| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS keert foutieve rente uit door grote verstoring...
-
student538
SNS keert foutieve rente uit door grote verstoring...
De SNS heeft op mijn deposito vreemde rente's uitbetaald. Op mijn tweede deposito waarop meer geld staat kreeg ik minder geld dan waar minder op stond.
Wegens een grote verstoring zijn de rentebijschrijvingen begin deze maand niet goed gegaan. Er is zowel teveel als te weinig uitgekeerd. Momenteel wordt bepaald hoe groot de afwijkingen zijn. Zodra dit afgerond is gaan de foutieve rentebijschrijvingen hersteld worden. Wij danken u alvast voor uw geduld in dit proces.
Dus werk aan de winkel. Zijn er meer mensen die dit opgevallen was? Op het overzicht stond 0,00% rente?
Wegens een grote verstoring zijn de rentebijschrijvingen begin deze maand niet goed gegaan. Er is zowel teveel als te weinig uitgekeerd. Momenteel wordt bepaald hoe groot de afwijkingen zijn. Zodra dit afgerond is gaan de foutieve rentebijschrijvingen hersteld worden. Wij danken u alvast voor uw geduld in dit proces.
Dus werk aan de winkel. Zijn er meer mensen die dit opgevallen was? Op het overzicht stond 0,00% rente?
Re: SNS keert foutieve rente uit door grote verstoring...
Ja, maar deze wachten dan rustig af, wat hier staat, en zeuren pas, als er geen rentebijschrijving is.student538 schreef:De SNS heeft op mijn deposito vreemde rente's uitbetaald. Op mijn tweede deposito waarop meer geld staat kreeg ik minder geld dan waar minder op stond.
Zucht!
Zodra dit afgerond is gaan de foutieve rentebijschrijvingen hersteld worden. Wij danken u alvast voor uw geduld in dit proces.
-
student538
Het gaat mij er om dat dit niet vermeld wordt op de website van de SNS bank. Ik kwam hier zelf achter. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen met de rente verrekening? Gaan ze op het moment dat er te weinig is bij geschreven dat met terugwerkende kracht nog storten? En voor de mensen die te veel rente hebben gehad: krijgen die nu een x bedrag in mindering gebracht? De rente werd rond de 10e bijgeschreven.
Lekker is dat Nevermind. Dus als ik GEEN rente krijg mag ik van jou wel zeuren, maar als de bank mij veels te weinig rente uitbetaald mag je niet zeuren, alleen maar afwachten of je het ooit nog uitbetaald krijgt?Ja, maar deze wachten dan rustig af, wat hier staat, en zeuren pas, als er geen rentebijschrijving is.
Het is je blijkbaar wel duidelijk gemaakt, aangezien je zo te lezen een officiële tekst van SNS aanhaalt? Ze zullen vermoedelijk de afweging hebben gemaakt of dit op de voorpagina moest, of dat het een relatief kleine groep klanten is, die ze op een andere manier dit wel kunnen communiceren. Daarnaast was de 10e een donderdag, en nog maar 36 uur geleden. Het kan zo zijn dat ze dit nu al aan het rechtzetten zijn, en dit al opgelost is, tegen de tijd dat de webmaster en de PR afdeling een bericht op de voorpagina hebben kunnen plaatsen de komende week.student538 schreef:Het gaat mij er om dat dit niet vermeld wordt op de website van de SNS bank. Ik kwam hier zelf achter. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen met de rente verrekening? Gaan ze op het moment dat er te weinig is bij geschreven dat met terugwerkende kracht nog storten? En voor de mensen die te veel rente hebben gehad: krijgen die nu een x bedrag in mindering gebracht? De rente werd rond de 10e bijgeschreven.
-
witte angora
Was me niet opgevallen, want ik heb gelukkig geen SNS. Een week ellende en gedonder met leugens en andere rottigheid van de kant van SNS was voor mij ruimschoots voldoende om de net geopende rekening weer op te heffen.student538 schreef:De SNS heeft op mijn deposito vreemde rente's uitbetaald. Op mijn tweede deposito waarop meer geld staat kreeg ik minder geld dan waar minder op stond.
Maar wat wil je nu bereiken met deze post? Alle mensen die dit op is gevallen verzamelen, en dan? Het gaat toch hersteld worden? En ja, dat gaat met terugwerkende kracht, anders is het niet hersteld...
Je merkt vanzelf wel hoe SNS dat gaat doen.student538 schreef:Het gaat mij er om dat dit niet vermeld wordt op de website van de SNS bank. Ik kwam hier zelf achter. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen met de rente verrekening? Gaan ze op het moment dat er te weinig is bij geschreven dat met terugwerkende kracht nog storten? En voor de mensen die te veel rente hebben gehad: krijgen die nu een x bedrag in mindering gebracht? De rente werd rond de 10e bijgeschreven.
SNS heeft er blijkbaar voor gekozen om het niet wereldwijd openbaar bekend te maken, omdat het niet als een groot probleem wordt gezien en het de meeste mensen niet eens opvalt en voor het al op zou vallen de boel al weer recht getrokken is.
-
student538
In de krant stond de volgende oproep:
Gez. schrijf oproep klacht SNS. Vasthouden, verdwijning van geld, problemen overboeking:
http://www.klachtsns.blogspot.nl/
In de keren dat ik SNS bank in de uitzending (bij Tros Radar) zag gingen zij zaken wel degelijk oplossen.
Op 11 januari kreeg ik een afboeking ad 0,01 euro cent op de spaarrekening van de SNS:
Naam
Omschrijving CORRECTIE CREDITRENTE TOT 01-01-13
Bedrag € -0,01 Soort bij-/afschrijving Creditrente gestaffeld
Valutadatum 01-01-2013
Gez. schrijf oproep klacht SNS. Vasthouden, verdwijning van geld, problemen overboeking:
http://www.klachtsns.blogspot.nl/
In de keren dat ik SNS bank in de uitzending (bij Tros Radar) zag gingen zij zaken wel degelijk oplossen.
Op 11 januari kreeg ik een afboeking ad 0,01 euro cent op de spaarrekening van de SNS:
Naam
Omschrijving CORRECTIE CREDITRENTE TOT 01-01-13
Bedrag € -0,01 Soort bij-/afschrijving Creditrente gestaffeld
Valutadatum 01-01-2013
-
student538
Volgens de Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken ligt het toch anders over de rente uitkering?
Indien de rente na 5 jaar pas uitgekeerd wordt heb je volgens mij een rente verlies omdat je geen rente op rente vergoed krijgt?Voor de volledigheid wil informeer ik u over de rentebijschrijvingen van uw rekeningen. Uw rekeningen met de eindcijfers xxx en xx zijn namelijk beide SNS Klimrente-rekeningen, afgesloten voor een periode van 5 jaar. De rente van deze rekeningen wordt niet per 1 januari uitgekeerd, maar bij het aflopen van een contractjaar. Uw SNS Klimrente met de eindcijfers xxx is 10 januari een nieuw contractjaar ingegaan. Toen is de rente overgemaakt naar uw SNS Keuzesparen met de eindcijfers xxx. Op 23 november gaat het nieuwe contractjaar van uw SNS Klimrente met de eindcijfers xxx in, en wordt ook van deze rekening de opgebouwde rente op uw SNS Keuzesparen geboekt.