LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Ongelezen bericht door Frank445 »

Ik heb een jaarabonnement bus dat ik in maart moet verlengen.

Op de website van Connexxion staat:
Sinds 1 januari 2013 zijn de bekende landelijke (ster-)abonnementen afgeschaft. U kunt voortaan een regionaal abonnement afsluiten, dat uitsluitend geldig is bij een bepaalde busvervoerder.
Maar in december verdwijnt Connexxion in de regio Utrecht. Dus vroeg ik me af of ik tussen december 2013 en maart 2014 nog van dit jaarabonnement kon gebruiken.

Het antwoord van Connexxion was dat ik beter maandabonnementen kon nemen. Er is niets bekend over een terugbetalingsregeling.

Mijn advies is om in de regio Utrecht dus geen jaarabonnementen meer te kopen bij Connexxion en volgens mij geldt dit ook voor GVU.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Ongelezen bericht door Moedt »

Leuk he die markwerking.

Maar Connexxion verdwijnt niet helemaal uit regio Utrecht want alleen het BRU gedeelte gaat naar Qbuz en het provinciegedeelte blijft nog 4 jaar Connexxion.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Ongelezen bericht door Frank445 »

Ja ik heb het over het BRU-gedeelte. Nieuwegein en omgeving. Als je Connexxion belt weten ze helemaal niets over verdwijnen.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Ongelezen bericht door Moedt »

Frank445 schreef:Ja ik heb het over het BRU-gedeelte. Nieuwegein en omgeving. Als je Connexxion belt weten ze helemaal niets over verdwijnen.
Connexxion is nog steeds bezig met in beroep gaan dus die doen net alsof alles blijft zoals het is.


Maar ik heb dit gevonden bij Arriva:

http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/n ... -december/

En zoals ik het lees gaat het ook over een abonnement van een andere (voormalige) vervoerder en dan kun je gratis een aanvullend abonnement bij hen aanvragen om te kunnen blijven reizen met je abonnement.
Dit gaat over de overgang van ster naar km abonnement en de overgang naar een andere vervoerder.

Wel ingewikkeld allemaal moet ik zeggen maar reizigers tellen schijnbaar niet meer mee.
De klant is de provincie en de reiziger komt op de laatste plaats.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Ongelezen bericht door Frank445 »

Reizigersorganisatie ROVER laat me weten dat het BRU de voorwaarde heeft gesteld dat Connexxion wel moet terugbetalen, maar dat Connexxion dit schijnbaar zelf nog niet weet.

Ik sluit me hierbij aan, want de Connexxion-berichten die in de media staan, zijn bij de klanteningang niet bekend.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Ongelezen bericht door Frank445 »

Automatisch verlengingsaanbod gehad van Connexxion. Vraag gesteld aan Klantenservice en antwoord is:
Het is bij ons op de klantenservice ook nog niet duidelijk wat er met de abonnementen gaat gebeuren die er in die periode nog doorlopen. Dat hangt ook af van de nieuwe vervoerder en hier wordt pas later in het jaar meer bekend over gemaakt.
en
Het is altijd mogelijk een jaarabonnement te beéindigen. Zeker in dergelijke situaties.
Netjes antwoord van Connexxion en jammer dat het BRU ze eruit heeft gegooid.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Verdwijnen Connexxion regio Utrecht en jaarabonnement

Ongelezen bericht door Frank445 »

Ik heb een stukje vervolgcommunicatie van Connexxion/GVU, waardoor ik toch een jaarkaart ga nemen.
De klant mag uiteraard nooit de dupe worden van een overgang naar een nieuwe vervoerder. We doen onze best om ervoor te zorgen dat een eventuele nieuwe vervoerder de acceptatie van het jaarabonnement naadloos kan overnemen. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan zorgt Connexxion ervoor dat alle abonnementhouders voor de resterende periode van het abonnement, restitutie ontvangen. U kunt dus met een gerust hart een nieuwe abonnement afsluiten.

Gesloten