| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone nieuwe iPhone vermist
Vodafone nieuwe iPhone vermist
Op 19/12 verlengde ik telefonisch mijn abonnement bij Vodafone en bestelde daarbij een nieuwe iPhone 5. Op 20/12 werd deze door Vodafone aan de koerier overgedragen. Op 23/12 stond een buurvrouw van een stuk verderop voor mijn deur of ik een pakje kwam ophalen, ik had echter geen afleverbericht ontvangen dus wist van niks maar haalde het pakje op. Daar zat echter alleen een simkaart in en welkomstbrief: Gefeliciteerd met uw nieuwe iPhone! Het gewicht volgens het etiket was 600gr maar in werkelijkheid maar 180! Het was duidelijk, de telefoon was eruitgehaald, aan de buitenkant van het pakje was echter niets vreemds te zien en de bejaarde buren zag ik er niet voor aan.
De volgende dag direct contact gelegd met Vodafone, een vriendelijke mevrouw vertelde dat ze de telefoon als vermist zou opgeven en dat er een nieuwe uitgeleverd zou worden en ik zou daar bericht over krijgen. Na enkele dagen belde ik opnieuw, er was echter nog geen nieuws. Een aantal dagen later belde ik opnieuw, nu kreeg ik een ander verhaal te horen: er moest eerst onderzoek gedaan worden en de bal lag nu bij de koerier. De klantenservice medewerker vond echter dat het wel lang duurde dus zou er achteraan gaan en mij op 7/1 terugbellen. Op 8/1 nog niets gehoord, weer teruggebeld: ook deze medewerker vond het erg vervelend en zou met spoed contact opnemen met de koerier en mij uiterlijk 9/1 terugbellen. Zojuist zelf maar weer gebeld, behalve een reminder aan de koerier sturen voor een onderzoek kunnen ze niks doen. Het is een kwestie van afwachten, kan nog wel een tijdje duren mevrouw!
Mijn concrete problemen zijn:
-Ik betaal per 19/12 voor een toestel dat ik niet heb
-Volgens de site van Vodafone kan een toestel alleen aan de abonnee op vertoon van legitimatiebewijs worden overhandigd, hoe kan deze dan bij mensen die ik nauwelijks ken zijn beland?
-Er wordt geen enkele termijn gesteld waarop ik mijn telefoon tegemoet kan zien
Dat de fout in deze niet bij mij ligt lijkt me overduidelijk, ik heb niet getekend voor ontvangst en dat de telefoon vermist is kan mij dus op geen enkele wijze worden aangerekend. Dat er onderzoek moet worden gedaan over de gang van zaken bij de koerier is prima, maar ik ben nu als klant gedupeerd en wacht al 3 weken op mijn toestel en er is geen enkel vooruitzicht op welke termijn dit zal komen.
De arrogante houding van Vodafone waarin zij stellen dat ze het in behandeling hebben en mij tzt op de hoogte te stellen van de uitkomst is onacceptabel. Een buitengewoon klantonvriendelijke manier van doen en nog geen oplossing in zicht!
Zijn er meer mensen die dit om handen hebben gehad en hoe is een en ander toen verlopen? Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om zo snel mogelijk een nieuw toestel te krijgen of de hele boel te ontbinden en met een ander in zee te gaan. Ik hoor graag!
De volgende dag direct contact gelegd met Vodafone, een vriendelijke mevrouw vertelde dat ze de telefoon als vermist zou opgeven en dat er een nieuwe uitgeleverd zou worden en ik zou daar bericht over krijgen. Na enkele dagen belde ik opnieuw, er was echter nog geen nieuws. Een aantal dagen later belde ik opnieuw, nu kreeg ik een ander verhaal te horen: er moest eerst onderzoek gedaan worden en de bal lag nu bij de koerier. De klantenservice medewerker vond echter dat het wel lang duurde dus zou er achteraan gaan en mij op 7/1 terugbellen. Op 8/1 nog niets gehoord, weer teruggebeld: ook deze medewerker vond het erg vervelend en zou met spoed contact opnemen met de koerier en mij uiterlijk 9/1 terugbellen. Zojuist zelf maar weer gebeld, behalve een reminder aan de koerier sturen voor een onderzoek kunnen ze niks doen. Het is een kwestie van afwachten, kan nog wel een tijdje duren mevrouw!
Mijn concrete problemen zijn:
-Ik betaal per 19/12 voor een toestel dat ik niet heb
-Volgens de site van Vodafone kan een toestel alleen aan de abonnee op vertoon van legitimatiebewijs worden overhandigd, hoe kan deze dan bij mensen die ik nauwelijks ken zijn beland?
-Er wordt geen enkele termijn gesteld waarop ik mijn telefoon tegemoet kan zien
Dat de fout in deze niet bij mij ligt lijkt me overduidelijk, ik heb niet getekend voor ontvangst en dat de telefoon vermist is kan mij dus op geen enkele wijze worden aangerekend. Dat er onderzoek moet worden gedaan over de gang van zaken bij de koerier is prima, maar ik ben nu als klant gedupeerd en wacht al 3 weken op mijn toestel en er is geen enkel vooruitzicht op welke termijn dit zal komen.
De arrogante houding van Vodafone waarin zij stellen dat ze het in behandeling hebben en mij tzt op de hoogte te stellen van de uitkomst is onacceptabel. Een buitengewoon klantonvriendelijke manier van doen en nog geen oplossing in zicht!
Zijn er meer mensen die dit om handen hebben gehad en hoe is een en ander toen verlopen? Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om zo snel mogelijk een nieuw toestel te krijgen of de hele boel te ontbinden en met een ander in zee te gaan. Ik hoor graag!
-
Bob Schurkjens
Re: Vodafone nieuwe iPhone vermist
Ja, ik zou een geschil tegen Vodafone aanspannen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, http://www.sgc.nl Ik kan je uit ervaring melden dat deze procedure eenvoudig en makkelijk is.
Een postzending die zo waardevol is, mag beslist niet aan buren worden geleverd. Dit kan geregeld worden door op het pakket "alleen huisadres" te zetten. Bezorgen bij de buren is dan verboden.
Vodafone is 100% verantwoordelijk voor correcte levering. De kans dat het toestel uit het pakket is gestolen, lijkt mij erg groot. Maar dat is volledig het probleem van Vodafone. Heb je de tracktracegegevens van het pakket al bekeken op internet? Is er voor getekend door je buren? Wie was de vervoerder?
Dit soort zendingen moet met verzekerd vervoer worden verzonden in een zogenaamde sealbag.
Een postzending die zo waardevol is, mag beslist niet aan buren worden geleverd. Dit kan geregeld worden door op het pakket "alleen huisadres" te zetten. Bezorgen bij de buren is dan verboden.
Vodafone is 100% verantwoordelijk voor correcte levering. De kans dat het toestel uit het pakket is gestolen, lijkt mij erg groot. Maar dat is volledig het probleem van Vodafone. Heb je de tracktracegegevens van het pakket al bekeken op internet? Is er voor getekend door je buren? Wie was de vervoerder?
Dit soort zendingen moet met verzekerd vervoer worden verzonden in een zogenaamde sealbag.
Mogelijk kunt u uw bank de opdracht geven om de rekeningen van Vodafone tijdelijk te blokkeren!
Vodafone verwacht van u dat u uw abonnement op tijd betaald, maar u mag van Vodafone verwachten dat zij u de juiste diensten levert; a.: een Apple Iphone, b.: dat u met het netwerk van Vodafone kunt bellen, sms, etc.
Echter: zonder de Iphone kunt u immers (tot nu toe) niet bellen!
Dus: In dezen blijft Vodafone in de aan u geleverde diensten... in gebreke!
Totdat u uw nieuwe Iphone alsnog door Vodafone geleverd is... niet betalen; ik denk dat Vodafone dan snel reageert. Let wel:: bovenstaande per aangetekende brief aan Vodafone (van te voren) op de hoogte stellen.
Succes!
Vodafone verwacht van u dat u uw abonnement op tijd betaald, maar u mag van Vodafone verwachten dat zij u de juiste diensten levert; a.: een Apple Iphone, b.: dat u met het netwerk van Vodafone kunt bellen, sms, etc.
Echter: zonder de Iphone kunt u immers (tot nu toe) niet bellen!
Dus: In dezen blijft Vodafone in de aan u geleverde diensten... in gebreke!
Totdat u uw nieuwe Iphone alsnog door Vodafone geleverd is... niet betalen; ik denk dat Vodafone dan snel reageert. Let wel:: bovenstaande per aangetekende brief aan Vodafone (van te voren) op de hoogte stellen.
Succes!
Als je hier iets mee wilt dan kun je een ingebrekestelling versturen. Hierin stel je ze zelf een termijn en bij uitblijven ze aansprakelijk voor de schade.
LeoZ schreef:Mogelijk kunt u uw bank de opdracht geven om de rekeningen van Vodafone tijdelijk te blokkeren!
Hoewel ik ts volledig gelijk geef en de service van Vodafone in deze echt belachelijk vind, is dit wel het domste advies dat je kunt geven.
Vodafone houdt zich nl wel aan het contract omdat zij de dienst leveren zoals afgesproken, de niet ontvangen telefoon staat daar buiten.
Door de rekeningen niet te betalen houdt ts zich niet aan haar contract, en krijgt zij binnen de korste keren terecht een incassobureau op haar dak.
Nooit doen dus
-
rozemarijntje
1 telefoon hoort niet afgeleverd te worden bij de buren...die kunnen beamen dat het doosje heel was?
niet opengeweest is ,dus getuige nr 1,
dus 2 pnt al waar je sterk in staat en het feit dat je niet kan bellen?dus je maakt geen gebruik van hun diensten...
ik heb moeten tekenen toen mijn telefoon afgeleverd werd,kreeg een mailtje dat telefoon kwam en moest tekenen,dus snap zo en zo niet dat het bij buren is afgeleverd,daar moet vodafone al achteraan gaan!
werd trouwens met GLS bezorgd...
ik ben ook niet type dat storneert maar als het zo gaat dan,.....tja..
niet opengeweest is ,dus getuige nr 1,
dus 2 pnt al waar je sterk in staat en het feit dat je niet kan bellen?dus je maakt geen gebruik van hun diensten...
ik heb moeten tekenen toen mijn telefoon afgeleverd werd,kreeg een mailtje dat telefoon kwam en moest tekenen,dus snap zo en zo niet dat het bij buren is afgeleverd,daar moet vodafone al achteraan gaan!
werd trouwens met GLS bezorgd...
ik ben ook niet type dat storneert maar als het zo gaat dan,.....tja..
Ze heeft de sim ontvangen dus feitelijk kan ze wel bellen. Storneren is fout zitten.
Dat valt wel mee. Vodafone moet op zijn allerminst eerst een 14 daagse aanmaning sturen voordat er uberhoud incassokosten inrekening mogen worden gebracht.sephora30 schreef:Hoewel ik ts volledig gelijk geef en de service van Vodafone in deze echt belachelijk vind, is dit wel het domste advies dat je kunt geven.LeoZ schreef:Mogelijk kunt u uw bank de opdracht geven om de rekeningen van Vodafone tijdelijk te blokkeren!
-
rozemarijntje
sephora30 schreef:Ze heeft de sim ontvangen dus feitelijk kan ze wel bellen. Storneren is fout zitten.
Waarmee?? Niet iedereen heeft nog oude telefoon...ja kosten maken even prepaid ding kopen ,ook nog?
-
hebikweer2013
Vreemd verhaal...
Mijn vriend is pas overgestapt van Hi naar Vodafone.
Hij bestelde er een Samsung Galaxy Note II bij en exact hetzelfde verhaal!!
Postbode kwam aan pakje zou iets van 600gr moeten wegen dat weegde hij never nooit niet..
Mijn vriend wist zeker dat hij leeg was en heeft hem met de koerier mee terug gegeven en het gewoon niet geaccepteerd en direct gebeld.
Toen moest er weer een onderzoek worden gestart, pakje was nooit retour gekomen, allerlei smoesjes etc.
Na lang aandringen en boos worden kreeg mijn vriend een paar weken later alsnog zijn bestelling.
O.a na gedreigd te hebben het contract te annuleren en bij Hi te blijven.
Mijn vriend is pas overgestapt van Hi naar Vodafone.
Hij bestelde er een Samsung Galaxy Note II bij en exact hetzelfde verhaal!!
Postbode kwam aan pakje zou iets van 600gr moeten wegen dat weegde hij never nooit niet..
Mijn vriend wist zeker dat hij leeg was en heeft hem met de koerier mee terug gegeven en het gewoon niet geaccepteerd en direct gebeld.
Toen moest er weer een onderzoek worden gestart, pakje was nooit retour gekomen, allerlei smoesjes etc.
Na lang aandringen en boos worden kreeg mijn vriend een paar weken later alsnog zijn bestelling.
O.a na gedreigd te hebben het contract te annuleren en bij Hi te blijven.
even een vraag, ben zeer benieuwd welke dienst door vodafone gebruikt wordt om te leveren? Lees namelijk het volgende:
hebikweer2013 schreef:Postbode kwam aan
Gebruiken ze een koeriersdienst, zoals t-mobile die bijvoorbeeld AMP koeriers gebruikt, of wordt het gewoon op de heerlijk onveilige manier via postnl pakketpost verstuurd?hebikweer2013 schreef:met de koerier mee terug gegeven
-
hebikweer2013
PostNL idd maar aan het pakje was niks te zien
Een pakketbezorger herkent het welhebikweer2013 schreef:PostNL idd maar aan het pakje was niks te zien
Wil niet de indruk wekken dat dit door een pakketbezorger achterover gedrukt is. Simpel voorbeeld, bestelde vroeger nespresso cups via internet, werden bezorgd in een doos waar geen enkel nespresso logo op stond, maar de pakketbezorger wist me altijd precies te melden dat hij de koffie kwam brengen.
-
rozemarijntje
Bij mijmGLS en ik moest tekenen...
Sephora30 vindt dat mijn advies stom is (rekening van Vodafone tijdelijk stopzetten bij de bank)...
Maar als u een nieuwe auto bij een dealer koopt en bij aflevering krijgt u van de dealer alleen de autosleutels én geen auto...
Betaalt u dan wel de auto aan de dealer...
Net als uw verhaal: dat zij wel de simkaart kreeg... maar kunt u met slechts een simkaart bellen?... ik niet, daar was toch echt die (vermiste) Iphone voor nodig!
Maar als u een nieuwe auto bij een dealer koopt en bij aflevering krijgt u van de dealer alleen de autosleutels én geen auto...
Betaalt u dan wel de auto aan de dealer...
Net als uw verhaal: dat zij wel de simkaart kreeg... maar kunt u met slechts een simkaart bellen?... ik niet, daar was toch echt die (vermiste) Iphone voor nodig!
Hallo allemaal,
Bedankt voor alle reacties en tips! Ik lag met griep op bed vandaar dat ik niet eerder gereageerd heb.
Er is in de tussentijd helemaal niets veranderd helaas... Ik bel nog steeds elke 3 dagen om te informeren hoe het er voor staat maar ze weten helemaal niks en blijven maar terugverwijzen naar een intern onderzoek bij de koerier. Inmiddels heb ik een schriftelijke klacht ingediend over de gang van zaken. Op de site van de geschillencommissie zag ik dat je ze dan 4 weken de tijd moet geven om te reageren, pas daarna neemt de geschillencommissie je klacht in behandeling. Afwachten dus...
Wat betreft het storneren, het gaat om een verlenging dus ik bel nu gewoon met mijn oude telefoon en simkaart. Ik ben bang dat ik mezelf alleen maar in de vingers snij als ik storneer en dan hebben we straks omgekeerde wereld en zijn zij boos op mij ipv andersom.
Het is ontzettend vervelend dat je als consument zo machteloos bent. Niemand bij zo'n klantenservice wil of kan je verder helpen en behalve excuses kom je geen steek verder. Ik vind echt dat de consument beter beschermd moet worden tegen dit soort processen: als de fout duidelijk intern (daar reken ik de koerier ook onder) ligt, zou de klant niet op deze manier aan het lijntje gehouden mogen worden.
Als iemand nog tips heeft hoe ik dit proces kan versnellen, heel graag! Tot zover in elk geval bedankt!
Bedankt voor alle reacties en tips! Ik lag met griep op bed vandaar dat ik niet eerder gereageerd heb.
Er is in de tussentijd helemaal niets veranderd helaas... Ik bel nog steeds elke 3 dagen om te informeren hoe het er voor staat maar ze weten helemaal niks en blijven maar terugverwijzen naar een intern onderzoek bij de koerier. Inmiddels heb ik een schriftelijke klacht ingediend over de gang van zaken. Op de site van de geschillencommissie zag ik dat je ze dan 4 weken de tijd moet geven om te reageren, pas daarna neemt de geschillencommissie je klacht in behandeling. Afwachten dus...
Wat betreft het storneren, het gaat om een verlenging dus ik bel nu gewoon met mijn oude telefoon en simkaart. Ik ben bang dat ik mezelf alleen maar in de vingers snij als ik storneer en dan hebben we straks omgekeerde wereld en zijn zij boos op mij ipv andersom.
Het is ontzettend vervelend dat je als consument zo machteloos bent. Niemand bij zo'n klantenservice wil of kan je verder helpen en behalve excuses kom je geen steek verder. Ik vind echt dat de consument beter beschermd moet worden tegen dit soort processen: als de fout duidelijk intern (daar reken ik de koerier ook onder) ligt, zou de klant niet op deze manier aan het lijntje gehouden mogen worden.
Als iemand nog tips heeft hoe ik dit proces kan versnellen, heel graag! Tot zover in elk geval bedankt!
Kleine aanvulling:
Pakket werd door GLS bezorgd. Vodafone stelt op haar website dat je moet legitimeren en tekenen, geen van beide is gebeurd want is 10 huizen verderop afgeleverd en als huisnummer van bezorging hebben ze 7777 genoteerd, dat bestaat hier helemaal niet.
Klantenservice geeft toe dat dat niet is zoals het hoort maar het is moeilijk na te gaan voor hen wat de koeriers doen blijkbaar en ze maken niet de indruk dat ze dat een probleem vinden want "het gaat 99,9% van de tijd goed". Nou daar schiet ik niks mee op natuurlijk!
Pakket werd door GLS bezorgd. Vodafone stelt op haar website dat je moet legitimeren en tekenen, geen van beide is gebeurd want is 10 huizen verderop afgeleverd en als huisnummer van bezorging hebben ze 7777 genoteerd, dat bestaat hier helemaal niet.
Klantenservice geeft toe dat dat niet is zoals het hoort maar het is moeilijk na te gaan voor hen wat de koeriers doen blijkbaar en ze maken niet de indruk dat ze dat een probleem vinden want "het gaat 99,9% van de tijd goed". Nou daar schiet ik niks mee op natuurlijk!
Kimvh schreef:Kleine aanvulling:
wat GLS en z,n koeriers doen is geen punt cq probleem voor Kimvh maar uitsluitend voor Vodafone.
bezorging is 10 huizen verder,is Kim de straat al overgestoken om het de bezorgbon te bekijken ?????
GLS gooit altijd een briefje in de bus. Komt natuurlijk ook omdat ik nooit aanwezig ben.
Vanzelfsprekend ben ik de straat overgestoken, de pakbon zit in het lege pakketje verder is er geen papier en de overburen hebben ook niets getekend. Zoals ik hierboven al schreef is er geen bericht bij ons achtergelaten door GLS dat het op een ander nummer was bezorgd, dat alleen al maakt mij wantrouwend tegenover hen, het pakje is 600gr wegend bij Vodafone vertrokken en 160gr wegens bij mij aangekomen, ergens onderweg is dus duidelijk iets vreemds gebeurd. Dat het functioneren van GLS niet mijn probleem is, ben ik niet met je eens. Omdat GLS zich niet aan de afspraak heeft gehouden is er nu grote onduidelijkheid (ander adres, geen legitimatie) over wat precies heeft plaatsgevonden duurt het proces nu al 5 weken omdat Vodafone dit, wellicht terecht, op de koerier afschuift. Vijf weken waarin ik geen telefoon heb maar wel een abonnement en nog altijd geen enkel zicht op een oplossing... Veel meer dan "het is nog in onderzoek" vertelt de klantenservice niet dus nu kan ik niets doen behalve wachten op respons op mijn klachtenbrief, Vodafone valt me qua klantvriendelijkheid en communicatie heel erg tegen maar als ik hier door het forum blader blijkt de hele telecombranche zo in elkaar te steken.
Ik wacht op nieuws en zal een update geven als die er is, wellicht heeft een ander daar in de toekomst wat aan.
Ik wacht op nieuws en zal een update geven als die er is, wellicht heeft een ander daar in de toekomst wat aan.