Pas op voor independer verzekeringen!
Geplaatst: 16 jan 2013 21:26
Beste allemaal,
Ik heb een "groot' probleem met independer.nl
Op 15 januari 2013 kreeg ik een brief van het RDW, tijdens een controle op 9 januari is gebleken dat mijn auto niet verzekerd was.
Ik krijg dus een bekeuring van €390 als ik niet met een verklaring artikel 34 WAM kom.
Hierop meteen met Independer gebeld en om uitleg gevraagd. Kreeg gewoon dood leuk te horen dat mijn auto vanaf 30 november 2012 niet meer verzekerd was. Dit zou komen door een mislukte betaling in december. Je zou verwachten dat dit geen probleem is en dat je een brief thuis krijgt en de rekening gewoon netjes direct betaald (voor de duidelijkheid, het gaat om 35 euro). En een belangrijk punt is dat ik in november voor de maand november gewoon heb betaald. DUS IK LIEP 4 WEKEN ACHTER MET BETALEN TOEN MIJN POLIS OPGESCHORT WERD.
Ik heb geen brief van de opschorting ontvangen van Independer, maar het schijnt dat ze een email verstuurd hebben. Ik heb deze nooit ontvangen.
Wel heb ik gister, 15 januari, zelfde dag als de brief van het RDW, een email ontvangen, waarin zowel op de bijgesloten bijlage als in de email zelf, stond:
"Ondanks onze eerdere pogingen tot automatische incasso hebben wij de premie tot op heden nog niet ontvangen,
terwijl de betalingstermijn binnenkort verstrijkt. Na verstrijken van de betalingstermijn, 14 dagen komt de dekking op
uw polis te vervallen. Wellicht is een en ander aan uw aandacht ontschoten."
Ik heb alles uitgelegd aan de medewerkster en aangegeven, dat ik thuis geen brief heb ontvangen. Waarop de medewerkster dus vertelde dat de emails voldoende waren.
Toen ik de medewerkster vertelde over de mail van diezelfde dag, zei zij dat deze mail niet juist was. De polis was al lang opgeschort en kon niet vanaf die datum hersteld worden.
Hoe kan je iemand vanaf november in een onverzekerde auto laten rijden, en dit alleen per email een klant over in te lichten?
Als ik een ongeluk had gehad in de periode 30 november tot en met 15 januari dan had ik de rest van mijn leven kunnen betalen aan de schade.
De medewerkster wil dus ook niet de verklaring afgeven voor het rdw waardoor ik dus een bekeuring van €390 aan mijn broek heb. Waarom geen brief of een telefoontje bij zo iets belangrijks??? Je hebt te maken met andere mensen in het verkeer!!
En jah zelf had ik ook de verantwoordelijkheid om de betaling te controleren. Maar ik ben op 12 december getrouwd, en had toen even andere dingen aan mijn hoofd, waardoor de betaling te checken deze weken ontschoten is. Maar om dan meteen een polis op te schorten omdat er in december geen betaling heeft plaats gevonden???
Wie weet wat ik moet doen nu? Het is te belachelijk voor woorden!!
Ik heb een "groot' probleem met independer.nl
Op 15 januari 2013 kreeg ik een brief van het RDW, tijdens een controle op 9 januari is gebleken dat mijn auto niet verzekerd was.
Ik krijg dus een bekeuring van €390 als ik niet met een verklaring artikel 34 WAM kom.
Hierop meteen met Independer gebeld en om uitleg gevraagd. Kreeg gewoon dood leuk te horen dat mijn auto vanaf 30 november 2012 niet meer verzekerd was. Dit zou komen door een mislukte betaling in december. Je zou verwachten dat dit geen probleem is en dat je een brief thuis krijgt en de rekening gewoon netjes direct betaald (voor de duidelijkheid, het gaat om 35 euro). En een belangrijk punt is dat ik in november voor de maand november gewoon heb betaald. DUS IK LIEP 4 WEKEN ACHTER MET BETALEN TOEN MIJN POLIS OPGESCHORT WERD.
Ik heb geen brief van de opschorting ontvangen van Independer, maar het schijnt dat ze een email verstuurd hebben. Ik heb deze nooit ontvangen.
Wel heb ik gister, 15 januari, zelfde dag als de brief van het RDW, een email ontvangen, waarin zowel op de bijgesloten bijlage als in de email zelf, stond:
"Ondanks onze eerdere pogingen tot automatische incasso hebben wij de premie tot op heden nog niet ontvangen,
terwijl de betalingstermijn binnenkort verstrijkt. Na verstrijken van de betalingstermijn, 14 dagen komt de dekking op
uw polis te vervallen. Wellicht is een en ander aan uw aandacht ontschoten."
Ik heb alles uitgelegd aan de medewerkster en aangegeven, dat ik thuis geen brief heb ontvangen. Waarop de medewerkster dus vertelde dat de emails voldoende waren.
Toen ik de medewerkster vertelde over de mail van diezelfde dag, zei zij dat deze mail niet juist was. De polis was al lang opgeschort en kon niet vanaf die datum hersteld worden.
Hoe kan je iemand vanaf november in een onverzekerde auto laten rijden, en dit alleen per email een klant over in te lichten?
Als ik een ongeluk had gehad in de periode 30 november tot en met 15 januari dan had ik de rest van mijn leven kunnen betalen aan de schade.
De medewerkster wil dus ook niet de verklaring afgeven voor het rdw waardoor ik dus een bekeuring van €390 aan mijn broek heb. Waarom geen brief of een telefoontje bij zo iets belangrijks??? Je hebt te maken met andere mensen in het verkeer!!
En jah zelf had ik ook de verantwoordelijkheid om de betaling te controleren. Maar ik ben op 12 december getrouwd, en had toen even andere dingen aan mijn hoofd, waardoor de betaling te checken deze weken ontschoten is. Maar om dan meteen een polis op te schorten omdat er in december geen betaling heeft plaats gevonden???
Wie weet wat ik moet doen nu? Het is te belachelijk voor woorden!!