sephora30 schreef:Ik snap het even niet; als je kind op een dagverblijf zit dan betaal je toch per maand en krijg je kot?
Wat bedoel je dus precies met 'de rekening'?
Je krijgt (voor zover ik weet, ik heb het destijds wel nagevraagd) geen kot als er maar één ouder werkt. Dit was bij ons het geval; de kleine ging twee ochtenden naar de opvang maar ik werkte zelf niet.
De rekening is samengesteld uit 2 maanden achterstand en 2 maanden opzegtermijn. Ook daar heb ik bij opgemerkt (op aanraden van het juridisch loket) dat ik niet aanwezig was bij het tekenen contract en dus niet gewezen ben op de algemene voorwaarden, dus dat de opzegtermijn me niet aangerekend kan worden. Als ik aansprakelijk zou zijn, zou dus kunnen worden gesteld dat ik dat maar voor 2 maanden ben. Dat kwam mooi overeen met de helft die ik wilde betalen. Dit soort argumenten worden door SKON echter genegeerd en overschreeuwd met dreigementen met deurwaarders.
alfatrion schreef:Je zou het eens bij een rechtswinkel kunnen proberen of op rechtenforum.nl.
Het juridisch loket zei dat ik een rechtszaak waarschijnlijk zou winnen. Maar een bevriende jurist zegt me weer dat ik waarschijnlijk toch aan het betalen zou komen (van het gehele bedrag). Ik wil in deze niet het risico lopen dat ik dadelijk met een nog hogere rekening zit...vandaar dat ik hier mijn geluk eens kom beproeven. Ik zal het rechtenforum ook zeker even bekijken, dank voor de tip!
ArneLH schreef:Als de ts daadwerkelijk een van de partijen is bij de overeenkomst (probeer dat maar eens te bewijzen in dit geval zonder de handtekening) en er is geen hoofdelijke aansprakelijkheid bedongen, dan is zij in principe voor 50% aansprakelijk (art. 6:6 lid 1 BW). Dit kan inderdaad anders zijn als de overeenkomst in het geval van een huwelijk ed.
Is het bewijs van 'partij zijn' bij de overeenkomst niet simpelweg dat ik op de hoogte was van het feit dat mijn kleine naar dagverblijf ging?
Waar zou ik kunnen vinden of er hoofdelijke aansprakelijkheid bedongen is, zou dat in de betalingsvoorwaarden moeten staan? En zou dat er dan in die woorden staan of in andere (voor mij mogelijk makkelijk over het hoofd geziene) termen?