LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bram82
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2012 10:23

Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door bram82 »

Voor week 3 hebben wij een skivakantie naar de Dolomieten geboekt bij Sunweb. Omdat het ons makkelijk leek hebben we hierbij meteen de skipas besteld.

Helaas is het gemak ver te zoeken. In plaats van dat we de skipassen opgestuurd krijgen, hebben we een voucher ontvangen. Op dit voucher staat het volgende zinnetje: "I bedes kontakte guiden for udlevering af liftkort" (volgens Google Translate is het Deens) en dan een een Italiaans telefoonnummer wat we moeten bellen. Met translate kom ik er wel uit verder: dit nummer blijkt van de lokale gids te zijn.

Het komt er op neer dus, dat we bij aankomst een Italiaans nummer moeten bellen om af te spreken met de gids om de skipassen op te halen.

Ik heb die skipassen meteen bij boeken besteld omdat ik dacht dat dit makkelijker was. Als ik dit had geweten, had ik ze wel gewoon bij de skilift 200m van mijn hotel gekocht.

Ik heb hier zojuist Sunweb over gebeld.
De man aan de telefoon was overigens totaal niet behulpzaam en vertelde me nog net niet dat ik in de stront kon zakken. Na verschillende goede ervaringen met Sunweb valt me dit erg van ze tegen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Heeft u voor u de skipassen bestelde gevraagd hoe dat zou gaan met ophalen?

bram82
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2012 10:23

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door bram82 »

Nee, maar ik ging er eigenlijk van uit dat ik ze zo zou ontvangen.
Ik heb ze voor het gemak direct besteld, het wordt er echter niet gemakkelijker op zo.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tja, heel vervelend, maar als u ergens vanuit gaat, kunt u teleurgesteld worden.
Maakt het niet minder omslachtig, maar goede leer voor de volgende keer denk ik.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door berndv »

bram82 schreef:Nee, maar ik ging er eigenlijk van uit dat ik ze zo zou ontvangen.
Dan is het heel vervelend, maar ergens van uit gaan zonder het zeker te weten is natuurlijk wel iets te voorbarig. Goede les voor de volgende keer.

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door john duelieux »

VioletPrue schreef:Heeft u voor u de skipassen bestelde gevraagd hoe dat zou gaan met ophalen?
berndv schreef:Dan is het heel vervelend, maar ergens van uit gaan zonder het zeker te weten is natuurlijk wel iets te voorbarig. Goede les voor de volgende keer.?
Weer die zure onzinnige reacties van altijd dezelfde figuren die niets anders te doen hebben als denigrerende opmerkingen te maken. Soms denk ik dat ze er gewoon plezier in hebben om mensen af te zeuren. Alvast veel plezier met het melden van deze reactie

On topic: Als U bij Sunweb een skipas bestelt mag U er vanuit gaan dat U die ter plekke op een normale manier kunt verwerven. Deense teksten en een onduidelijk telefoonnummer moeten bellen slaat natuurlijk nergens op. Anderzijds kan Sunweb die passen niet van elk gebied op voorraad hebben, dus logisch dat met een voucher gewerkt wordt. Die moet dan op een fysieke plek omgewisseld kunnen worden, bijvoorbeeld bij de liften op bij het vvv.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door berndv »

john duelieux schreef: Weer die zure onzinnige reacties van altijd dezelfde figuren die niets anders te doen hebben als denigrerende opmerkingen te maken. Soms denk ik dat ze er gewoon plezier in hebben om mensen af te zeuren. Alvast veel plezier met het melden van deze reactie

On topic: Als U bij Sunweb een skipas bestelt mag U er vanuit gaan dat U die ter plekke op een normale manier kunt verwerven. Deense teksten en een onduidelijk telefoonnummer moeten bellen slaat natuurlijk nergens op. Anderzijds kan Sunweb die passen niet van elk gebied op voorraad hebben, dus logisch dat met een voucher gewerkt wordt. Die moet dan op een fysieke plek omgewisseld kunnen worden, bijvoorbeeld bij de liften op bij het vvv.
Dan had u ook beter niet kunnen reageren, want wat heeft u TS nu gezegd, behalve wat u vind hoe het zou moeten gaan? Ik ga uw nietszeggende reactie niet melden, waarom zou ik. Ik heb er geen plezier in om mensen af te zeuren. Soms krijg ik van u de indruk dat u met alle nieuwe mensen vriendjes wilt worden en alles er aan doet om andere forummers af te plassen metrum nietszeggende, maar wel empathische, reacties.

Ik kan best wel wat empathie gaan acteren, zal alleen de uiteindelijke boodschap niet anders om worden. De Deense brief met Italiaans telefoonnummer is inderdaad raar. Het feit dat de kaarten niet standaard per post verstuurd wordt niet. De klant heeft hier een voucher ontvangen, en dat je an contact moet leggen met een reisleider van sunweb, is niet zo heel erg raar. Met deze kan je een plek afspreken om de skiwassen te overhandigen.

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door JJO »

Ik ben zelf al menig maal met SunWeb op skivakantie geweest.
Altijd ook direct de skipas bijgeboekt.
Dat is ook goedkoper dan ter plekke de skipas regelen.
Wij gaan altijd naar Frankrijk (3 vallees) skiën en daar is het eigenlijk standaard dat de skipas in de prijs zit.
En dat is niet alleen bij SunWeb, maar ook bv bij organisaties als Husk, BizzTravel en SnowTime.
Dat gezegd hebbende, is het wel zo dat SunWeb in de plaatsen waar ik heen ging altijd een aantal Nederlandse hosts/hostessen had rondlopen waarbij de skipassen e.d. opgehaald moesten worden.
Dus dat was eenvoudig en prima.
Bij eventuele problemen konden we hen ook op hun Franse mobiele telefoonnummer bellen.

Het is op zijn zachtst gezegd frappant dat de tekst op de voucher in het Deens is.
Ik kan mij voorstellen dat als je naar een (door Nederlanders) iets minder druk bezocht gebied gaat,
dat SunWeb daar dan geen hosts heeft zitten.
Dat je dan eerst een contact persoon moet bellen, is minder prettig maar niet onoverkomelijk.
Het is vanuit SunWeb wel zaak, dat de betreffende persoon goed bereikbaar is en Nederlands en/of Engels spreekt.
Wellicht kun je vanuit Nederland al eens proberen deze persoon te bellen.
Dan weet je wat je kunt verwachten en kun je misschien in het voren vast al "afspraken" maken.

Overigens zou ik de slechte service van de persoon die je aan de telefoon had van SunWeb, wel even melden.
Daar is SunWeb zelf waarschijnlijk ook blij mee.
Want als SunWeb niet dit soort klachten krijgt, kan ze er ook niets aan corrigeren.

In ieder geval succes, en ik hoop dat je toch een prima vakantie tegemoet gaat.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Toch fijn, zo'n snelle reactie....na 3 maanden :lol:

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ongelezen bericht door thecure »

Nou harry..... bedankt!

Gesloten