Auto verzekering bij Inshared? Let dan goed op!
Geplaatst: 18 jan 2013 18:54
Ik heb een minder goede ervaring met Inshared die ik graag met jullie wil delen. Vooral mensen met een autoverzekering van Inshared; let goed op dat je niet teveel betaald!
Eind november kregen alle klanten van Inshared met een autoverzekering een mail met een minder prettige mededeling: de premie gaat met ongeveer 15% omhoog en daarbij komt nog de verhoging van de assurantiebelasting per 1-1-2013. Vervelend, maar er zijn meer schades gemaakt dus Inshared was genoodzaakt dit te doen. Wat de exacte gevolgen voor je premie zijn was toen nog niet bekend.
Voor de maand januari was Inshared laat met incasseren, dit kwam door deze premieverhoging. Op 15-1-2013 werd dan toch de premie afgeschreven. In mijn geval een stijging van totaal bijna 27%. Toch even slikken maar ja, het was aangekondigd. Tot zover niks vreemds.
Voor de grap deed ik op de website van Inshared een nieuwe premieberekening en wat schepte mijn verbazing: als ik mijn verzekering opnieuw zou afsluiten zou mijn premie ruim 12% lager uitvallen! Ik dus direct contact gezocht met Inshared, zal vast wel een foutje zijn wat snel opgelost wordt.
Maar helaas, ik kreeg een nogal lauw mailtje terug dat bij een nieuwe premieberekening de premie hoger of lager uit kon vallen en dat ik mijn huidige verzekering dan maar moest opzeggen en een nieuwe moest afsluiten. Toen ik vroeg of dat niet automatisch kon kreeg ik als antwoord nogmaals 'nee' en dat het verschil ook nog eens te maken kon hebben met mijn schadevrije jaren welke volgens hen 3 waren.
Vreemd, want volgens mij heb ik 4 schade vrije jaren. Inshared nog maar eens gemaild en ja hoor, dat klopte, ik had 4 schade vrije jaren, foutje van Inshared. Goed, kan gebeuren, mijn huidige verzekering toen maar opgezegd en een nieuwe (tegen een veel lagere premie dus) afgesloten. Aangezien Inshared een fout heeft gemaakt met mijn schade vrije jaren en pas halverwege januari de nieuwe premie bekend heeft gemaakt zou het toch eerlijk zijn als Inshared het door mij teveel betaalde bedrag over de maand januari zou terugbetalen toch? Maar nee, daar kon Inshared helaas niet aan beginnen!
We all benefit! Jaja, maar met 'we' bedoeld Inshared duidelijk niet de klant
Dus aan iedereen met een verzekering bij Inshared: Controleer of je niet teveel betaald! En zo ja, zeg je huidige verzekering op en vraag meteen een nieuwe aan!
Eind november kregen alle klanten van Inshared met een autoverzekering een mail met een minder prettige mededeling: de premie gaat met ongeveer 15% omhoog en daarbij komt nog de verhoging van de assurantiebelasting per 1-1-2013. Vervelend, maar er zijn meer schades gemaakt dus Inshared was genoodzaakt dit te doen. Wat de exacte gevolgen voor je premie zijn was toen nog niet bekend.
Voor de maand januari was Inshared laat met incasseren, dit kwam door deze premieverhoging. Op 15-1-2013 werd dan toch de premie afgeschreven. In mijn geval een stijging van totaal bijna 27%. Toch even slikken maar ja, het was aangekondigd. Tot zover niks vreemds.
Voor de grap deed ik op de website van Inshared een nieuwe premieberekening en wat schepte mijn verbazing: als ik mijn verzekering opnieuw zou afsluiten zou mijn premie ruim 12% lager uitvallen! Ik dus direct contact gezocht met Inshared, zal vast wel een foutje zijn wat snel opgelost wordt.
Maar helaas, ik kreeg een nogal lauw mailtje terug dat bij een nieuwe premieberekening de premie hoger of lager uit kon vallen en dat ik mijn huidige verzekering dan maar moest opzeggen en een nieuwe moest afsluiten. Toen ik vroeg of dat niet automatisch kon kreeg ik als antwoord nogmaals 'nee' en dat het verschil ook nog eens te maken kon hebben met mijn schadevrije jaren welke volgens hen 3 waren.
Vreemd, want volgens mij heb ik 4 schade vrije jaren. Inshared nog maar eens gemaild en ja hoor, dat klopte, ik had 4 schade vrije jaren, foutje van Inshared. Goed, kan gebeuren, mijn huidige verzekering toen maar opgezegd en een nieuwe (tegen een veel lagere premie dus) afgesloten. Aangezien Inshared een fout heeft gemaakt met mijn schade vrije jaren en pas halverwege januari de nieuwe premie bekend heeft gemaakt zou het toch eerlijk zijn als Inshared het door mij teveel betaalde bedrag over de maand januari zou terugbetalen toch? Maar nee, daar kon Inshared helaas niet aan beginnen!
We all benefit! Jaja, maar met 'we' bedoeld Inshared duidelijk niet de klant
Dus aan iedereen met een verzekering bij Inshared: Controleer of je niet teveel betaald! En zo ja, zeg je huidige verzekering op en vraag meteen een nieuwe aan!