Sony Xperia T stopt er tot 2 keer toe mee
Geplaatst: 17 jan 2013 22:26
Op maandag 17 december 2012 heb ik bij Alternate Nederland in Ridderkerk de smartphone Sony Xperia T (hét toptoestel van Sony) los gekocht. Prachtig toestel!
Totdat deze er 2 dagen later, op woensdag 19 december 2012, mee stopte: niets werkte meer, zwart scherm, geen reactie. Of ik 'm nou aan de oplader legde, aansloot op de computer, de harde reset uitvoerde, hij ging niet meer aan. Hij reageerde simpelweg niet meer. En dat voor hét toptoestel van Sony.
De dag erna, donderdag 20 december 2012, eerst contact gezocht met de supprtdesk van Sony Mobile. Zij vertelden mij dat ik 'm of kan opsturen ter reparatie of m'n geld kon terugvragen omdat het nog binnen de termijn was van 14 dagen (of dit waar is weet ik niet zeker). Hierna gelijk gereden naar Alternate in Ridderkerk met de vraag of ik de telefoon terug kon brengen, aangezien deze niet meer functioneerde. Bij de klantenservice vertelden ze me dat dit niet kon, aangezien het product al open was geweest en was gebruikt (logisch bij een telefoon lijkt mij?) en dat ze met Sony geen contract hadden om het om te ruilen voor een nieuw toestel en dat ze het toestel daarom moesten opsturen naar Sony ter reparatie. Aangezien ik graag een werkende telefoon wilde, heb ik het door Alternate laten opsturen.
Na de telefoon een maand kwijt te zijn geweest, kreeg ik gistermiddag, woensdag 16 januari 2013, een pakket thuisbezorgd waar de gerepareerde Sony Xperia T in zat. Bij de reparatie-omschrijving stond dat er een software-update was uitgevoerd. Helemaal blij telefoon opgestart, deze deed het weer prima, sterker nog, de batterij ging nu zelfs stukken langer mee, dus het leek er op dat de telefoon nu echt gerepareerd was. Vandaag, donderdag 17 januari 2013, bleek echter het tegendeel: hij was er wéér mee gestopt. 1 dag later alweer! Weer zwart scherm, weer geen reactie om harde reset, weer geen reactie als ik hem aan de oplader leg of op de computer aansluit. Dus nu weer geen werkende telefoon... Extra schrijnend is dat Sony nu adverteert met de Xperia Z, als ik dat toen had geweten had ik wellicht gewacht met de aankoop van de Xperia T.
Ik heb inmiddels gemaild naar Sony en Alternate om een reactie. Ik zie er niet veel heil in om de telefoon wéér ter reparatie te laten opsturen en hem wéér een maand kwijt te zijn. Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik vragen om geld terug of een nieuw toestel?
En zijn er andere forumgebruikers die hetzelfde probleem hebben ondervonden met de Xperia T?
Totdat deze er 2 dagen later, op woensdag 19 december 2012, mee stopte: niets werkte meer, zwart scherm, geen reactie. Of ik 'm nou aan de oplader legde, aansloot op de computer, de harde reset uitvoerde, hij ging niet meer aan. Hij reageerde simpelweg niet meer. En dat voor hét toptoestel van Sony.
De dag erna, donderdag 20 december 2012, eerst contact gezocht met de supprtdesk van Sony Mobile. Zij vertelden mij dat ik 'm of kan opsturen ter reparatie of m'n geld kon terugvragen omdat het nog binnen de termijn was van 14 dagen (of dit waar is weet ik niet zeker). Hierna gelijk gereden naar Alternate in Ridderkerk met de vraag of ik de telefoon terug kon brengen, aangezien deze niet meer functioneerde. Bij de klantenservice vertelden ze me dat dit niet kon, aangezien het product al open was geweest en was gebruikt (logisch bij een telefoon lijkt mij?) en dat ze met Sony geen contract hadden om het om te ruilen voor een nieuw toestel en dat ze het toestel daarom moesten opsturen naar Sony ter reparatie. Aangezien ik graag een werkende telefoon wilde, heb ik het door Alternate laten opsturen.
Na de telefoon een maand kwijt te zijn geweest, kreeg ik gistermiddag, woensdag 16 januari 2013, een pakket thuisbezorgd waar de gerepareerde Sony Xperia T in zat. Bij de reparatie-omschrijving stond dat er een software-update was uitgevoerd. Helemaal blij telefoon opgestart, deze deed het weer prima, sterker nog, de batterij ging nu zelfs stukken langer mee, dus het leek er op dat de telefoon nu echt gerepareerd was. Vandaag, donderdag 17 januari 2013, bleek echter het tegendeel: hij was er wéér mee gestopt. 1 dag later alweer! Weer zwart scherm, weer geen reactie om harde reset, weer geen reactie als ik hem aan de oplader leg of op de computer aansluit. Dus nu weer geen werkende telefoon... Extra schrijnend is dat Sony nu adverteert met de Xperia Z, als ik dat toen had geweten had ik wellicht gewacht met de aankoop van de Xperia T.
Ik heb inmiddels gemaild naar Sony en Alternate om een reactie. Ik zie er niet veel heil in om de telefoon wéér ter reparatie te laten opsturen en hem wéér een maand kwijt te zijn. Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik vragen om geld terug of een nieuw toestel?
En zijn er andere forumgebruikers die hetzelfde probleem hebben ondervonden met de Xperia T?