Misleidende "Last minute dagen" aktie. VGZ
Geplaatst: 28 dec 2012 21:48
Ik kreeg op 25 december een schrijven van de VGZ zorgverzekeraar, ondertekend door de directeur Marketing en Productontwikkeling Dhr. Jan-Luuk de Groot.
Tot en met 31 december tot 7 % korting op de VGZ basisverzekering en 10 % op de aanvullende verzekeringen van VGZ. In mijn geval is overstappen helemaal niet nodig, ik ben immers al klant, want ook ik kan profiteren van een hoge korting op mijn premie.
Nu vraag ik je, toch even uitzoeken en de linkjes volgen zoals beschreven in de brief. Uitkomende op de site blijkt er helemaal geen korting te bestaan maar een prijsstelling met voor het gemakt een onduidelijke etoile die aangeeft dat de prijzen gelden voor een eigen risico van € 850.
Wanneer je de premieberekening invult met je (laagste, vertrouwde) eigen risico van €350 blijk je gewoon op je al bekende premie uit te komen. Ik vind dergelijke acties nodeloos en voor de niet oplettende consument bedrieglijk. Ik veronderstel dat men daar ook op doelt, consumenten die per ongeluk even de regeltjes verkeert lezen en achteraf zich achter de oren krabben. Dergelijk marketing dient het verkeerde doel.
Tot en met 31 december tot 7 % korting op de VGZ basisverzekering en 10 % op de aanvullende verzekeringen van VGZ. In mijn geval is overstappen helemaal niet nodig, ik ben immers al klant, want ook ik kan profiteren van een hoge korting op mijn premie.
Nu vraag ik je, toch even uitzoeken en de linkjes volgen zoals beschreven in de brief. Uitkomende op de site blijkt er helemaal geen korting te bestaan maar een prijsstelling met voor het gemakt een onduidelijke etoile die aangeeft dat de prijzen gelden voor een eigen risico van € 850.
Wanneer je de premieberekening invult met je (laagste, vertrouwde) eigen risico van €350 blijk je gewoon op je al bekende premie uit te komen. Ik vind dergelijke acties nodeloos en voor de niet oplettende consument bedrieglijk. Ik veronderstel dat men daar ook op doelt, consumenten die per ongeluk even de regeltjes verkeert lezen en achteraf zich achter de oren krabben. Dergelijk marketing dient het verkeerde doel.