LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ach, het schijnt er als student zijnde bij te horen dat je regelmatig uitgaat, maar met de horecaprijzen in m.n. Amsterdam zit dat er niet meer in hoor...
Ik hou het wel op een lekker glaasje port, thuis op de bank. Wel heel jammer dat je dan het sociale aspect mist, maar in een kroeg de hele avond op één wijntje teren is ook niks...

peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet. »

Die kant gaat het steeds meer op,
met z'n alle geld lappe voor een dvd-tje en wat te drinken en vervolgens gewoon lekker thuis blijven. :D

Net zolang tot dat de horeca de prijzen gaat halveren :wink:

Ron1

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Ron1 »

Iedere maand gingen met vrienden lekker een avondje uit eten. Maar sinds de euro prijzen doen we dit niet meer. We gaan gezellig uit tene bij een van ons thuis. Op de eerste plaats veel gezelliger en op de tweede plaats stukken goedkoper. Je betaalt nu geen EUR 2,-- voor een glaasje wijn.
Als voorbeeld het volgende: in het laatste guldensjaar betaalden we hier bij een goed chinees restaurant NLG 24,-- voor een lopend buffet (zonder drank); Afgelopen maand kregen we een foldertje van datzelfde restaurant, die waarcshijnlijk erg weinig mensen nog over de vloer krijgt, dat ze nu een lopend buffet voorschotelden voor MAAR EUR 17,--. Even snel omrekenen dat is voor NLG 37,46. , een prijsverhoging van MAAR 56%.
Denkt de horeca dat alle mensen echt stom zijn?
Mij zien ze er nog bij hele grote uitzondering.
Ik laat me toch niet belazeren en ik hoop dat iedereen de horeca links laat liggen totdat ze met echte aanbiedingen komen en wel met normale prijzen van voor het eurotijdperk, verhoogd met de inflatie.
Of krijgen we er in nederland een salarisverhoging van 56%??? Ik echt niet!!

thea hofman

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door thea hofman »

:oops: :( :( :(
Hallo,

Ik wil graag even reageren over de hoge europrijzen. Wij zijn een gezin van vijf personen. Best duur. Even ergens een hapje eten en wat drinken is er voor ons niet meer bij. Zelfs bij V&D zijn de prijzen om even wat te eten veel te duur. een kopje tomatensoep ZONDER SOEPBALLEN kost E 4,50. Dat is toch bijna tien gulden.En dat keer vijf, plus nog een drankje of een broodje. Welk gezin kan dat makkelijk doen? Wij helaas niet meer. Het geld word toch je zak uitgeklopt op deze manier. En kleding is toch ook onbetaalbaar geworden. Ik ben helaas genoodzaakt om veel kleding bij winkels zoals de wibra en zeeman te kopen of op de markt. Ze hebben daar best leuke kleren voor niet zoveel geld. Maar ik zou het ook leuk vinden om met de kinderen bijvoorbeeld bij de V&D eens kleding voor hun te kopen. Heel af en toe doen we dat ook maar dan moeten we weer op andere dingen zuinig aan doen anders komen we niet uit met het geld. Voor de rest doe ik overal en nergens boodschappen. Ik hou via de E FOLDERS op internet alle reclame akties bij. Ik rij van supermarkt naar supermarkt om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Zo proberen we rond te komen en uit te komen per maand. :x :twisted: :( :D :)

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

En dan moet je maar eens wat gaan drinken waar geen concurentie is bijvoorbeeld in een pretpark of dierentuin.
Dat is helemaal niet normaal en dan is het nog zelfbediening ook.
Gewoon allemaal zelf wat te drinken mee nemen en kleine flesjes met een grote fles vullen.4X goedkoper .

Weet iedereen trouwens nog wat VVD minister Zalm (die toen ook al minister van Financien was ) zei.
Dat door de Euro niet de prijzen zullen stijgen.Hooguit door de inflatie.
Nou dan is die wel erg veel meer geworden.Wat een leugenaar en niemand doet er wat aan.

lecreta

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door lecreta »

Ik heb sinds 3 jaren samen met mijn vrouw, een grill-restaurant in het midden-limburgse Wessem. Wij hebben de prijzen de afgelopen drie jaren niet verhoogd omdat onze filosofie is dat we de gasten liever 5 keer per jaar zien als een keer in de 5 jaren. Een glas bier wordt vol getapt voor een redelijke prijs( 1.40) en je mag ook nog onbeperkt zelf grillen voor slechts 16 euro.
Conclusie: er zijn echt nog wel horeca zaken met een goede prijs/kwaliteit verhouding alleen zul je misschien even moeten zoeken en vooraf kritisch zijn.

vr. gr. Cor Jansen

josé1

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door josé1 »

4 april 2004

zijn gisteravond uit eten geweest de eerste asperges een zg 5 gangen diner voor de prijs van 45 euro per persoon, het menu was redelijk, maar tot onze verbazing betaalde wij in dit restaurant voor een kopje koffie 3 euro, (fl 6,60) duur of vergissen wij ons

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Nee hoor José dat is een normale prijs voor een kop koffie met een inhoud van 1 liter.

marc1

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door marc1 »

€ 2.25 voor een kop koffie is een stevige prijs, ik kom zelf uit het zuiden en heb net Mijn Bedrijf van de hand gedaan omdat het rendement te laag dreigde te worden. Bij mij koste een pilsje €1.30 en koffie €1.00 ook in de horeca moet men een rendement van 8 tot 12% kunnen maken anders is het niet goed en kan het verkeerd aflopen.

Kijk eens welke service bij dat kopje koffie kwam de ligging van de zaak en zo voort, men zegt al snel het was veel te duur.

Kijk ook eens naar het verleden de arbeidsomstandigheden voor personeel waren zeer slecht (men moest het hebben van de fooi) gebroken diensten, 10 uur werken per dag waren en zijn nog steeds geen uitzondering. De horeca is een zeer arbeidsintensive branche en U als klant wil toch een glimlach, die wij graag geven. Avec plezier.

Ook een oorzaak is die ongeloofelijke luchtbel in het onroerendgoed, huur is niet meer op te brengen, en laten we maar niet spreken over precario rechten (een soort huur opgelegt door de gemeenten) die in sommige plaatsen met meer dan 100% stijgt dit jaar. Als U huur met 5% stijgt breekt er oorlog uit tussen u en uw huurder. Wij als ondernemer moeten het maar allemaal pikken.

De veiligheid in de horeca is er de laaste jaren ook op vooruit gegaan, daar zit ook een prijskaartje aan.

De extra belasting voor alcohol die de regering vorig jaar ingevoerd heeft en waar zij zich stevig mee in de vingers gesneden heeft (CA 40 milj) omdat iedere grens bewoner nu lekker zijn flesje in B of D koopt en zelfs mee terug neemt uit Spanje of ander vakantie land.
Ook hiervoor moet de horeca weer boeten.

Kort om wat ik hierme wil zeggen is, kijk eens verder dan de prijs van de koffie of de andere artikelen, neem het mee in je beleving en de gezelligheid die je toch nog vinden kunt op heel veel plaatsen, ben dan eens reël. Is de prijs dan wel zo hoog.

De bedrijven die er ondanks alles misbruik van maken worden toch wel bestraft door het wegblijven van de klanten.

Met vriendelijke groet,

Een oprechte ondernemer.

peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet. »

oke marc
ik wil best wel eens verder kijken, onder het genot van een bakkie koffie, maar als je dan de rekening onder ogen krijgt is het toch wel effe slikken.

Je kan dan wel denken ach die man heeft ook zo z'n vaste laste, maar ja wie niet hé.

Voorlopig betaal je je wel groen en geel.
Oplossing: lekker thuis blijven met een senseo bakkie :wink:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Als je Senseobakkies drinkt zul je nooit rijk worden. Goedkope Aldi-filterkoffie is ook goed hoor.

peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet. »

Bier van de aldi dat is ook prima te drinken en dat voor 4.50 euro de 24 flesjes.
Omgerekend ongeveer 19 centjes per pils. :wink:
Is dat effe lache :lol:

marc1

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door marc1 »

Ha die peet,

Senseo is lekkere koffie maar prijzig verglijk het consept met onze printers, goedkoop en dure olie.

Ik drink ook lekker een euroshopper pilsje thuis als trouwe klant van je weet wel wie.:wink:
Dit is natuurlijk een gebed zonder einde. :)

Alles, ala votre op de koffie en het pilske.

Ik ga lekker de kennedy mars lopen en mijn zonden overdenken. :D

Wees gegroet.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Als je Senseobakkies drinkt zul je nooit rijk worden. Goedkope Aldi-filterkoffie is ook goed hoor.
Een senseo koffiepad kost je, afhankelijk of je het gewoon koopt of in de aanbieding, zo ergens tussen de 7 en 10 eurocent.
Dus als je dat drinkt zul je nooit rijk worden????

Als je zo je geld denkt te verdienen, dan ben je al arm.

peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door peet. »

Vandaag op de boulevard van scheveningen geweest en alle terrasjes waren bezet. :(
Ondanks dat alle consumptie's boven de 2 euro waren.
Ik krijg het idee dat iedereen begint te wennen aan die hoge prijzen, ook ik, want hij smaakte mij prima die gele rakker van 2,50 euro. :wink:

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Mo »

De nieuwe prijslijsten op scheveningen laten weinig te wensen over.
Zeezicht waar je heel lekker kunt zitten en vooral met de vuurwerkavonden er het beset van af komt heeft zijn prijzen behoorlijk aan gepast waardoor hij volgens mij zichzelf uit prijst.
de terrasen kunnen dan wel vol zitten maat er zal absoluut niet veel besteld worden.
Kopje koffie en een broodje kroket komen op 8 euro is meer dan 17,50 gulden.

Haast 3 euro voor een klein flesje spa blauw is dus totaal 11 euro.

Ik vind dit werkelijk over de top.

Denk dat er veel strandtentexploitanten aan het einde van het seizoen zullen klagen dat de omzet niet is wat het had moeten wezen.
Logisch als je niet de formule minderwinst maar meer omzet hanteerd.

Er circuleerd nu al onder de Scheveingen gangers wie het goedkoppste is en daarbij nog goede kwaliteit leverd. En geloof mij dat de meeste daar ook naar toe zullen gaan.

Groetjes
en heel veel terrasjes plezier gewenst :lol:
Mo

Airwolf

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Airwolf »

Wat betalen jullie door heel nederland voor een pilsje? Hier op stap (maastricht) ongeveer €1,60 voor een biertje. Een glas Jupiler (groot glas) €2.
Voor mixen ongeveer €4.
Breezers drink ik niet dus daarvan zou ik de prijs ook niet weten.

Nol

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Nol »

Hier in Nijkerk kost een biertje € 1.85...voor de rest drink ik weinig buiten de deur...

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Leiden gemiddeld €1,70 voor een bier, €2-2,50 voor wijn en een mix €4-5

Peet.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Peet. »

Jeettje je gaat toch geen 5 euro ( 11 piek) betalen voor een mixje. ammenooitniet :lol:

Gesloten