Pagina 1 van 1

service abonnement

Geplaatst: 19 jan 2013 23:29
door pd0lkn
Heb sinds 2002 een service abonnement bij de firma Verwarmingssluis BV in Genemuiden voor een warmtepomp boiler.
Deze koste in 2002 70 euro
Elk jaar ging deze omhoog i.v.m. indexering.
Na 5 jaar kwam er een extra verhoging bij i.v.m veroudering.
Nu 2013 kost heb abonnement 90 euro + 17 euro toeslag i.v.m. ouderdom
totaal dus 107 euro.
Mijn vraag is mogen ze i.v.m. veroudering extra kosten rekenen.
Het enigste wat ze leveren is schoonmaken eens in de twee jaar.
En bij reparatie is voorrijden gratis maar arbeidsloon en matriaal moet betaald worden.

Re: service abonnement

Geplaatst: 20 jan 2013 00:10
door dhc
Tuurlijk mag dat...de bakker,slager enz, mogen ook hun prijzen verhogen. Aaan u de keus om er mee door te gaan.

Re: service abonnement

Geplaatst: 20 jan 2013 01:31
door Zwaplans
pd0lkn schreef:Heb sinds 2002 een service abonnement bij de firma Verwarmingssluis BV in Genemuiden voor een warmtepomp boiler.
Deze koste in 2002 70 euro
Elk jaar ging deze omhoog i.v.m. indexering.
Na 5 jaar kwam er een extra verhoging bij i.v.m veroudering.
Nu 2013 kost heb abonnement 90 euro + 17 euro toeslag i.v.m. ouderdom
totaal dus 107 euro.
Mijn vraag is mogen ze i.v.m. veroudering extra kosten rekenen.
Het enigste wat ze leveren is schoonmaken eens in de twee jaar.
En bij reparatie is voorrijden gratis maar arbeidsloon en matriaal moet betaald worden.
In 1974 betaalden wij 15 HFL voor zo'n abonnement.

Re: service abonnement

Geplaatst: 20 jan 2013 10:16
door Slobberbone
Er zijn zat mensen met een serviceabbo van tot 200 euro per jaar bij een nieuwe ketel genomen, er zal maar iets gebeuren :? Betalen lekker jaren dit bedrag terwijl je na 5/7 jaar gewoon beter een nieuwe ketel kan kopen. Hier ook na 3 jaar eerste beurtje steld niets voor, kun je zelf ook wel.

Re: service abonnement

Geplaatst: 20 jan 2013 12:33
door berndv
Qua prijs is het absoluut duur. Helemaal die ouderdomskosten. Ik kan me voorstellen dat als u materiaal en arbeid er bij in had zitten, deze kosten vrij normaal zouden zijn. Maar als het alleen schoonmaak een voorrijkosten zijn vind ik de prijs te hoog. Maar uw vraag, mogen ze dat? Ja dat mogen ze, zolang er mensen zijn die het blijven betalen, zullen ze het ook doen. Mijn advies zou zijn, kijk eens rond bij andere installateurs en onderhoudsbedrijven. Als ik reken dat ik voor mijn cv ketel nog geen 60 euro betaal, waar alle kosten bij in zitten, dus voorrij, materiaal en arbeid. Nu is een cv geen warmtepomp, dat snap ik, maar als materiaal en arbeid er niet bij in zitten, zie ik weinig verschil.

Re: service abonnement

Geplaatst: 14 mar 2014 12:42
door Raymond Bouman
Beste mensen,

Een warmtepomp is niet vergelijkbaar met een CV toestel, ook in de onderhoudskosten zal dit zich vertalen.
Bij het afsluiten van 1 van onze abonnementen worden de voorwaarden van dit abonnement duidelijk omschreven.
De wijze van indexeren (jaarlijks) is onderbouwd en wordt elk kalenderjaar conform richtlijnen van onze brancheorganisatie UNETO VNI doorgevoerd.
Elke eindgebruiker krijgt hier begin van elk jaar bericht over en kan dus precies zien wat de abonnementsbedragen voor dat jaar zijn.
Na het 10e jaar wordt er een toeslag de zogenoemde "ouderdomstoeslag" berekend.
Na het 10e jaar is het risico op uitval van componenten groter, dit willen we niet berekenen over ons gehele bestand, maar alleen over de toestellen die met een bouwjaar binnen deze risico groep vallen.

Indien u als klant nog contact met mij / ons wil zoeken, om dit persoonlijk te bespreken, kan dit altijd.

In vertrouwen voldoende informatie te hebben gegeven,

Verwarmingssluis BV

Raymond Bouman
Hoofd afdeling Service, Onderhoud & Nazorg
[email protected]

Kamperzeedijk 57
8281 PB GENEMUIDEN
038-3446555

Re: service abonnement

Geplaatst: 14 mar 2014 13:23
door Ad Verkaad
Raymond Bouman schreef:Beste mensen,

Een warmtepomp is niet vergelijkbaar met een CV toestel, ook in de onderhoudskosten zal dit zich vertalen.
Bij het afsluiten van 1 van onze abonnementen worden de voorwaarden van dit abonnement duidelijk omschreven.
De wijze van indexeren (jaarlijks) is onderbouwd en wordt elk kalenderjaar conform richtlijnen van onze brancheorganisatie UNETO VNI doorgevoerd.
Elke eindgebruiker krijgt hier begin van elk jaar bericht over en kan dus precies zien wat de abonnementsbedragen voor dat jaar zijn.
Na het 10e jaar wordt er een toeslag de zogenoemde "ouderdomstoeslag" berekend.
Na het 10e jaar is het risico op uitval van componenten groter, dit willen we niet berekenen over ons gehele bestand, maar alleen over de toestellen die met een bouwjaar binnen deze risico groep vallen.

Indien u als klant nog contact met mij / ons wil zoeken, om dit persoonlijk te bespreken, kan dit altijd.

In vertrouwen voldoende informatie te hebben gegeven,

Verwarmingssluis BV

Raymond Bouman
Hoofd afdeling Service, Onderhoud & Nazorg
[email protected]

Kamperzeedijk 57
8281 PB GENEMUIDEN
038-3446555
Ben benieuwd of er nog interesse is, 14 maanden na het laatste bericht...