Holiday Cars failliet?
Geplaatst: 29 dec 2012 08:58
A.s. februari 2013 naar Portugal om 2 weken rond te trekken. Om de kosten te dekken expres vroeg geboekt en een auto gehuurd via vliegtickets.nl (na de vlucht via internet boeken, meteen ook maar de auto gehuurd).
Vandaag ontving ik het volgende bericht:
Geachte klant,
Op 27 december 2012 is faillisement uitgesproken voor Holiday Cars International BV. Er is gekeken of er mogelijkheden zijn om via surseance door te werken en toe te werken naar een akkoord. Dat is helaas niet mogelijk gebleken. Het management hoopt dat er een doorstart gerealiseerd kan worden. De komende periode zal hier onderzoek naar verricht worden.
U heeft uw huurauto gereserveerd via een link op een website van Holiday Cars of een partner hiervan. U heeft afgerekend direct bij Holiday Cars en Holiday Cars stuurde als betaalbewijs per email een prepaid autohuur voucher. Uw voucher zal waarschijnlijk niet meer worden geaccepteerd. De autoverhuurder zal zelf bepalen of een auto aan u uitgeleverd zal worden en zal u alsnog om directe betaling vragen op het moment dat u de auto op komt halen. Het beste kunt u informatie inwinnen door het telefoonnummer van de verhuurder te bellen dat op uw voucher staat vermeld.
Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten.
Mocht u een vordering hebben op Holiday Cars International B.V. dan kunt u zich richten tot de curator mr. drs. C.A. de Weerdt. U kunt de curator bereiken op het postadres van Geelkerken Linskens Advocaten.
Geelkerken Linskens Advocaten N.V.
Postbus 2020
2301 CA LEIDEN
U kunt ook een e-mailbericht sturen naar [email protected]
Hoogachtend,
Holiday Cars International B.V.
Management team
Hierop heb ik meteen een mail gestuurd naar het adres van betreffende advocaten, met als bijlage mijn voucher.
Ik baal wel erg, ook al weet ik dat er ergere dingen zijn. Maar ik had me er zo op verheugd en vind het ontzettend naar om alnog weer ergens geld vandaan te moeten toveren om aldaar te huren.
En huur ik dan tegen dezelfde prijs en hoe bescherm ik mezelf tegen bijv.
meer geld vragen dan in het contract genoemd staat? Is zo'n contract nu nog wel wat waard of kan het meteen in de prullenbak?
Graag zou ik hierover advies wensen. Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen en mezelf te beschermen aldaar?
Groet, Sylvia.
Vandaag ontving ik het volgende bericht:
Geachte klant,
Op 27 december 2012 is faillisement uitgesproken voor Holiday Cars International BV. Er is gekeken of er mogelijkheden zijn om via surseance door te werken en toe te werken naar een akkoord. Dat is helaas niet mogelijk gebleken. Het management hoopt dat er een doorstart gerealiseerd kan worden. De komende periode zal hier onderzoek naar verricht worden.
U heeft uw huurauto gereserveerd via een link op een website van Holiday Cars of een partner hiervan. U heeft afgerekend direct bij Holiday Cars en Holiday Cars stuurde als betaalbewijs per email een prepaid autohuur voucher. Uw voucher zal waarschijnlijk niet meer worden geaccepteerd. De autoverhuurder zal zelf bepalen of een auto aan u uitgeleverd zal worden en zal u alsnog om directe betaling vragen op het moment dat u de auto op komt halen. Het beste kunt u informatie inwinnen door het telefoonnummer van de verhuurder te bellen dat op uw voucher staat vermeld.
Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten.
Mocht u een vordering hebben op Holiday Cars International B.V. dan kunt u zich richten tot de curator mr. drs. C.A. de Weerdt. U kunt de curator bereiken op het postadres van Geelkerken Linskens Advocaten.
Geelkerken Linskens Advocaten N.V.
Postbus 2020
2301 CA LEIDEN
U kunt ook een e-mailbericht sturen naar [email protected]
Hoogachtend,
Holiday Cars International B.V.
Management team
Hierop heb ik meteen een mail gestuurd naar het adres van betreffende advocaten, met als bijlage mijn voucher.
Ik baal wel erg, ook al weet ik dat er ergere dingen zijn. Maar ik had me er zo op verheugd en vind het ontzettend naar om alnog weer ergens geld vandaan te moeten toveren om aldaar te huren.
En huur ik dan tegen dezelfde prijs en hoe bescherm ik mezelf tegen bijv.
meer geld vragen dan in het contract genoemd staat? Is zo'n contract nu nog wel wat waard of kan het meteen in de prullenbak?
Graag zou ik hierover advies wensen. Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen en mezelf te beschermen aldaar?
Groet, Sylvia.