Netbeheerder Liander veroorzaakt ernstige schade
Geplaatst: 15 jan 2013 21:08
Op maandag 10 november 2012 is het voor ons eindelijk zo ver, na een half jaar zwoegen en verbouwen gaan we eindelijk verhuizen. Alleen de Liander moet nog even langs komen voor het verzwaren van de meterkast van 1 naar 3 fase, een klusje wat volgens Liander zo is gepiept.
Rond de middag komen er 2 autos aanrijding met maarliefst 3 monteurs erin. Ik en de mensen die mij aan het helpen waren met verhuizen zijn even een broodje aan het eten in de keuken als ineens mijn koffiezetapparaat begint te roken, de spotjes boven de bar beginnen te knipperen en de oven en kombi-oven achter ons beginnen te zoemen en brommen. Ik schreeuw naar de heren dat er iets niet goed gaat maar ze reageren hier pas na 3 keer op. Gevolg: vaatwasser , oven, koffie apparaat, modem en wifi modem, tv in de keuken ,dimmer en diverse spotjes zijn kapot (ALLEMAAL SPLINTER NIEUW). Na een flinke uitbrander van mijn kant word er wat gemeten en gaan er op een stiekem manier 4 vingers omhoog waarmee bedoeld word dat er 400 volt op mijn stopcontacten en dus op mijn hele installatie staat. Wij hebben geen fout gemaakt kreeg ik te horen er zit iets niet goed in de nieuwe stoppenkasr dus bel je elektricien maar. Binnen 2 minuten waren ze ingepakt en weg, zelfs zonder een naam in te vullen op de werkbon!
Toen mijn elektricien arriveerde bleek al snel dat de 3 heren de nul en de fase draad hadden omgewisseld waardoor er een "zwevende nul" ontstaat en er 380 volt op de gehele installatie komt te staan. Na een telefoontje naar Liander word deze fout snel hersteld en de meter word opnieuw gezegeld . Ik heb fotos gemaakt en de zegel van de monteur die de fout heeft gemaakt bewaard. Deze is persoonsgebonden.
En dan begint het, je gaat de welbekende molen in. Alleen de klantenservice is te bereiken, die vertellen mij dat het tot 40 dagen kan duren voor er actie ondernomen gaat worden. Hier ben ik natuurlijk niet mee accoord gegaan. In een boze mail eis ik dat ik binnen 4 dagen reactie krijg en dit gebeurt op de laatste dag. De beste man aan de telefoon vertelde mij dat hij het ook allemaal niet wist en gaf mij het telefoonnummer van Dirk Klok, dit zou de baas zijn van de jongens die bij mij de boel hebben gesloopt. Dirk Kolk vond mijn verhaal maar vreemd en vertelde dat hij meer waarde hechte aan het verhaal van zijn jongens, die waren tenslotte met zijn drieen. Alleen was de beste man vergeten de monteur te spreken die de fout heeft hersteld. Hij zou me morgen terug bellen. Zoals verwacht gebeurde dit niet dus heb hem zelf maar weer gebeld. Meneer fransen, het LIJKT erop dat mijn jongens een fout hebben gemaakt kreeg ik te horen. We gaan het zo snel mogelijk oplossen.
Tot op de dag van vandaag, ruim een maand later heeft deze meneer Klok niets meer laten horen en is er zeker niets geregeld.
Rond de middag komen er 2 autos aanrijding met maarliefst 3 monteurs erin. Ik en de mensen die mij aan het helpen waren met verhuizen zijn even een broodje aan het eten in de keuken als ineens mijn koffiezetapparaat begint te roken, de spotjes boven de bar beginnen te knipperen en de oven en kombi-oven achter ons beginnen te zoemen en brommen. Ik schreeuw naar de heren dat er iets niet goed gaat maar ze reageren hier pas na 3 keer op. Gevolg: vaatwasser , oven, koffie apparaat, modem en wifi modem, tv in de keuken ,dimmer en diverse spotjes zijn kapot (ALLEMAAL SPLINTER NIEUW). Na een flinke uitbrander van mijn kant word er wat gemeten en gaan er op een stiekem manier 4 vingers omhoog waarmee bedoeld word dat er 400 volt op mijn stopcontacten en dus op mijn hele installatie staat. Wij hebben geen fout gemaakt kreeg ik te horen er zit iets niet goed in de nieuwe stoppenkasr dus bel je elektricien maar. Binnen 2 minuten waren ze ingepakt en weg, zelfs zonder een naam in te vullen op de werkbon!
Toen mijn elektricien arriveerde bleek al snel dat de 3 heren de nul en de fase draad hadden omgewisseld waardoor er een "zwevende nul" ontstaat en er 380 volt op de gehele installatie komt te staan. Na een telefoontje naar Liander word deze fout snel hersteld en de meter word opnieuw gezegeld . Ik heb fotos gemaakt en de zegel van de monteur die de fout heeft gemaakt bewaard. Deze is persoonsgebonden.
En dan begint het, je gaat de welbekende molen in. Alleen de klantenservice is te bereiken, die vertellen mij dat het tot 40 dagen kan duren voor er actie ondernomen gaat worden. Hier ben ik natuurlijk niet mee accoord gegaan. In een boze mail eis ik dat ik binnen 4 dagen reactie krijg en dit gebeurt op de laatste dag. De beste man aan de telefoon vertelde mij dat hij het ook allemaal niet wist en gaf mij het telefoonnummer van Dirk Klok, dit zou de baas zijn van de jongens die bij mij de boel hebben gesloopt. Dirk Kolk vond mijn verhaal maar vreemd en vertelde dat hij meer waarde hechte aan het verhaal van zijn jongens, die waren tenslotte met zijn drieen. Alleen was de beste man vergeten de monteur te spreken die de fout heeft hersteld. Hij zou me morgen terug bellen. Zoals verwacht gebeurde dit niet dus heb hem zelf maar weer gebeld. Meneer fransen, het LIJKT erop dat mijn jongens een fout hebben gemaakt kreeg ik te horen. We gaan het zo snel mogelijk oplossen.
Tot op de dag van vandaag, ruim een maand later heeft deze meneer Klok niets meer laten horen en is er zeker niets geregeld.