Pagina 1 van 1

Actua Verzekeringen oplichters?

Geplaatst: 21 jan 2013 16:11
door Briljant
Hallo,

Ik heb anderhalf jaar geleden een smartphone gekocht via MediaMarkt. Ik heb toen ook een schadeverzekering afgesloten. Nu is eind december de telefoon in het water gevallen en niet meer bruikbaar. Ik heb deze na telefonisch contact 3 weken geleden naar Actua gestuurd.
Ik heb tot op heden niets gehoord vanuit hun kant. Na het eerste telefonisch contact (2 weken geleden) hebben ze aan de hand van de Track en Trace code aangegeven dat het toestel binnen is. Vandaag heb ik weer telefonisch contact gehad en beweren dat er nog niets is binnen gekomen en ze graag een track en trace code willen hebben (die ik hoogswaarschijnlijk niet meer heb). Ik vraag me af hoe ik hier tegen kan optreden?
Heb zwaar het gevoel dat ze de boel aan het oplichten zijn? of in ieder geval de schadeafhandeling aan het uitstellen.

Zijn er nog meer mensen met dezelfde ervaring? en hoe hebben jullie dit dan opgelost?


Groet

Re: Actua Verzekeringen oplichters?

Geplaatst: 21 jan 2013 16:29
door Frantic2
hoe zo heb jij die code niet meer? Je weet toch dat zoiets belangrijk is?

Vooralsnog kan JIJ dus niet aantonen dat jij überhaupt iets hebt opgestuurd.

( en vervolgens durf je een ander van oplichting te betichten..... )

Re: Actua Verzekeringen oplichters?

Geplaatst: 21 jan 2013 16:56
door harley68
Daar heeft Frantic een goed punt. Zonder tracktrace kun jij niets aantonen en heb je geen poot om op te staan.

Re: Actua Verzekeringen oplichters?

Geplaatst: 21 jan 2013 17:02
door Jolijn
Maar ja, als eerder al is aangegeven dat het toestel binnen is..... wie weet zouden jullie dan de T &T ook niet verder meer bewaren?

Re: Actua Verzekeringen oplichters?

Geplaatst: 21 jan 2013 17:22
door Briljant
Ten eerste kun je zoiets altijd verliezen of kwijtraken. De mens raakt wel eens belangrijkere dingen dan een bonnetje kwijt..
Ten tweede heb ik een mondelinge bevestiging gekregen dat het toestel binnen is gekregen. Dus ik verwacht van een verzekeraar die zaken doet met een concern als MM betrouwbaar is en altijd de klant dient en nietelke keer een bewijs vraagt dat het daadwerkelijk is verstuurd.

Daarnaast verwacht ik op zn minst enig bericht of bevestiging. Ik heb geen bevestiging of bericht ontvangen van de online aangifte, niet van de verzending helemaal niets. Ik ben steeds degene die contact moet opzoeken..

En wat betreft oplichters..Daar heb ik ook een vraagteken bij gezet..Misschien berust dit op een misverstand, maar de manier waarop ze met mij als klant omgaan is wel heel erg onvriendelijk.

Frantic: Ik heb gevraagd of iemand hier ervaring mee heeft? en hoe ik dit kan oplossen? Jou reactie beantwoord geen van beide vragen. Dus houd zulke antwoorden voortaan voor je..

Alvast bedankt..