Geen verlengde garantie door slechte informatie
Geplaatst: 11 jan 2013 16:12
Beste,
In juli 2010 heb ik een nieuwe keuken gekocht met daarbij verschillende apparaten van Hotpoint (toen nog Hotpoint/Ariston). Er werd mij toen verteld dat ik 3 jaar verlengde garantie zou krijgen bij het aanschaffen van 3 of meerdere Hotpoint apparaten. Dat heb ik toen gedaan.
Nu, 2 en een half jaar later, is mijn afzuigkap defect geraakt en bel ik de servicelijn. Er werd mij verteld dat de apparaten aangemeld hadden worden op het moment van aanschaf en dat ik op dit moment geen garantie meer heb op mijn producten.
Kunnen zij mij nu gewoon de garantie weigeren? Ik heb er toch recht op, omdat de voorwaarde van het kopen van meerdere producten behaald is?
Bij de servicelijn werd mij doodleuk verteld dat dit vaker voor kwam en dat klanten dan gewoon de garantie kwijt zijn.
Wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt
In juli 2010 heb ik een nieuwe keuken gekocht met daarbij verschillende apparaten van Hotpoint (toen nog Hotpoint/Ariston). Er werd mij toen verteld dat ik 3 jaar verlengde garantie zou krijgen bij het aanschaffen van 3 of meerdere Hotpoint apparaten. Dat heb ik toen gedaan.
Nu, 2 en een half jaar later, is mijn afzuigkap defect geraakt en bel ik de servicelijn. Er werd mij verteld dat de apparaten aangemeld hadden worden op het moment van aanschaf en dat ik op dit moment geen garantie meer heb op mijn producten.
Kunnen zij mij nu gewoon de garantie weigeren? Ik heb er toch recht op, omdat de voorwaarde van het kopen van meerdere producten behaald is?
Bij de servicelijn werd mij doodleuk verteld dat dit vaker voor kwam en dat klanten dan gewoon de garantie kwijt zijn.
Wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt