Vervangende Dell monitor haast een jaar ouder
Geplaatst: 04 jan 2013 11:46
Ongeveer twee weken geleden begon mijn Dell U2711 monitor zonder aanwijsbare reden af en toe uit te vallen. Gelukig is ie nog onder garantie, dus Dell gebeld en na enig touwtrekken de toezegging gekregen dat ik een vervangend model zou krijgen. De vervangende monitor is eergisteren bezorgd en vooralsnog lijkt het probleem inderdaad niet op te treden.
Waar ik me echter aan stoor is dat, hoewel het om hetzelfde model gaat (U2711), het model dat zij me stuurden een assemblage datum heeft van december 2010, terwijl mijn monitor haast een jaar jonger is (november 2011). Alsof je een vervangende auto krijgt met twee keer zoveel kilometers op de teller.
Mijn monitor:
De vervanger:
Ik heb Dell Support een mail gestuurd:
Waar ik me echter aan stoor is dat, hoewel het om hetzelfde model gaat (U2711), het model dat zij me stuurden een assemblage datum heeft van december 2010, terwijl mijn monitor haast een jaar jonger is (november 2011). Alsof je een vervangende auto krijgt met twee keer zoveel kilometers op de teller.
Mijn monitor:
De vervanger:
Ik heb Dell Support een mail gestuurd:
Maar krijg nul op het rekest:Het vervangend model werkt vooralsnog naar behoren. Maar het grote verschil in productiedatum zit me niet lekker. Het model dat jullie mij stuurden kwam niet lang na de introductie uit. Mijn model is bijna een heel jaar jonger. Dat verschil is echt te groot. Hoe kunnen we dit oplossen?
Opvallend genoeg werd deze situatie - vervangende monitor die ouder is dan het model dat vervangen wordt - exact voorspeld op een forum door iemand uit Portugal met hetzelfde probleem als ik - en zijn bezwaar werd wél serieus genomen. Hij zei:Het vervangende toestel dat u van ons heeft gekregen, zoals u zelf ook heeft bevestigd, werkt technisch naar behoren. Als een toestel technisch naar behoren werkt is er geen grond om deze om te ruilen. U geeft aan dat de datum van het omgewisselde model u niet lekker zit. Wij willen u er op wijzen dat als wij een toestel vervangen, dat deze zoals eerder aangegeven, refurbished kan zijn. Dit neemt niet weg dat Dell net als elke andere fabrikant moet voldoen aan europese en internationale keurmerken. Ik geef u dit aan zodat u begrijpt dat als wij een refurbished product aan een klant leveren, dat deze alleen kan worden gestuurd als deze technisch werkt en voldoet aan de specificaties zoals wij die op onze website melden.
Ben ik een zeurpiet en moet ik blij zijn dat ik weer een werkende monitor heb? Of heb ik een punt en mag ik eisen dat het vervangend model tenminste gelijkwaardig is (in dit geval dus in fabricagedatum)?"Controleer wel even dat de manufacturer release date ongeveer gelijk is aan jouw monitor, omdat ze je een oudere, refurbished model kunnen sturen zoals het model dat ze mij de eerste keer aanboden."