LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Laten we dan maar zeggen dat het helaas een dure les voor je is geweest :?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

JohannaB schreef:
kokka schreef:dat is dan de prijs die je betaald als je te hard rijdt in de sneeuw.

Ik reed STAPVOETS...op een recht stuk
Ik was dom ja...had nooit de verzekering moeten aanspreken.
Dat zal ik in zon geval ook nooit meer doen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat iemand met buitenlandse kentekenplaten op zn auto weg mag komen met fraude
jaja recht stuk stapvoets in de sneeuw en toch gaan glijden? dat gelooft toch niemand.
ik zeg helemaal niet dat je aan het scheuren was, maar als je gaat glijden dan is dat per definitie een teken dat je te hard rijdt.. te hard voor de situatie.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

JohannaB schreef:
snuffel1 schreef:Grappig maar het schadebedrag is helemaal niet relevant het indienen van schade dan weer wel, al zou het maar om tien euro gaan er is schade ontstaan die voor rekening van de verzekering maatschappij komt. Afkomst van benadeelde en de vriendjes van de garage doen niet terzake, de verzekering maatschappij heeft de claim geaccepteerd. Fraudeleus handelen is niet gebleken want bij schades boven een bepaald bedrag wordt een expert ingeschakeld.

Nee..dat is juist het probleem
Er wordt standaard geen expert ingeschakeld als het een auto met buitenlandse kentekenplaten betreft..zo is het mij verteld.
En daar heb ik dan een probleem mee als ze vervolgens wel de premie verdubbelen terwijl ik aangeef dat het niet klopt.
daar geloof ik geen snars van, de verzekeringsmaatschappij zal bij een Nederland schadeherstel bedrijf gewoon gaan kijken .

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door sjoegel »

het is disrcriminatie van gele kentekenplaathouders. Die polen lachen zich nu een Schultenbrau in de rondte om die Hollandse bakvis :lol:

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

kokka schreef:
JohannaB schreef:
snuffel1 schreef:Grappig maar het schadebedrag is helemaal niet relevant het indienen van schade dan weer wel, al zou het maar om tien euro gaan er is schade ontstaan die voor rekening van de verzekering maatschappij komt. Afkomst van benadeelde en de vriendjes van de garage doen niet terzake, de verzekering maatschappij heeft de claim geaccepteerd. Fraudeleus handelen is niet gebleken want bij schades boven een bepaald bedrag wordt een expert ingeschakeld.

Nee..dat is juist het probleem
Er wordt standaard geen expert ingeschakeld als het een auto met buitenlandse kentekenplaten betreft..zo is het mij verteld.
En daar heb ik dan een probleem mee als ze vervolgens wel de premie verdubbelen terwijl ik aangeef dat het niet klopt.
daar geloof ik geen snars van, de verzekeringsmaatschappij zal bij een Nederland schadeherstel bedrijf gewoon gaan kijken .

Dan geloof je het niet...het is me toch echt zo verteld...en niet anders.

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

Computert schreef:
JohannaB schreef:
sephora30 schreef:Als er volgens jou geen schade was, waarom dan niet het plekje afgeveegd en weggegaan?
Sorry...lees het nu pas...
Had ik dat maar...fool of the moment..dacht niet goed na
Ik denk nmlk dat het idd weg te poetsen was.
Gewoon stom van me..kan er niets anders van maken
Die mevrouw sprak heel slecht nederlands en ik wilde haar niet het gevoel geven dat ik er tussenuit zou piepen haar met evt schade achterlatend.
Had ook het naieve idee dat ze bij de garage zouden zeggen dat het niks was.
Ik ben niet alleen boos op hun maar ook op mezelf in deze.
Ik vind dat je het keurig gedaan hebt, ondanks de afhandeling van je verzekering.
Als deze niet coulanter handelt, zeg dan die verzekering op en neem een andere verzekeringsmaatschappij.
Erger vind ik altijd die schades die op parkeerplaatsen veroorzaakt worden doordat portierdeuren, en op winkelcentrum parkeerplaatsen boodschappenwagentjes, geparkeerde auto's beschadigd worden, waarbij de veroorzaker gewoon weggrijdt zonder een briefje achter te laten :evil:
Tip: neem in het vervolg altijd foto's van schades om fraude te voorkomen.

Ik heb ook die verzekering opgezegd per de 26e december omdat ik boos was over de afhandeling alleen blijkt nu dat ik me moeizaam bij een andere verzekeringsmaatschappij opnieuw kan laten verzekeren en als het wellicht wel kan mijn premie nog hoger cq torenhoog wordt.
Ik zit nu al drie dagen zonder verzekering en kan dus geen auto rijden.
Dat allemaal doordat ik me fatsoenlijk wilde gedragen.

Enneuh...Sjoegel...de bakvis is al iets ouder dan de bakvisleeftijd..maar dat ze zich rot lachen...ja dat denk ik ook.

liefmeiske

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door liefmeiske »

@Johanna was u dat ?

29-12-12 - 16:49 bron: ANP

Een 32-jarige vrouw is in het Zwitserse plaatsje Wil bij St. Gallen met haar auto in volle vaart uitgerekend de etalage binnen gereden van haar autoverzekeringsmaatschappij toen ze de macht over het stuur verloor. Dat deelde de politie zaterdag mee.

Tot een supersnelle indiening van een schadeclaim is het echter niet gekomen: de vrouw zat dronken achter het stuur en dan is ook in Zwitserland alle schade voor eigen rekening, in dit geval zo'n 17.000 euro. Het rijbewijs van de vrouw, die ongedeerd bleef, is in beslag genomen door de politie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zit nu al drie dagen zonder verzekering en kan dus geen auto rijden
En je mag die dan ook niet langs de weg hebben staan.

Overstappen omdat je premie hoger is geworden is dom, bij een andere betaal je nog meer.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Als je een auto op je naam hebt moet ie verzekerd zijn of geschorst of je hem nu gebruikt of niet, anders zal binnen enkele dagen een dikke boete komen (zie diverse topics)...

Jezelf verzekeren met min 3 SVJ is erg moeilijk, zo niet onmogelijk dus je hebt een groot probleem, de oude maatschappij hoeft je ook niet terug te nemen...

Het verlies van SVJ heeft niets te maken met de grootte van de schade als de tegenpartij 100 euro had geclaimd waren de gevolgen exact hetzelfde geweest.

Als je dit niet via de verzekering had gedaan, had je het zelf moeten betalen, de tegenpartij (of zijn verzekeringsmaatschappij) verhaalt het dan gewoon op jou

Dat de verzekering geen expert stuurt naar buitenlandse kentekens is pertinente onzin!! Als zijn maatschappij voor hem claimt moeten ze bij een schade boven de 500 euro een expertise rapport van een erkend expertise bureau kunnen overleggen (afspraak van verbond van verzekeraars!) anders krijgen ze niets!

Claimt de tegenpartij zelf (als ie dus alleen WA heeft en geen rechtsbijstand) dan sturen ze echt wel een expert bij een schade van 1200...anders zou ie wel kunnen zeggen dat het 5000 kost of 10.000 ....

1200 euro lijkt veel maar is niet , de nota die je beschreef komt voor mij heel reeel over, mensen die schade veroorzaken en later het schadebedrag horen, vinden dit bijna altijd erg hoog, maar als ze zelf schade hebben door een ander speelt gevoel dit veel minder....

Wat je zou kunnen proberen is de schade terug betalen aan jouw maatschappij , dan worden de gevolgen terug gedraaid en kun je je weer overal verzekeren, of vragen of ze je toch weer terug willen nemen als klant

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

JohannaB schreef: Ik reed STAPVOETS...op een recht stuk
Stapvoets op een recht stuk glijdt een auto niet weg en ergens tegenaan.

De hoogte van de schade is irrelevant als het gaat om terugval in treden. Dat je nu zonder verzekering zit is gewoon je eigen stomme schuld. Je hebt die verzekering zelf opgezegd. Dat kan je niemand anders verwijten. Alleen jezelf.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door vroem »

Voor een volgende keer, nu een dure les:
1. Bij twijfel heeft men altijd het recht een tegenexpertise te laten doen, kan via de verzekering. Ik werk altijd met tussenpersonen voor dit soort verzekeringen om de eenvoudige reden dat die voor mijn belang gaan en niet voor dat van de maatschappij, en kontakten hebben voor contra expertises e.d.
Als het metallic was en over 2 panelen is het bedrag zo gek niet trouwens. Het tegenwoordig gebruikte dunne Plaatwerk drukt heel makkelijk in en zeker op een wellicht vuile auto is het in eerste instantie lastig beoordelen hoe erg het is.
En dan mag je nog blij zijn dat er geen vervangend vervoer berekend is voor de reparatietijd.
2. Afhankelijk van wat er nu aan extra premie verschuldigd is kan het idd handig zijn dit onderhands te regelen. Desnoods met inschakeling eigen expert, of eigen relaties als die er zijn voor beoordeling, via eigen garage bv.
3. Als de auto met beperkte snelheid zo makkelijk schuift , en de eigen rijkwaliteiten blijkbaar te beperkt zijn om dit te beperken cq beheersen zijn winterbanden wellicht een idee.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

ik zit zelf bij de maatschappij uit Apeldoorn, zij komen pas kijken als het schadebedrag boven de 1000 euro komt, en je hebt altijd de keus om de schade zelf te betalen, dat kan zelfs de rest van het contract-jaar nog.
TS heeft erg dom en impulsief gehandeld met het opzeggen van haar verzekering. ze werd geprezen om haar netheid omdat ze het gemeld had, maar is dat dan niet meer als normaal?

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door hanz »

Nou ja, als er een "zwart streepje van 10cm" achterbleef tgv de "aanrijding" , en vervolgens moet zo'n beetje de hele zijkant opnieuw gespoten worden is er wellicht toch niet iets in orde.
Wijze les in deze is voortaan ( niet te hopen)zelf fotootje maken met je mobieltje ( of met een cameraatje ( op batterijen) dat je simpel altijd klaar voor gebruik in de auto hebt liggen).
Hoe het ook zij, toch een voorspoedig 2013 toegewenst.

Hanz

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

JohannaB schreef: Nee..dat is juist het probleem
Er wordt standaard geen expert ingeschakeld als het een auto met buitenlandse kentekenplaten betreft..zo is het mij verteld.
En daar heb ik dan een probleem mee als ze vervolgens wel de premie verdubbelen terwijl ik aangeef dat het niet klopt.
Die premie wordt hoe dan ook verhoogd, of er nu 10 euro schade was of de zoals nu 1200 euro. Het bedrag dat geclaimd wordt is totaal niet relevant en heeft totaal nul komma nul effect op uw premie. Kan me voorstellen dat u hier over blijft vallen, maar de hoogt van het schadebedrag is nergens gerelateerd aan het terugvallen in schadevrije jaren. Ik snap dat u liever had gezien dat er een contra expertise was uitgevoerd, maar dat had voor u niets, maar dan ook niets uitgemaakt.

En zoals gezegd vind ik de opbouw van dat bedrag nog niet heel erg raar. Het is een bedrag waar je gauw aan komt met "een klein streepje".

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bumper spuiten is geen 1200 euro.....

mijn deur en voorpaneel in sept gedaan,nadat hele lieve kids... :mrgreen: met zo,n grote skelter tegen mijn auto zaten,koste 1100 euro,deur diep,moest goed geschuurd???mannen zeg ik het goed?
worden en dan de lak enz enz..
paneel ligt schuren lichte kras,maar spuiten....dus 1100 bij een vw dealer....


dus vind 1200 voor bumper een hoop.

nou vind ik het netjes dat ts netjes alles regelde...had ook weg kunnen rijden...zoals veel aso.s dat doen...om even to the point te komen..

maar je had ook kunnen proberen ter plekke ,weg te poetsen,zorg voor wat wax en doekje in je kofferbak...

meestal zijn wij de klos...

wij maken altijd foto.s!!! had je ook moeten doen,onthouden!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

rozemarijntje schreef:bumper spuiten is geen 1200 euro.....
Inderdaad, maar er is ook niet alleen een bumper gespoten. Op basis van de schade betwijfel ik ook of het nu echt 1 heel klein streepje was. Als dat kleine streepje op de hoek van de bumper begon, vervolgens iets over het achterscherm en ook nog iets de deur heeft geraakt, kan ik me deze kosten wel voorstellen.
JohannaB schreef: Dit was volgens de tegenpartij de schade:

Herstellen linker achterdeur en linker achterscherm 4 keer a 65 euro = 260
Spuitwerk linkerlinker achterdeur, scherm en bumperhoek = 600
Werkplaatstarief monteren en demonteren = 65

Excl btw 925.00 en incl btw 1100.75

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tja volgende keer toch echt foto maken hoe je auto er tegen aanstaat....
want zoals ts het beschrijft...tikje...bumper dan??
of ts heeft er harder tegen aan gezeten(zijn ook mensen die denken ach...valt toch mee...mijn buuv van die kids met skelter zei en nu...ja nu gaat ie gemaakt worden...oohhh) zet ze op schadeformulier krasje op deur en krasje op paneel..

krasje :shock: 30 cm????????
stond verbaast te kijken dat ik het wilde laten maken...ik zeg ja sorry maar als hij ingeruild moet worden dan kost het mij geld...de mzzl!! oh ja dat is waar...joh!!!ik heb het maar afgehandeld,meneer rozemarijn ontpopte zich tot een brandnetel zeg maar :mrgreen:

dus er zijn mensen en misschien ook zoals ts?die iets makkelijker denken...MAAR ZEG NIET DAT HET ZO IS TS!!!!!!!!!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

berndv schreef:
rozemarijntje schreef:bumper spuiten is geen 1200 euro.....
JohannaB schreef: Dit was volgens de tegenpartij de schade:

Herstellen linker achterdeur en linker achterscherm 4 keer a 65 euro = 260
Spuitwerk linkerlinker achterdeur, scherm en bumperhoek = 600
Werkplaatstarief monteren en demonteren = 65

Excl btw 925.00 en incl btw 1100.75
bij mij koste een de helft van de bumper spuiten, na een parkeerschade van iemand die dus geen contactgegevens had achter gelaten, 375 euro. dus ik denk dat deze kosten inderdaad heel redelijk zijn.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

rozemarijntje schreef:bumper spuiten is geen 1200 euro.....

mijn deur en voorpaneel in sept gedaan,nadat hele lieve kids... :mrgreen: met zo,n grote skelter tegen mijn auto zaten,koste 1100 euro,deur diep,moest goed geschuurd???mannen zeg ik het goed?
worden en dan de lak enz enz..
paneel ligt schuren lichte kras,maar spuiten....dus 1100 bij een vw dealer....


dus vind 1200 voor bumper een hoop.
Gaat het om een bumper dan?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ach barban,als je nu alle reacties leest,dan lees je dat violet ook een reactie geef ,en ik daar eigenlijk op door ga.

Maar men leest wat hij of zei wilt lezen en da lekker,zeuren en dan mekkeren op trollen???.

Gesloten