Dag,
vanavond valt mijn ASUS laptop uit en hij doet nu niks meer. Ik heb de computer op een normale manier gebruikt, vanavond en eerder. In april 2013 heb ik 'm twee jaar. Ik wil ermee terug naar de winkel, maar voordat ik dat doe een vraag zodat ik weet waar ik sta.
Ik heb de computer gekocht via Paradigit, dus het is toch zo dat zij verantwoordelijk zijn voor de afwikkeling van de check en een eventuele reparatie? Een eerdere ervaring van mij is dat ze kosten rekenen voor het opsturen en terughalen van de computer. Mag dat wel wanneer de computer niet meer normaal functioneert door bijvoorbeeld een constructiefout (in tegenstelling tot een gebruikersfout)?
Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet, Blankaert
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ASUS Laptop Paradigit
Re: ASUS Laptop Paradigit
Dag G-Girl,
nee, dat is niet vastgesteld. Ik noem dat zo omdat er kennelijk gewoon kortsluiting, of iets anders, kan gebeuren in de computer.
Maar jij hebt gelijk, het hoeft geen productiefout te zijn: dingen kunnen gewoon kapot gaan. Het vervelende is dat je er als consument altijd over moet gaan soebatten met de verkoper of met de fabrikant: 'is de computer wel normaal gebruikt?'. Terwijl een duur product als dit bij normaal gebruik gewoon niet binnen 21 maanden kapot dient te gaan.
Groet, Blankaert
nee, dat is niet vastgesteld. Ik noem dat zo omdat er kennelijk gewoon kortsluiting, of iets anders, kan gebeuren in de computer.
Maar jij hebt gelijk, het hoeft geen productiefout te zijn: dingen kunnen gewoon kapot gaan. Het vervelende is dat je er als consument altijd over moet gaan soebatten met de verkoper of met de fabrikant: 'is de computer wel normaal gebruikt?'. Terwijl een duur product als dit bij normaal gebruik gewoon niet binnen 21 maanden kapot dient te gaan.
Groet, Blankaert
Als je een laptop al bijna 2 jaar normaal hebt kunnen gebruiken, dan is er hoogst waarschijnlijk geen sprake meer van een constructie fout. Als je nog garantie hebt, dan is het volgens mij simpel. Terug naar Paradigit en de laptop wordt onder garantie gemaakt, zonder kosten voor U, want Paradigit hoeft hier ook niets voor te betalen. En als Paradigit de laptop daarvoor moet opsturen, dan is dat hun probleem, als koper heb je alleen met Paradigit te maken.
Als je geen garantie meer hebt, dan is het een ander verhaal. Paradigit zal dan kosten gaan maken voor deze reparatie, die niet vergoed worden volgens enige garantie. Deze kosten zult U dus moeten gaan betalen.
En over 'normaal' gebruik kan niemand een verklaren geven. Wat voor de één normaal is, is dat voor een ander niet. En daarbij komt dat U niet 24 uur per dag, 365 dagen per jaar kunt weten, wat er met de laptop gedaan wordt.
Als je geen garantie meer hebt, dan is het een ander verhaal. Paradigit zal dan kosten gaan maken voor deze reparatie, die niet vergoed worden volgens enige garantie. Deze kosten zult U dus moeten gaan betalen.
En over 'normaal' gebruik kan niemand een verklaren geven. Wat voor de één normaal is, is dat voor een ander niet. En daarbij komt dat U niet 24 uur per dag, 365 dagen per jaar kunt weten, wat er met de laptop gedaan wordt.
Je hebt nog garantie. De wettelijke garantie in de EU is 2 jaar.
Lees jij je Kijkshop vraag nog eens aandachtig door.intrapper schreef:Je hebt nog garantie. De wettelijke garantie in de EU is 2 jaar.
De eerdere ervaring van TS is niet van toepassing hier. Asus geeft 2 jaar fabrieksgarantie op notebooks en dat weet de verkopende partij ook wel, dus zijn er geen kosten bij een normale garantie kwestie voor TS.