THOMAS COOK heeft ons laten zitten
Geplaatst: 07 jan 2013 21:15
Wat een vooruitzicht:
Einde 2012 en start van 2013 lekker 2 weken skiën in Frankrijk. Geboekt via Thomas Cook (dat zit wel goed dachten wij.....). Keurige ontvangst bevestiging gekregen nadat we betaald hadden en enkele weken voor vertrek de reisbescheiden ontvangen.
Echter.......bij het checken van deze bescheiden bleek dat er een ander appartement op stond dan waar we een boekingsbevestiging voor hadden ontvangen
Contact gezocht met Thomas Cook.
Probleem werd gezien en er zou naar een oplossing worden gezocht (klonk hoopvol).
Lang verhaal kort makend geen adequate actie en veel inspanning van onze zijde heeft gemaakt dat we zelf een oplossing moesten zoeken (lees: 2 weken voor vertrek een andere accommodatie vinden voor 4 personen en een hond in le Corbier Frankrijk). Een stressvolle ongewenste bezigheid in een turbulente fase in ons leven met studie en werkdruk alsmede overlijden van naasten (tevens aangegeven bij Thomas Cook).
Verhaal halend is bijgevoegd de mail aan Tomas Cook (met een opsomming van wat hieraan vooraf ging):
Geachte heer of mevrouw,
Middels dit schrijven vragen wij naast uw aandacht een schadeloosstelling voor het eenzijdig, van de zijde
van Thomas Cook (nader te noemen TC), annuleren van de door ons geboekte accommodatie met
bovenstaande boekingsnummer.
Wij voelen ons in de steek gelaten, nalatig en ronduit slecht behandeld en zien geen adequate actie(s) van
de kant van TC in het beperken van onze schade door een fout van henzelf.
Wat hieraan vooraf ging:
• 12 oktober 2012 via internet hebben wij bovenstaande accommodatie geboekt waarvoor we via
de boeking (bijlage 1) en later via de mail (bijlage 2) de bevestiging verkregen;
• 24 november ontvingen wij onze reisbescheiden van TC via de mail (bijlage 3)
• 7 december hebben wij contact gezocht met TC aangezien bleek dat de reisbescheiden niet
overeenkwamen met onze boeking. Dit werd door TC erkend en zou worden nagezocht.
Teruggebeld, de foute boeking werd ‘uit het systeem gehaald’ en er zou een nieuwe (wel juiste)
boeking voor de door ons geselecteerde accommodatie worden geplaatst. Die dag zou dit niet
meer lukken dus waarschijnlijk de dag erna (8/12);
• Zaterdag 8/12 niets meer gehoord van TC; wij gebeld en nog geen (goed) nieuws.
• Maandag 10 december weer contact gehad waarbij TC aangaf dat het (een boeking voor ‘onze’
accommodatie) niet meer zou gaan lukken. TC gaf aan niets voor ons te kunnen doen en dat we
zelf maar een ander appartement moesten boeken en dat zij het geld terug zouden storten;
Vol ongeloof en in een kenbaar gemaakte persoonlijk lastige fase met afstuderen, overlijden van
een naaste, laatste weken van werk en school en vlak voor vertrek van onze vakantie (11
dagen!!) met kinderen die uitzagen naar het appartement met zwembad heeft Thomas Cook ons
grof laten vallen;
Op advies van TC zijn wij, wetende hoe slecht de kans was dat we nog iets zouden vinden op de
plek waar we wilden zijn met zwembad en de mogelijkheid om onze hond ook mee te kunnen
nemen, keer op keer teleurgesteld en hebben we uiteindelijk voor een mindere optie moeten
kiezen. Wel in hetzelfde gebied maar verder van de plek waar we zijn wilden, zonder zwembad
maar waar onze hond in elk geval mee mag;
• Dinsdag 11 december nogmaals contact gezocht met TC om verhaal te halen. Op verzoek werden
we enige tijd later teruggebeld om te melden dat als we de 2 weken zouden opsplitsen (twee
verschillende appartementen) er nog een alternatief voor ons was.
????
Wij hebben op het advies van TC iets anders geboekt omdat TC niets voor ons zou kunnen doen
en nu kan er ineens weer wel iets? In een uiting van ongeloof gaven wij te kennen dat we
inmiddels al iets op advies van TC hadden geboekt en dat wij het geld van TC nog niet eens
hadden teruggestort gekregen. Wij moesten deze nieuwe reis namelijk ook gewoon betalen!
Daarnaast nogmaals het ongenoegen kenbaar gemaakt over de gang van zaken en aangegeven dat
voor zo weinig service er wel iets (financiële vergoeding) tegenover zou mogen staan als een
‘doekje voor het bloeden’. Hier zou met leidinggevende contact over worden opgenomen.
• Donderdag 13 december zelf weer gebeld omdat we niets hoorden (15 minuten in de wacht
gezeten) om vervolgens te horen dat er wel een coulance vergoeding in leek te zitten. Er werd nog
gewacht op goedkeuring.
Die zelfde middag een mail (bijlage 4) gekregen waarin werd aangegeven dat het voorval werd
betreurd en dat we een waarde bon va 50 euro zouden ontvangen (te besteden bij VRIJUIT of
NECKERMAN) voor het ongemak?!
Al met al vele uren en telefoonkosten besteed aan contact (zoeken) met TC, moesten we onze nieuwe reis
betalen zonder dat we deze, tot op de dag van vandaag, van TC geretourneerd hebben gekregen.
Wij voelen ons niet alleen in de steek gelaten door TC maar onbeschoft en arrogant behandeld. Wij zijn
niet ontzorgt, zijn op stres en kosten gejaagd en op de claim dat hier wel iets tegenover mag staan (om de
pijn te verzachten) worden we nog zondermeer beledigd met het aanbod van een reischeque van 50 euro
te besteden bij VRIJUIT of Neckermann notabene! Onze telefoonkosten alleen al stijgen inmiddels (mede
door de lange betaalde wachttijden aan de telefoon) boven dit bedrag uit.
Wij stellen TC aansprakelijk voor de door ons geleden schade. Welke niet alleen financieel maar ook
bestaat uit gederfde vakantie en levensvreugde, alsmede verloren werkuren.
Wij hebben nu juist de inspanningen moeten leveren die we aan TC uit handen hebben gegeven. Niet
alleen hebben we dat niet gekregen maar zijn we TC’s fouten nog aan het oplossen ook.
Graag zien wij een reëel aanbod van TC tegemoet om ons tegemoet te komen in de geleden schade. Zoals
een consument bij annulering 11 dagen voor vertrek veelal wordt opgezadeld met een bedrag van 50‐75%
van de reissom, zien wij niet in waarom dit andersom niet zou gelden.
Wij gaan er dan ook van uit dat Thomas Cook zijn “2012 Best Allround Vakantiewinkel Award” recht zal
doen en ook bij tegenslag zijn kop niet in het zand zal steken.
Horen wij niets of kunnen wij ons niet vinden in uw voorstel zullen wij ons moeten wenden tot allereerst
de ANVR en SGR en eventueel de Geschillen Commissie Reizen in den Haag.
In afwachting van uw voorstel om ons schadeloos te stellen verblijven ik met vriendelijke groet,
Frank
-----------
Benieuwd naar de reactie.
Einde 2012 en start van 2013 lekker 2 weken skiën in Frankrijk. Geboekt via Thomas Cook (dat zit wel goed dachten wij.....). Keurige ontvangst bevestiging gekregen nadat we betaald hadden en enkele weken voor vertrek de reisbescheiden ontvangen.
Echter.......bij het checken van deze bescheiden bleek dat er een ander appartement op stond dan waar we een boekingsbevestiging voor hadden ontvangen
Contact gezocht met Thomas Cook.
Probleem werd gezien en er zou naar een oplossing worden gezocht (klonk hoopvol).
Lang verhaal kort makend geen adequate actie en veel inspanning van onze zijde heeft gemaakt dat we zelf een oplossing moesten zoeken (lees: 2 weken voor vertrek een andere accommodatie vinden voor 4 personen en een hond in le Corbier Frankrijk). Een stressvolle ongewenste bezigheid in een turbulente fase in ons leven met studie en werkdruk alsmede overlijden van naasten (tevens aangegeven bij Thomas Cook).
Verhaal halend is bijgevoegd de mail aan Tomas Cook (met een opsomming van wat hieraan vooraf ging):
Geachte heer of mevrouw,
Middels dit schrijven vragen wij naast uw aandacht een schadeloosstelling voor het eenzijdig, van de zijde
van Thomas Cook (nader te noemen TC), annuleren van de door ons geboekte accommodatie met
bovenstaande boekingsnummer.
Wij voelen ons in de steek gelaten, nalatig en ronduit slecht behandeld en zien geen adequate actie(s) van
de kant van TC in het beperken van onze schade door een fout van henzelf.
Wat hieraan vooraf ging:
• 12 oktober 2012 via internet hebben wij bovenstaande accommodatie geboekt waarvoor we via
de boeking (bijlage 1) en later via de mail (bijlage 2) de bevestiging verkregen;
• 24 november ontvingen wij onze reisbescheiden van TC via de mail (bijlage 3)
• 7 december hebben wij contact gezocht met TC aangezien bleek dat de reisbescheiden niet
overeenkwamen met onze boeking. Dit werd door TC erkend en zou worden nagezocht.
Teruggebeld, de foute boeking werd ‘uit het systeem gehaald’ en er zou een nieuwe (wel juiste)
boeking voor de door ons geselecteerde accommodatie worden geplaatst. Die dag zou dit niet
meer lukken dus waarschijnlijk de dag erna (8/12);
• Zaterdag 8/12 niets meer gehoord van TC; wij gebeld en nog geen (goed) nieuws.
• Maandag 10 december weer contact gehad waarbij TC aangaf dat het (een boeking voor ‘onze’
accommodatie) niet meer zou gaan lukken. TC gaf aan niets voor ons te kunnen doen en dat we
zelf maar een ander appartement moesten boeken en dat zij het geld terug zouden storten;
Vol ongeloof en in een kenbaar gemaakte persoonlijk lastige fase met afstuderen, overlijden van
een naaste, laatste weken van werk en school en vlak voor vertrek van onze vakantie (11
dagen!!) met kinderen die uitzagen naar het appartement met zwembad heeft Thomas Cook ons
grof laten vallen;
Op advies van TC zijn wij, wetende hoe slecht de kans was dat we nog iets zouden vinden op de
plek waar we wilden zijn met zwembad en de mogelijkheid om onze hond ook mee te kunnen
nemen, keer op keer teleurgesteld en hebben we uiteindelijk voor een mindere optie moeten
kiezen. Wel in hetzelfde gebied maar verder van de plek waar we zijn wilden, zonder zwembad
maar waar onze hond in elk geval mee mag;
• Dinsdag 11 december nogmaals contact gezocht met TC om verhaal te halen. Op verzoek werden
we enige tijd later teruggebeld om te melden dat als we de 2 weken zouden opsplitsen (twee
verschillende appartementen) er nog een alternatief voor ons was.
????
Wij hebben op het advies van TC iets anders geboekt omdat TC niets voor ons zou kunnen doen
en nu kan er ineens weer wel iets? In een uiting van ongeloof gaven wij te kennen dat we
inmiddels al iets op advies van TC hadden geboekt en dat wij het geld van TC nog niet eens
hadden teruggestort gekregen. Wij moesten deze nieuwe reis namelijk ook gewoon betalen!
Daarnaast nogmaals het ongenoegen kenbaar gemaakt over de gang van zaken en aangegeven dat
voor zo weinig service er wel iets (financiële vergoeding) tegenover zou mogen staan als een
‘doekje voor het bloeden’. Hier zou met leidinggevende contact over worden opgenomen.
• Donderdag 13 december zelf weer gebeld omdat we niets hoorden (15 minuten in de wacht
gezeten) om vervolgens te horen dat er wel een coulance vergoeding in leek te zitten. Er werd nog
gewacht op goedkeuring.
Die zelfde middag een mail (bijlage 4) gekregen waarin werd aangegeven dat het voorval werd
betreurd en dat we een waarde bon va 50 euro zouden ontvangen (te besteden bij VRIJUIT of
NECKERMAN) voor het ongemak?!
Al met al vele uren en telefoonkosten besteed aan contact (zoeken) met TC, moesten we onze nieuwe reis
betalen zonder dat we deze, tot op de dag van vandaag, van TC geretourneerd hebben gekregen.
Wij voelen ons niet alleen in de steek gelaten door TC maar onbeschoft en arrogant behandeld. Wij zijn
niet ontzorgt, zijn op stres en kosten gejaagd en op de claim dat hier wel iets tegenover mag staan (om de
pijn te verzachten) worden we nog zondermeer beledigd met het aanbod van een reischeque van 50 euro
te besteden bij VRIJUIT of Neckermann notabene! Onze telefoonkosten alleen al stijgen inmiddels (mede
door de lange betaalde wachttijden aan de telefoon) boven dit bedrag uit.
Wij stellen TC aansprakelijk voor de door ons geleden schade. Welke niet alleen financieel maar ook
bestaat uit gederfde vakantie en levensvreugde, alsmede verloren werkuren.
Wij hebben nu juist de inspanningen moeten leveren die we aan TC uit handen hebben gegeven. Niet
alleen hebben we dat niet gekregen maar zijn we TC’s fouten nog aan het oplossen ook.
Graag zien wij een reëel aanbod van TC tegemoet om ons tegemoet te komen in de geleden schade. Zoals
een consument bij annulering 11 dagen voor vertrek veelal wordt opgezadeld met een bedrag van 50‐75%
van de reissom, zien wij niet in waarom dit andersom niet zou gelden.
Wij gaan er dan ook van uit dat Thomas Cook zijn “2012 Best Allround Vakantiewinkel Award” recht zal
doen en ook bij tegenslag zijn kop niet in het zand zal steken.
Horen wij niets of kunnen wij ons niet vinden in uw voorstel zullen wij ons moeten wenden tot allereerst
de ANVR en SGR en eventueel de Geschillen Commissie Reizen in den Haag.
In afwachting van uw voorstel om ons schadeloos te stellen verblijven ik met vriendelijke groet,
Frank
-----------
Benieuwd naar de reactie.