Hoe gaat Lijbrandt om met zijn klanten
Geplaatst: 03 jan 2013 11:21
Hierbij wil ik jullie laten zien hoe glasvezelbedrijf Lijbrandt omgaat met zijn klanten.
Ik had een contract lopen met Lijbrandt van 15 oktober 2011 tot 15 oktober 2012.
Ik wilde overstappen van Lijbrandt naar KPN, omdat ik niet tevreden was met de diensten van Lijbrandt.
Op 13 september 2012 heb ik, telefonisch, bij de klantenservice, mijn contract, per 15 oktober 2012, opgezegd. Volgens de voorwaarden van Lijbrandt moet dat telefonisch. Ik heb de telefoniste van de klantenservice gevraagd of ik daar een schriftelijke bevestiging van zou kunnen krijgen. Dit was geen probleem. Misschien dat bij Lijbrandt het papier op was, maar een schriftelijke bevestiging heb ik nooit gekregen. Ook niet nadat ik het een aantal keren heb aangedrongen mij een schriftelijke bevestiging te sturen. Men verzekerde mij dat het zo spoedig mogelijk zou worden opgestuurd. Ze hadden een achterstand.
Wat er wel gebeurde was dat op zondag 30 september 2012, om klokslag 12:00 uur, alle communicatie werd afgesloten. Ik had geen telefoonaansluiting meer. Ik had geen radio en televisieaansluiting meer en ook mijn internetaansluiting was afgesloten. Terwijl mijn contract pas op 15 oktober 2012 afliep.
Na een aantal telefoontjes, met mijn mobiele telefoon, met de klantenservice Lijbrandt kwam er nog steeds geen oplossing terwijl men mij verzekerde dat alles zou worden opgelost. De klantenservice zei dat de fout bij Lijbrandt lag. Dit kwam omdat per 1 oktober 2012 de btw omhoog zou gaan en verschillende klanten daardoor hun contract per 1 oktober hadden opgezegd. Daardoor waren er ook klanten afgesloten waar het contract later dan 1 oktober pas afliep. Zodoende waren er verschillende klanten onterecht afgesloten. Maar alles zou worden rechtgezet en ik zou weer worden aangesloten.
Ik heb daarna wel meer dan 10 telefoontjes met de klantenservice van Lijbrandt gepleegd en ben daarna maar opgehouden met bellen. Ik had de moed opgegeven. Want bellen met de mobiel, waarbij je minimaal een half uur in de wacht staat voordat je wordt geholpen kost wel een behoorlijk bedrag. Niets hielp.
Op 9 oktober ben ik netjes aangesloten door KPN, mijn nieuwe provider.
Ik ben toen in de pen geklommen en heb de klacht via [email protected] aan Lijbrandt gemeld. Ik kreeg van Lijbrandt toen netjes een mailtje waarin stond dat het hun speet en dat ik een maandbedrag teruggestort kreeg op mijn rekening. Hier kon ik mee leven en voor mij was dan ook het probleem uit de wereld. Althans dat dacht ik.
Waar ik nu echt heel erg kwaad om ben geworden is het volgende.
Op 19 december 2012 is door Lijbrandt, van mijn rekening een bedrag afgeschreven van € 50,06, voor de maandelijkse betaling van diensten van Lijbrandt. Dit was voor mij de beruchte druppel. Ik ben toen alles verder gaan nakijken. Allereerst heb ik mijn bank de opdacht gegeven dit bedrag terug te boeken. Ik betaal namelijk niet voor diensten die ik niet heb gekregen omdat ik geen contract meer met Lijbrandt heb. Dat stond zelfs op de laatste factuur die ik gekregen had.
Wat mij nog het meest verbaasde was, dat ik nog steeds kon inloggen op Mijn Lijbrandt terwijl mijn contract toch per 1 oktober 2012 was afgelopen en ik verder geen diensten meer van Lijbrandt afnam.
Kijkende in de contractgegevens en facturen van de afgelopen maanden kwam ik tot de schokkende ontdekking dat mijn huidige contract pas afloopt op 1 februari 2013.
Hoezo 1 februari 2013. Ik ben al afgesloten vanaf 1 oktober 2012.
Ik heb op 1 januari 2013 weer een klacht ingediend, via [email protected] en hun de opdracht gegeven om bovenstaande zo snel mogelijk op te lossen. Om dit telefonisch te doen is onbegonnen werk. Ik krijg dan een callcenter aan de lijn die mij altijd gelijk geeft maar nooit het probleem oplost.
Tot vandaag heb ik nog geen teken van leven van Lijbrandt gehoord.
Mochten er verdere ontwikkelingen zijn, horen jullie van mij.
Ik had een contract lopen met Lijbrandt van 15 oktober 2011 tot 15 oktober 2012.
Ik wilde overstappen van Lijbrandt naar KPN, omdat ik niet tevreden was met de diensten van Lijbrandt.
Op 13 september 2012 heb ik, telefonisch, bij de klantenservice, mijn contract, per 15 oktober 2012, opgezegd. Volgens de voorwaarden van Lijbrandt moet dat telefonisch. Ik heb de telefoniste van de klantenservice gevraagd of ik daar een schriftelijke bevestiging van zou kunnen krijgen. Dit was geen probleem. Misschien dat bij Lijbrandt het papier op was, maar een schriftelijke bevestiging heb ik nooit gekregen. Ook niet nadat ik het een aantal keren heb aangedrongen mij een schriftelijke bevestiging te sturen. Men verzekerde mij dat het zo spoedig mogelijk zou worden opgestuurd. Ze hadden een achterstand.
Wat er wel gebeurde was dat op zondag 30 september 2012, om klokslag 12:00 uur, alle communicatie werd afgesloten. Ik had geen telefoonaansluiting meer. Ik had geen radio en televisieaansluiting meer en ook mijn internetaansluiting was afgesloten. Terwijl mijn contract pas op 15 oktober 2012 afliep.
Na een aantal telefoontjes, met mijn mobiele telefoon, met de klantenservice Lijbrandt kwam er nog steeds geen oplossing terwijl men mij verzekerde dat alles zou worden opgelost. De klantenservice zei dat de fout bij Lijbrandt lag. Dit kwam omdat per 1 oktober 2012 de btw omhoog zou gaan en verschillende klanten daardoor hun contract per 1 oktober hadden opgezegd. Daardoor waren er ook klanten afgesloten waar het contract later dan 1 oktober pas afliep. Zodoende waren er verschillende klanten onterecht afgesloten. Maar alles zou worden rechtgezet en ik zou weer worden aangesloten.
Ik heb daarna wel meer dan 10 telefoontjes met de klantenservice van Lijbrandt gepleegd en ben daarna maar opgehouden met bellen. Ik had de moed opgegeven. Want bellen met de mobiel, waarbij je minimaal een half uur in de wacht staat voordat je wordt geholpen kost wel een behoorlijk bedrag. Niets hielp.
Op 9 oktober ben ik netjes aangesloten door KPN, mijn nieuwe provider.
Ik ben toen in de pen geklommen en heb de klacht via [email protected] aan Lijbrandt gemeld. Ik kreeg van Lijbrandt toen netjes een mailtje waarin stond dat het hun speet en dat ik een maandbedrag teruggestort kreeg op mijn rekening. Hier kon ik mee leven en voor mij was dan ook het probleem uit de wereld. Althans dat dacht ik.
Waar ik nu echt heel erg kwaad om ben geworden is het volgende.
Op 19 december 2012 is door Lijbrandt, van mijn rekening een bedrag afgeschreven van € 50,06, voor de maandelijkse betaling van diensten van Lijbrandt. Dit was voor mij de beruchte druppel. Ik ben toen alles verder gaan nakijken. Allereerst heb ik mijn bank de opdacht gegeven dit bedrag terug te boeken. Ik betaal namelijk niet voor diensten die ik niet heb gekregen omdat ik geen contract meer met Lijbrandt heb. Dat stond zelfs op de laatste factuur die ik gekregen had.
Wat mij nog het meest verbaasde was, dat ik nog steeds kon inloggen op Mijn Lijbrandt terwijl mijn contract toch per 1 oktober 2012 was afgelopen en ik verder geen diensten meer van Lijbrandt afnam.
Kijkende in de contractgegevens en facturen van de afgelopen maanden kwam ik tot de schokkende ontdekking dat mijn huidige contract pas afloopt op 1 februari 2013.
Hoezo 1 februari 2013. Ik ben al afgesloten vanaf 1 oktober 2012.
Ik heb op 1 januari 2013 weer een klacht ingediend, via [email protected] en hun de opdracht gegeven om bovenstaande zo snel mogelijk op te lossen. Om dit telefonisch te doen is onbegonnen werk. Ik krijg dan een callcenter aan de lijn die mij altijd gelijk geeft maar nooit het probleem oplost.
Tot vandaag heb ik nog geen teken van leven van Lijbrandt gehoord.
Mochten er verdere ontwikkelingen zijn, horen jullie van mij.