Overstap Electrabel -> Essent
Geplaatst: 17 jan 2013 09:33
Dag Allen,
De frustraties worden meer en meer en ik wil graag jullie mening over het volgende, toch wel lange verhaal.
Om kosten te besparen heb ik geïnventariseerd bij Essent of ik voordeliger uit was om Gas en electra af te nemen bij Essent. Voorheen had ik Gas bij electrabel en stroom bij Essent.
In een chat gesprek werd duidelijk dat ik met een voorschot van 54.00 euro goedkoper uit zou zijn. Tevens maakte de dame in kwestie mij erop attent dat ik 64 euro per jaar (!) betaal aan stroom, wat in mijn ogen veel te weinig zou zijn. De dame vertelde mij het volgende:
Karin (medewerker Essent):
U geeft aan dat u 64,92 euro elektriciteit betaalt. Dit is een bedrag voor een heel jaar.
Karin (medewerker Essent):
Het bedrag van het gas is per maand.
U schreef:
nee, 64 euro kan niet per jaar zijn
Karin (medewerker Essent):
Per maand heeft u momenteel geen voorschot per maand
U schreef:
dan is electra wel heel goedkoop
Karin (medewerker Essent):
Ik leg het u uit.
U schreef:
Graag
Karin (medewerker Essent):
Heeft u de jaarafrekening voor u?
U schreef:
Ja
Karin (medewerker Essent):
U ziet op bladzijde 1 een bedrag van 64,92 euro te betalen staan.
U schreef:
Klopt
Karin (medewerker Essent):
U heeft op de afrekening 800 kWh afgerekend gekregen.
Karin (medewerker Essent):
Dit is uw verbruik over een periode geweest van 25 september 2011 tot en met 10 september 2012.
U schreef:
Ja
Karin (medewerker Essent):
U heeft echter ook recht op heffingskorting. Deze is in mindering gebracht op het totaal bedrag van de afrekening.
U schreef:
827kwh
Karin (medewerker Essent):
Ziet u hiervoor 215,93 euro staan
U schreef:
Ja
Karin (medewerker Essent):
Dit is de reden dat u afgelopen maanden geen voorschot heeft hoeven te betalen voor elektricteit. Want u krijgt van de overheid die heffingskorting.
U schreef:
Oké, dat is me nooit opgevallen.
Karin (medewerker Essent):
Als we u een voorschot hadden laten betalen dan had u die nu op 64,92 euro weer terug moeten betalen.
Inmiddels heb ik mijn contract gewijzigd en heb ik nu stroom en gas van Essent voor 54.00 pm.
Afgelopen week heb ik toch maar eens gebeld met Essent. Omdat ik bij mijn ouders was; zij hebben vaste telefonie (ik een mobiel abonnement) heb ik via google snel gekeken wat het klantenservice nummer van Essent was: daarbij kwam te staan: 09008883.
De meneer aan de telefoon kon mij niet veel wijzer maken, uiteindelijk heb ik via de teamleider bevestigd gekregen dat mijn stroomverbruik zo laag is dat ik inderdaad geen voorschot hoef te betalen. Maar wel willen ze me aanraden het voorschot (stroom-gas) omhoog te doen naar 60 euro. Dit maakt dat ik nu duurder uit ben ipv goedkoper.
Mijn moeder belde gisteren; 3x raden hoe duur je telefoongesprek was met Essent: 22 euro!
Blijkbaar heeft google/essent mij het verkeerde nummer opgegeven en ben ik via een duur telefoonnummer gaan bellen met essent (80ct per minuut).
Essent weigert mij de kosten terug te betalen, ondanks hun onduidelijkheid over deze kwestie.
Op dit moment ben ik er helemaal klaar mee, is mijn vertrouwen weg en ga ik kijken of ik met Gas-Stroom naar een andere leverancier kan overstappen.
Groet
Iris
De frustraties worden meer en meer en ik wil graag jullie mening over het volgende, toch wel lange verhaal.
Om kosten te besparen heb ik geïnventariseerd bij Essent of ik voordeliger uit was om Gas en electra af te nemen bij Essent. Voorheen had ik Gas bij electrabel en stroom bij Essent.
In een chat gesprek werd duidelijk dat ik met een voorschot van 54.00 euro goedkoper uit zou zijn. Tevens maakte de dame in kwestie mij erop attent dat ik 64 euro per jaar (!) betaal aan stroom, wat in mijn ogen veel te weinig zou zijn. De dame vertelde mij het volgende:
Karin (medewerker Essent):
U geeft aan dat u 64,92 euro elektriciteit betaalt. Dit is een bedrag voor een heel jaar.
Karin (medewerker Essent):
Het bedrag van het gas is per maand.
U schreef:
nee, 64 euro kan niet per jaar zijn
Karin (medewerker Essent):
Per maand heeft u momenteel geen voorschot per maand
U schreef:
dan is electra wel heel goedkoop
Karin (medewerker Essent):
Ik leg het u uit.
U schreef:
Graag
Karin (medewerker Essent):
Heeft u de jaarafrekening voor u?
U schreef:
Ja
Karin (medewerker Essent):
U ziet op bladzijde 1 een bedrag van 64,92 euro te betalen staan.
U schreef:
Klopt
Karin (medewerker Essent):
U heeft op de afrekening 800 kWh afgerekend gekregen.
Karin (medewerker Essent):
Dit is uw verbruik over een periode geweest van 25 september 2011 tot en met 10 september 2012.
U schreef:
Ja
Karin (medewerker Essent):
U heeft echter ook recht op heffingskorting. Deze is in mindering gebracht op het totaal bedrag van de afrekening.
U schreef:
827kwh
Karin (medewerker Essent):
Ziet u hiervoor 215,93 euro staan
U schreef:
Ja
Karin (medewerker Essent):
Dit is de reden dat u afgelopen maanden geen voorschot heeft hoeven te betalen voor elektricteit. Want u krijgt van de overheid die heffingskorting.
U schreef:
Oké, dat is me nooit opgevallen.
Karin (medewerker Essent):
Als we u een voorschot hadden laten betalen dan had u die nu op 64,92 euro weer terug moeten betalen.
Inmiddels heb ik mijn contract gewijzigd en heb ik nu stroom en gas van Essent voor 54.00 pm.
Afgelopen week heb ik toch maar eens gebeld met Essent. Omdat ik bij mijn ouders was; zij hebben vaste telefonie (ik een mobiel abonnement) heb ik via google snel gekeken wat het klantenservice nummer van Essent was: daarbij kwam te staan: 09008883.
De meneer aan de telefoon kon mij niet veel wijzer maken, uiteindelijk heb ik via de teamleider bevestigd gekregen dat mijn stroomverbruik zo laag is dat ik inderdaad geen voorschot hoef te betalen. Maar wel willen ze me aanraden het voorschot (stroom-gas) omhoog te doen naar 60 euro. Dit maakt dat ik nu duurder uit ben ipv goedkoper.
Mijn moeder belde gisteren; 3x raden hoe duur je telefoongesprek was met Essent: 22 euro!
Blijkbaar heeft google/essent mij het verkeerde nummer opgegeven en ben ik via een duur telefoonnummer gaan bellen met essent (80ct per minuut).
Essent weigert mij de kosten terug te betalen, ondanks hun onduidelijkheid over deze kwestie.
Op dit moment ben ik er helemaal klaar mee, is mijn vertrouwen weg en ga ik kijken of ik met Gas-Stroom naar een andere leverancier kan overstappen.
Groet
Iris