Beste mensen,
Iedereen de beste wensen voor dit jaar.
Ff notedop:
CV geplaatst via nuon >> Feenstra >> derde partij.
Vervolgens vertoond de CV een defect die de derde partij heeft opgelost.
Daarna een afrekening van de nuon 1700 euro omdat we te veel gas hebben verbruikt.
Later blijkt dat dit gas verbruik komt door een probleem in de CV, veroorzaakt door de derde partij.
<<volledige verhaal>>
Twee jaar geleden zijn wij naar dit huisje verhuis en hebben daar een energie contract bij de Nuon getekend. meterstand doorgegeven etc geen probleem. Er woonden eerst vier mensen in dit huis en nu zijn we met z'n tweetjes. Als je er over na denkt, maakt het voor het stoken van de verwarming niet zo heel veel uit en voor het koken ook niet. Afijn: Meteen via de nuon / via feenstra een nieuwe CV laten plaatsen, de oude CV was 15 jaartjes oud en ja, dat zou wel eens voor problemen kunnen zorgen.
De nieuwe CV is geplaatst en twee weken later, stond de overloop blank Het bedrijf dat door feenstra is ingehuurd had iets niet goed gedaan. Met feenstra gebeld en die zouden een monteur sturen. Monteur is langs geweest heeft iets gedaan en moest ook iets bestelen. Twee weken later nog geen monteur gezien en het was in die periode ijs en ijskoud -15 graden en zo. Dus ik nog maar een keertje bellen met de Feenstra en die zouden de volgende dag opnieuw een monteur sturen. Inderdaad, monteur langs geweest die heeft een rubber ringetje er uit gehaalt wat het lek zou veroorzaken. Top!
Een jaar van dat ding genoten, krijgen we een mannetje van de liander over de vloer om de meterstanden te controlleren. Die zei dat we te veel betaalden (betaalden voor een gezin van 4 rond de 100 euro) Dat was te veel en dat werd vervolgens 50 euro als maandelijkse bijdrage. Ik vond dat nogal weinig maar goed, voor de zekerheid die 50 euro extra apart gezet want tjah, ik zie het gebeuren dat we bij moeten gaan betalen. En inderdaad afrekening van 2011 bedroeg een bedrag van 1700 euro dat ik bij moest betalen. Hoop geld 1100 euro meer dan ik gerekend had, meterstanden na gekeken en alles klopte.
Krijg ik ook nog een leuke brief waarin wordt verteld dat ik de meeste energie heb gebruikt van de wijk waarin ik woon . In plaats van een brief, stuur iemand langs om uit te zoeken wat er eigenlijk aan de hand is hoe het komt dat het gas verbruik zo hoog is, maar goed tot nu toe nog geen klacht. Maandbedrag is nu vast gesteld op 290 euro per maand, wat toch wel vors is.
Ik ben zelf het gas verbruik gaan bijhouden en heb de stekker uit de CV getrokken om te zien of er niet ergenst gas weg lekte. (zou je moeten ruiken als er zoveel gas weglekt). Ondertussen een vrouwtje langs geweest die onderhoud op de CV kwam doen. Die had een ring vervangen. Ik heb haar gevraagd of ze ook even wilde kijken of die CV wel goed was afgesteld, vanwege de hoge energie rekening. Alles was goed, nieuwe type CV's doen dat automatisch. ok goed, dan legt het daar dus niet aan.
Verder geen enkel probleem gehad met de CV ketel (tot twee weken terug opnieuw lek). Overloop opnieuw blank en opnieuw in de kou zitten. Dus ik ben nu nogal pissig. Feenstra gebeld (ik heb een storings contract van 5 euro in de maand of zo, waarin ze dus alles repareren en vervangen wat nodig is). CV is ondertussen uit de twee jaar garantie.
Mannetje van feenstra kwam langs. Moest ook wat bestellen en vertelde dat meer van de helft de hele CV vervangen moest worden. Prima toch! zolang die maar niet meer lekt.
Maar nu dus de vraag. Volgens die laatste monteur heeft de monteur (bedrijf ingehuurd door Feenstra) van vlederjaar een kraantje of zo iets dicht gedraaid. Hierdoor moest de CV heel lang lopen te stoken omdat er heel weinig water door de centrale verwarmingen circuleerde en het dus geruime tijd koud bleef in huis. Dat verklaard meteen het hoge gas verbruik van vlederjaar. Monteur komt vrijdag weer terug met de onderdelen.
<<einde lange verzie>>>
Vraag:
Kan ik feenstra / nuon aansprakelijk stellen voor de hoge energie rekening van vlederjaar? Hoe kan ik zoiets uitrekenen. Ik doe zelf nooit zo moeilijk met betalen wat ik heb verbruikt, alleen ik heb nu dus heel veel verbruikt omdat een partij die Feenstra in heeft gehuurd hen werk niet goed heeft gedaan, dat vind ik heel vervelend. Ook dat de CV opnieuw lek is is ook heel vervelend maar dat is een ander verhaal, dat kan gebeuren. Ik doe ook niet moeilijk over de water schade dat heb ik op eigen koste geregeld (al had dat ook niet gehoeven). Het is natuurlijk onzin dat Feenstra mijn energie rekening gaat betalen, misschien kan ik het op een akkoordje gooien met die mensen? wat denken jullie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feenstra - Nuon = gas probleem
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
- Locatie: ijmuiden
Re: Feenstra - Nuon = gas probleem
Heel verhaal en ook erg vervelend van de CV-ketel. Dat die feitelijk jiet goed geinstalleerd is en/of dat een of andere ******** aan entieltjes draait waar die af had moeten blijven.
Laten we bij begin beginnen.
U spreekt over verbruik, maar het enige wat u verteld zijn bedragen. U geeft géén meterstanden. Kunt u die svp vertellen. Dus beginstand en eindstand tbv jaarafrekening.
Er komt een mannetje van Liander langs voor meteropname en die zegt dat u te veel betaalt aan maandelijkse termijn. U betaalt op dat moment 100,00 per maand. Het mannetje van Liander zegt dat 50,00 voldoende is. En precies hier gaat het al fout.
Dàt Liander meteropnemer mannetje mag dit om te beginnen helemaal niet doen. Te tweede weet dat mannetje niet waar hij over spreekt. Als u na gaat dat de maandelijkse transportkosten al zo'n beetje het bedrag van 50,00 behelzen, kunt u zelf vaststellen dat u feitelijk niets voor uw verbruik hebt betaald gedurende een periode. En dan ga ik er gemakshalve vanuit dat u een gewone aansluiting hebt, waarmee ik bedoel dat u onder het laagste capaciteitstarief valt!
Ht vermeende advies van dat Liander mannetje was dus een waardeloos en ondeskundig slecht advies.
Een leegstandtarief wat over het algemeen bij leveranciers wordt gebruikt (incl. Netbeheer) is maandelijks 60,00 tot 70,00. Kunt u nagaan!
Een gezin van 4 redt het echt iet met 100,00 per maand.
Jemig wat kan ik kwaad worden op zo'n mannetje.
De schade die u hebt opgelopen tgv het blank staan van de overloop kunt u oroberen te verhalen op Feenstra, zoniet de fabriaknt van de ketel.
Terug naar verbruik.
U krijgt een brief waarin staat dat u het meest van de straat hebt verbruikt! Huh, van wie komt die brief dan? Dit heb ik nig nooit meegemaakt, laat staan van gehoord. Een netbeheerder zal dergelijke brieven niet uitsturen. Uw leverancier oook iet omdat ze jer geen inzicht in hebben. Ik ben dus benieuwd naar die brief.
U hebt voor een tweede keer de boel staan. Wederom reklameren bij Feenstra.
U hebt een onderhoudscontract van 5,00 per maand. Let op: bij dit contract betaalt u zelf het materiaal en uurloon! Dit zijn extra kosten bij dit onderhoudsabonnement. Dus de nodige zaken van deze nieuwe ( want dat is de ketel eigenlijk nog steeds vind ik) ketel vervangen fijn, maar ik hoop dat u niet geconfromteerd gaat worden met extra kosten. Sommige zaken vallen na die 2 jaar nml niet meer onder garantie. Zoek dit voor uzelf vooraf even goed uit!
E dan nog, gezien de vele fouten die er gemaakt zijn, het slechte product wat van meet af aan is geleverd zou ik behoorlijk wat stampij gaan maken mocht u wel een factuur gepresenteerd gaan krijgen.
Voor dit soort zaken moet u bij Feenstra zijn en niet Nuon. Nuon is namelijk alleen een leverancier en niets meer of minder.
Ten aanzien van het extra verbruik doordat een kraantje/ventieltje door een monteur was dichtgedraaid, zoals een collega monteur u vertelt, mocht dit inderdaad zo zijn, kunt u proberen iets van deze opgelopen verbruikschade op Feenstra te verhalen. Hoeveel is moeilijk te zeggen.
Kijk op internet wat een gemiddeld verbruik is voor en 2 persoonshuishouden. Kijk dan nog even naar uw persoonlijke leefomstandigheden. Denk hierbij aan: wel/niet goed geisoleerde woning, apparatuur die eventueel 24/7 aan staat, aantal keren oer week wassen/drogen etc. Deze zaken hebben allemaal invloed op iemands verbruik.
Laten we bij begin beginnen.
U spreekt over verbruik, maar het enige wat u verteld zijn bedragen. U geeft géén meterstanden. Kunt u die svp vertellen. Dus beginstand en eindstand tbv jaarafrekening.
Er komt een mannetje van Liander langs voor meteropname en die zegt dat u te veel betaalt aan maandelijkse termijn. U betaalt op dat moment 100,00 per maand. Het mannetje van Liander zegt dat 50,00 voldoende is. En precies hier gaat het al fout.
Dàt Liander meteropnemer mannetje mag dit om te beginnen helemaal niet doen. Te tweede weet dat mannetje niet waar hij over spreekt. Als u na gaat dat de maandelijkse transportkosten al zo'n beetje het bedrag van 50,00 behelzen, kunt u zelf vaststellen dat u feitelijk niets voor uw verbruik hebt betaald gedurende een periode. En dan ga ik er gemakshalve vanuit dat u een gewone aansluiting hebt, waarmee ik bedoel dat u onder het laagste capaciteitstarief valt!
Ht vermeende advies van dat Liander mannetje was dus een waardeloos en ondeskundig slecht advies.
Een leegstandtarief wat over het algemeen bij leveranciers wordt gebruikt (incl. Netbeheer) is maandelijks 60,00 tot 70,00. Kunt u nagaan!
Een gezin van 4 redt het echt iet met 100,00 per maand.
Jemig wat kan ik kwaad worden op zo'n mannetje.
De schade die u hebt opgelopen tgv het blank staan van de overloop kunt u oroberen te verhalen op Feenstra, zoniet de fabriaknt van de ketel.
Terug naar verbruik.
U krijgt een brief waarin staat dat u het meest van de straat hebt verbruikt! Huh, van wie komt die brief dan? Dit heb ik nig nooit meegemaakt, laat staan van gehoord. Een netbeheerder zal dergelijke brieven niet uitsturen. Uw leverancier oook iet omdat ze jer geen inzicht in hebben. Ik ben dus benieuwd naar die brief.
U hebt voor een tweede keer de boel staan. Wederom reklameren bij Feenstra.
U hebt een onderhoudscontract van 5,00 per maand. Let op: bij dit contract betaalt u zelf het materiaal en uurloon! Dit zijn extra kosten bij dit onderhoudsabonnement. Dus de nodige zaken van deze nieuwe ( want dat is de ketel eigenlijk nog steeds vind ik) ketel vervangen fijn, maar ik hoop dat u niet geconfromteerd gaat worden met extra kosten. Sommige zaken vallen na die 2 jaar nml niet meer onder garantie. Zoek dit voor uzelf vooraf even goed uit!
E dan nog, gezien de vele fouten die er gemaakt zijn, het slechte product wat van meet af aan is geleverd zou ik behoorlijk wat stampij gaan maken mocht u wel een factuur gepresenteerd gaan krijgen.
Voor dit soort zaken moet u bij Feenstra zijn en niet Nuon. Nuon is namelijk alleen een leverancier en niets meer of minder.
Ten aanzien van het extra verbruik doordat een kraantje/ventieltje door een monteur was dichtgedraaid, zoals een collega monteur u vertelt, mocht dit inderdaad zo zijn, kunt u proberen iets van deze opgelopen verbruikschade op Feenstra te verhalen. Hoeveel is moeilijk te zeggen.
Kijk op internet wat een gemiddeld verbruik is voor en 2 persoonshuishouden. Kijk dan nog even naar uw persoonlijke leefomstandigheden. Denk hierbij aan: wel/niet goed geisoleerde woning, apparatuur die eventueel 24/7 aan staat, aantal keren oer week wassen/drogen etc. Deze zaken hebben allemaal invloed op iemands verbruik.
Re: Feenstra - Nuon = gas probleem
Ben wel nieuwgierig wie die derde partij geweest is
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Feenstra - Nuon = gas probleem
Quote:
Een gezin van 4 redt het echt iet met 100,00 per maand.
Wij zijn met zijn zessen en betalen slechts 85 euro per maand dus is wel mogelijk
Een gezin van 4 redt het echt iet met 100,00 per maand.
Wij zijn met zijn zessen en betalen slechts 85 euro per maand dus is wel mogelijk
Re: Feenstra - Nuon = gas probleem
Erg knap werk! Dit is incl. Transportkosten? En u hoeft ook nooit bij te betalen?shine schreef:Quote:
Een gezin van 4 redt het echt iet met 100,00 per maand.
Quote slobberbone
Wij zijn met zijn zessen en betalen slechts 85 euro per maand dus is wel mogelijk
U hebt niet toevallig zonnenpanelen of blokverwarming?
Nou, kom maar op met de bezuinigingstips van uw hand....
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Feenstra - Nuon = gas probleem
Shine schreef:Erg knap werk! Dit is incl. Transportkosten? En u hoeft ook nooit bij te betalen?shine schreef:Quote:
Een gezin van 4 redt het echt iet met 100,00 per maand.
Quote slobberbone
Wij zijn met zijn zessen en betalen slechts 85 euro per maand dus is wel mogelijk
U hebt niet toevallig zonnenpanelen of blokverwarming?
Nou, kom maar op met de bezuinigingstips van uw hand....
Yep, all inn ook elektra nee , geen zonnepanelen of blokverwarming(laaste is erg duur zou ik afraden)
Mijn vaatwasser en wasmachine hotfill,huisje vol spaarlampen. Voor de rest doen we niet veel bijzonders of moeite voor.
Wat betreft gasverbruik is ketel finetunen en ik heb nu de meest ideale zuinige afstelling tapwater 60 graden en cv op 50 graden en uiteraard goed op druk/ontlucht zo verbruik ik nog geen 600 M3 per jaar en zit niet in de kou hier is het lekker 20 graden
Re: Feenstra - Nuon = gas probleem
Wij hebben ook een gasprobleem dankzij een cv ketel die we huren van de Nuon.
Na een jaar met de nieuwe cv gestookt te hebben, kregen we een eind afrekening waar we bijna 1000euro moesten bij betalen en ruim 2900 kuub aan gas hadden verstookt.
Terwijl wij anders altijd rond de 1600 zitten.
We gingen op onderzoek uit, er kwam netjes een monteur, die kon de cv ketel niet goed instellen.
Die heeft met spoed iemand van Intergas ( waar de ketel van is) laten komen, en de gasdoseerring bleek te missen.
Geen van de 3 bedrijven geeft hier aan toe: Nuon, Feenstra en Intergas niet!! Ze geven ons de schuld dat wij zelf die ring hadden verwijderd!
Ja een huur ketel, wij hebben de ballen geen verstand van zo'n dingen, ach laten we die op een regenachtige zondag middag even uit elkaar halen. Tuurlijk doen wij dat niet.
We schrijven elke week de meterstanden op, na een jaar weer een eind afrekening gekregen, die nog niet 100% klopt, want die gaat over 13 maanden, waarvan 1 maand met een niet goed werkende cv.
Wel 500 kuub gas minder verstookt maar wel weer bijbetalen, 500 euro!
Nu eens de meterstanden bekeken, van precies een jaar, waar uit blijkt dat de stand 1800 kuub moet zijn.
We gaan verhaal halen, bij de Nuon en hun voor de kosten op laten draaien, al zal het voor het gerecht moeten, ze zijn nog niet van ons af!
Na een jaar met de nieuwe cv gestookt te hebben, kregen we een eind afrekening waar we bijna 1000euro moesten bij betalen en ruim 2900 kuub aan gas hadden verstookt.
Terwijl wij anders altijd rond de 1600 zitten.
We gingen op onderzoek uit, er kwam netjes een monteur, die kon de cv ketel niet goed instellen.
Die heeft met spoed iemand van Intergas ( waar de ketel van is) laten komen, en de gasdoseerring bleek te missen.
Geen van de 3 bedrijven geeft hier aan toe: Nuon, Feenstra en Intergas niet!! Ze geven ons de schuld dat wij zelf die ring hadden verwijderd!
Ja een huur ketel, wij hebben de ballen geen verstand van zo'n dingen, ach laten we die op een regenachtige zondag middag even uit elkaar halen. Tuurlijk doen wij dat niet.
We schrijven elke week de meterstanden op, na een jaar weer een eind afrekening gekregen, die nog niet 100% klopt, want die gaat over 13 maanden, waarvan 1 maand met een niet goed werkende cv.
Wel 500 kuub gas minder verstookt maar wel weer bijbetalen, 500 euro!
Nu eens de meterstanden bekeken, van precies een jaar, waar uit blijkt dat de stand 1800 kuub moet zijn.
We gaan verhaal halen, bij de Nuon en hun voor de kosten op laten draaien, al zal het voor het gerecht moeten, ze zijn nog niet van ons af!