De klacht die ik graag wil melden gaat over Simpel. Wat vooral simpel is bij Simpel zijn de regels die zij niet bekend stellen. Zo is het volgende mij overkomen:
Sinds juli 2012 ben ik voor een bedrijf gaan werken wat zonnepanelen plaatst op daken die asbesthoudend waren en waar wij een nieuw dak op plaatsen. Het gaat hier vooral om agrariërs, en ik ben vertegenwoordiger. Omdat ik voor deze baan veel meer moest gaan bellen dan dat ik voorheen deed had wist ik dat ik mijn abonnement als eens verhoogd van 100 naar 200 minuten belbundel. Echter dit bleek niet voldoende. En met de kosten van €0,30 per minuut buiten de bundel bellen moest ik al gauw veel geld extra betalen. Toen heb ik begin September mijn bundel weer verhoogd, door op mijn persoonlijke site in te loggen en de belbundel te verhogen naar 400 minuten. Helaas had ik dit een aantaldagen eerder moeten doen, want de veranderingen kunnen bij Simpel pas de 1ste van de nieuwe maand doorgevoerd worden. Tot mijn verbazing kreeg ik halverwege Oktober een bericht dat ik weer €50 euro moest bijstorten omdat mijn bundel weer op was, sterker nog ik werd compleet geblokkeerd voor al het uitgaande belverkeer! Toen ik ging kijken op Simpel.nl bleek dat mijn bundel niet gewijzigd was en dat ik nog steeds een bundel van 200 minuten had. Gelijk heb ik weer getracht een wijziging door te voeren, toen bleek dat wanneer ik op “wijziging aanvragen” klikte en weer naar de abonnementgegevens keek er voor volgende maand niet gewijzigd was.
Toen heb ik gelijk de klantenservice gebeld, een aardige jongeman zei met dat hij ook merkte dat er iets niet klopte en dat hij zou vragen aan de technische dienst of dit probleem verholpen kon worden. Uiteindelijk is dit wel gelukt. Ik heb toen gevraagd of er geen compensatie mogelijk was omdat er fouten in het systeem zaten en ik hierdoor buiten mijn bundel moest bellen en hiervoor absurd veel moest bij betalen.
Omdat er iedere keer €50 aan voorschotten was afgeschreven wilde ik goed in de gaten kunnen houden wat er dan gefactureerd werd en zo keek ik twee weken laten nog een bij mijn gegevens, en wat blijkt: er staat ineens een email adres als contact adres wat helemaal niet van mij is, iets van
[email protected] ofzo. Heel raar… dus ik bellen naar de klantenservice, wat er nu weer aan de hand was. Tja dat wisten ze ook niet, maar dat het vreemd was… dat vonden ze wel. Weer heb ik gevraagd of er niet genoeg aanleiding was om te erkennen dat er fouten in het systeem zaten en of er geen compensatie te geven was voor alle ongemakkelijkheden en teveel betaalde minuten. Maar nee… niets van dit alles.
Toen was ik er zo klaar mee, ik wilde mijn abonnement op zeggen. Wat waren hier de kosten van? Volgens Simpel de kosten van het abonnement war nog openstaat, dus in mijn geval 5 maanden van €15, dus €75. Toen zei ik dat ik begonnen was met €5 per maand als bundel en dat ik hier dus eerst terug naar toe ging en dan dus nog maar 5 x €5 hoefde te betalen kreeg ik als antwoord: “Als u eenmaal verhoogd hebt kunt u niet meer lager gaan in bundel” Hoe verschrikkelijk onklantvriendelijk is dit!!!
En als je zegt dat er hiervoor toch regelingen moeten bestaan, is het enige dat men zegt: “In het systeem kunnen wij niet zien dat u een wijziging hebt willen doorvoeren, dus kunnen wij u niet tegemoet komen” Ze baseren dus informatie op een systeem wat veel fouten bevat, email adressen kloppen niet, wijzigingen kunnen niet doorgevoerd worden, als je teveel buiten je bundel belt wordt je afgesloten, terug naar een lagere bundel kan niet meer, klantenservice is geen klantenservice, maar een klanten afwimpel dienst, nooit meer Simpel het enige wat Simpel is aan Simpel is dat je ze moet betalen en nog veel teveel ook!