stukken weg moeten gooien omdat hij er gaatjes in maakt.
De monteur zei ook dat we geluk hadden gehad want hij had ook in de brand kunnen vliegen.
Wij dus met deze informatie naar LG gebeld en verteld wat de monteur ons vertelde en we worden gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.
Hun vinden het normaal dat er kleding stukken tussen de trommel en het rubber kunnen verdwijnen.
Het gaat er mij om dat ik 150 euro heb moeten betalen wat niet eens door mijn toe doen ontstaan is en dat het een fabrikage fout is.
Dit is mijn mail naar hun toe:
Geachte Mpaulo,
Ik heb uw mailtje gelezen, en ik ben het hier niet mee eens. En de reden dat ik nu pas reageer is dat ik aan verschilende mensen hierbovrr hun mening gevraagt wat hun zouden doen. En wat ik hier mee kan doen. Vandaar dat ik u nu mijn reactie stuur.
Ik vind dat ik de kosten voor reparatie behoor terug te krijgen aangezien het een fabriekage fout is geweest. Vanaf begin af aan toen ik de wasmachiene kreeg heb ik al problemen gehad. Hier heb ik meldingen van gemaakt.ik heb deze wasmachiene gekocht vanwege het feit dat ie stil is. maar vanaf het begin heb ik em nooit snachts aangezet. Omdat ie niet stil was. De ruimte tussen de trommel en de rubbere ring was zo groot. Dat alles daar tussen verdween. Mijn kleuren doekjes kwamen aan de onderkant uit. Dat hoord niet. En kom nu niet met het excuus dat dat in een zakje moet. Want dat klopt niet. Het hoord in de trommel te blijven. Dit meer malen gebeurd. Dat de wasmachiene hier door vast liep en problemen gaf.
Ook heb ik melding gemaakt dat de machiene mijn kleren sloopt. Ik heb heel veel kleding al weggooid, maar vond net nog 1vest waar u het aan kan zien dat hij is blijven haken tussen de trommel en de rubbere rand waardoor die is vast komen te zitten tijdens het toeren maken van het was programma.
Ik had kort geleden weer een klacht dat de trommel vast zat en de wasmachiene het helemaal niet meer deed. Er is een monteur dhr. Jim langs geweest en daar heb ik nog maals mijn klachten aan uitgelegt. Hij heeft de wasmachiene helemaal uitelkaar gehaald. En hij heeft een sok uit de motor gehaald. Deze zat om de motor heen, DAT WAS dus de oorzaak waardoor de wasmachiene het niet meer deed. Het ergste is dat ik vind dat jullie hier nogal laconiek op reageren. Ik had namelijk door deze fabriekage fout een brand kunnen ontstaan. Want iets nats bij een motor dan krijg je kortsluiting. en kortsluiting veroorzaakt brand!
Ik heb deze wasmachine nog geen 2 1/2 jaar geleden gekocht. en wat ik van de monteur heb gehoord is dat hij net een half jaar uit de garantie is. Maar op de motor heb ik 10 jaar garantie volgens de sticker op de wasmachine. Ik vind dit dus dat ik mijn reparatie kosten terug behoor te krijgen, aangezien dit een veel voorkomend probleem is bij dit type wasmachine. Er staat ook een hoop klachten op google over dit type wasmachine.
Ook verwacht ik een excuus van jullie kant,
op de manier hoe jullie mij hebben behandeld omtrent mijn klacht.
Ik wacht uw reactie af, volgens ik andere wegen ga bewandelen. Want ik ben niet tevreden over de gang van zaken.
Zie hier een reactie van LG:
Geachte heer/mevrouw ,
Bedankt dat u ons contacteerde met uw vraag.
Hierbij willen wij u graag het volgende laten weten.
U heeft aangegeven het niet eens te zijn met de offerte die u heeft ontvangen inzake uw reparatie.
Na terugkoppeling hiervan intern binnen LG moeten wij u helaas mededelen dat wij blijven bij de huidige offerte. Dit omdat beide reparaties andere oorzaken hadden, en niet aan elkaar gerelateerd zijn.
Gezien de leeftijd van uw aangeboden toestel (LG DD147MWN) kunnen wij helaas niets aan de prijs veranderen. Het spijt ons u niets anders te kunnen vermelden.
Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier
of via onderstaand telefoonnummer.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
S.Mpaulo
LG Electronics Klantenservice
0900-543 5454 (€ 0,10 per minuut; ma t/m vr van 08:30 - 17:00 uur)
www.lge.nl
Note: This email address is used for outgoing mail only. Thank you.
Ze beweren gezien de leeftijd van mn wasmachine?????
Beide reperaties?? ze waren precies hetzelfde en de 1ste keer was er niks aan gedaan.
Hij is net 4 maanden uit de garantie en heeft mij bijna 500 euro gekost een wasmachine zou denk ik wel langer mee mogen gaan dan 2 1/2 jaar??
Wat kan ik hiermee?
Wie o wie weet wat ik hiermee aan moet?
Ik heb alle aankoop bewijzen van de machine alleen de desbetreffende winkel bestaat niet meer
Ik zou iedereen GEEN LG aanbevelen hoe zij hier met je klacht omgaan daar lusten de honden geen brood van.
Mijn volgende wasmachine word gewoon weer een indesit daar krijg je nog echt ouderwetse service en echte garantie en niet die lekker makertjes van LG.
Niets is minder waar over dit type wasmachine hij heeft van het begin af aan al best wel wat herrie gemaakt durfde hem niet eens snachts aan te zetten ivm de buren.
Er verdwenen ook continu de kleurenvanger doekjes die ik uit de pomp kon vissen ik over deze problemen verteld aan LG die stuurde een monteur heeft gekeken maar niet echt wat kunnen vinden.
Nu zijn we 2 jaar verder en opeens stond de wasmachine vast wilde niet meer draaien dus wij de LG bellen en vertelde wat het probleem van ons was.
LG vertelde ons dat wij inderdaad 10 jaar garantie hebben op de motor en die stond vast ,maar wij moeten wel de monteur betalen a 100 euro voorrijkosten en daarna 30 euro per uur arbeidsloon terwijl het externe bedrijf hier in de buurt zit.
Dus de monteur was er en die heeft voor ons de wasmachine geheel gedemonteerd en wat vond hij: een sok om de motor heen geslagen waardoor hij niet meer draaide.
Hij kon ons ook vertellen dat dit een fabrikage fout was omdat de ruimte tussen de machette en trommel veel ste groot was waardoor er kleding stukken er tussen konden verdwijnen.
Door de ruimte hebben wij ook diversen kleding stukken weg moeten gooien omdat hij er gaatjes in maakt.
De monteur zei ook dat we geluk hadden gehad want hij had ook in de brand kunnen vliegen.
Wij dus met deze informatie naar LG gebeld en verteld wat de monteur ons vertelde en we worden gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.
Hun vinden het normaal dat er kleding stukken tussen de trommel en het rubber kunnen verdwijnen.
Het gaat er mij om dat ik 150 euro heb moeten betalen wat niet eens door mijn toe doen ontstaan is en dat het een fabrikage fout is.
Dit is mijn mail naar hun toe:
Geachte Mpaulo,
Ik heb uw mailtje gelezen, en ik ben het hier niet mee eens. En de reden dat ik nu pas reageer is dat ik aan verschilende mensen hierbovrr hun mening gevraagt wat hun zouden doen. En wat ik hier mee kan doen. Vandaar dat ik u nu mijn reactie stuur.
Ik vind dat ik de kosten voor reparatie behoor terug te krijgen aangezien het een fabriekage fout is geweest. Vanaf begin af aan toen ik de wasmachiene kreeg heb ik al problemen gehad. Hier heb ik meldingen van gemaakt.ik heb deze wasmachiene gekocht vanwege het feit dat ie stil is. maar vanaf het begin heb ik em nooit snachts aangezet. Omdat ie niet stil was. De ruimte tussen de trommel en de rubbere ring was zo groot. Dat alles daar tussen verdween. Mijn kleuren doekjes kwamen aan de onderkant uit. Dat hoord niet. En kom nu niet met het excuus dat dat in een zakje moet. Want dat klopt niet. Het hoord in de trommel te blijven. Dit meer malen gebeurd. Dat de wasmachiene hier door vast liep en problemen gaf.
Ook heb ik melding gemaakt dat de machiene mijn kleren sloopt. Ik heb heel veel kleding al weggooid, maar vond net nog 1vest waar u het aan kan zien dat hij is blijven haken tussen de trommel en de rubbere rand waardoor die is vast komen te zitten tijdens het toeren maken van het was programma.
Ik had kort geleden weer een klacht dat de trommel vast zat en de wasmachiene het helemaal niet meer deed. Er is een monteur dhr. Jim langs geweest en daar heb ik nog maals mijn klachten aan uitgelegt. Hij heeft de wasmachiene helemaal uitelkaar gehaald. En hij heeft een sok uit de motor gehaald. Deze zat om de motor heen, DAT WAS dus de oorzaak waardoor de wasmachiene het niet meer deed. Het ergste is dat ik vind dat jullie hier nogal laconiek op reageren. Ik had namelijk door deze fabriekage fout een brand kunnen ontstaan. Want iets nats bij een motor dan krijg je kortsluiting. en kortsluiting veroorzaakt brand!
Ik heb deze wasmachine nog geen 2 1/2 jaar geleden gekocht. en wat ik van de monteur heb gehoord is dat hij net een half jaar uit de garantie is. Maar op de motor heb ik 10 jaar garantie volgens de sticker op de wasmachine. Ik vind dit dus dat ik mijn reparatie kosten terug behoor te krijgen, aangezien dit een veel voorkomend probleem is bij dit type wasmachine. Er staat ook een hoop klachten op google over dit type wasmachine.
Ook verwacht ik een excuus van jullie kant,
op de manier hoe jullie mij hebben behandeld omtrent mijn klacht.
Ik wacht uw reactie af, volgens ik andere wegen ga bewandelen. Want ik ben niet tevreden over de gang van zaken.
Zie hier een reactie van LG:
Geachte heer/mevrouw ,
Bedankt dat u ons contacteerde met uw vraag.
Hierbij willen wij u graag het volgende laten weten.
U heeft aangegeven het niet eens te zijn met de offerte die u heeft ontvangen inzake uw reparatie.
Na terugkoppeling hiervan intern binnen LG moeten wij u helaas mededelen dat wij blijven bij de huidige offerte. Dit omdat beide reparaties andere oorzaken hadden, en niet aan elkaar gerelateerd zijn.
Gezien de leeftijd van uw aangeboden toestel (LG DD147MWN) kunnen wij helaas niets aan de prijs veranderen. Het spijt ons u niets anders te kunnen vermelden.
Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier
of via onderstaand telefoonnummer.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
S.Mpaulo
LG Electronics Klantenservice
0900-543 5454 (€ 0,10 per minuut; ma t/m vr van 08:30 - 17:00 uur)
www.lge.nl
Note: This email address is used for outgoing mail only. Thank you.
Ze beweren gezien de leeftijd van mn wasmachine?????
Beide reperaties?? ze waren precies hetzelfde en de 1ste keer was er niks aan gedaan.
Hij is net 4 maanden uit de garantie en heeft mij bijna 500 euro gekost een wasmachine zou denk ik wel langer mee mogen gaan dan 2 1/2 jaar??
Wat kan ik hiermee?
Wie o wie weet wat ik hiermee aan moet?
Ik heb alle aankoop bewijzen van de machine alleen de desbetreffende winkel bestaat niet meer
Ik zou iedereen GEEN LG aanbevelen hoe zij hier met je klacht omgaan daar lusten de honden geen brood van.
Mijn volgende wasmachine word gewoon weer een indesit daar krijg je nog echt ouderwetse service en echte garantie en niet die lekker makertjes van LG.