Doorlopende reisverzekering Europeesche
Geplaatst: 21 jan 2013 17:07
Hallo,
Zo ongeveer 8 maanden geleden heb ik via een reisbureau een doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen afgesloten, vervolgens heb ik deze (gelukkig) niet nodig gehad op de eerstvolgende vakantie. Nu zou ik vandaag vertrekken naar Londen, met de trein, maar omdat er sterk wordt afgeraden om met de Thalys te reizen, net als de Eurostar, ben ik niet gegaan.
De kosten van de trein kon ik of terug krijgen, of omboeken naar een andere datum. Ik heb ook het hotel gebeld om te melden dat ik niet zou komen, ik wist dat ik geen annuleringsverzekering via het hotel had, zij vertelden dat ik mijn reisverzekering moest bellen om geld terug te krijgen voor het hotel. Zo gezegd zo gedaan, de reisverzekering gebeld, daar helaas erg onbeschoft te woord gestaan omdat ik in eerste instantie het verkeerde nummer had gebeld. Op de vraag welk nummer er dan gebeld moest worden kwam het antwoord 'dat weet ik niet hoor, dan moet je op de website kijken'. Eenmaal iemand aan de lijn die er wel iets over kon zeggen bleek dat ik mijn geld niet terug kon krijgen omdat dat niet in mijn polisvoorwaarden staat. In de polisvoorwaarden die ik thuis heb staat dat ik recht heb op een vergoeding als het vervoermiddel niet rijdt, maar volgens Europeesche ben ik daar niet voor verzekerd. Waarom het dan in de polisvoorwaarden staat is me nog steeds een raadsel, volgens hen krijg je alle voorwaarden thuis gestuurd en niet alleen die van de verzekering die je hebt afgesloten. Heel handig natuurlijk.
Dit lijkt mij nou juist een voorbeeld van een zaak waarin ze gewoon moeten uitkeren, maar blijkbaar reed mijn trein wel (overigens met 120 minuten vertraging waardoor ik de aansluitende trein ook weer zou missen) en hoewel er van alle kanten werd gewaarschuwd dat je NIET met de Thalys moest gaan, en zelfs 100% geld terug kreeg, blijft Europeesche Verzekeringen volhouden dat dit niet valt onder de reisverzekering.
Ik vraag me af waar ik dan precies voor ben verzekerd en of er meer mensen problemen hebben met het uitbetalen van Europeesche Verzekeringen?
Met vriendelijke groet,
Fenna
Zo ongeveer 8 maanden geleden heb ik via een reisbureau een doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen afgesloten, vervolgens heb ik deze (gelukkig) niet nodig gehad op de eerstvolgende vakantie. Nu zou ik vandaag vertrekken naar Londen, met de trein, maar omdat er sterk wordt afgeraden om met de Thalys te reizen, net als de Eurostar, ben ik niet gegaan.
De kosten van de trein kon ik of terug krijgen, of omboeken naar een andere datum. Ik heb ook het hotel gebeld om te melden dat ik niet zou komen, ik wist dat ik geen annuleringsverzekering via het hotel had, zij vertelden dat ik mijn reisverzekering moest bellen om geld terug te krijgen voor het hotel. Zo gezegd zo gedaan, de reisverzekering gebeld, daar helaas erg onbeschoft te woord gestaan omdat ik in eerste instantie het verkeerde nummer had gebeld. Op de vraag welk nummer er dan gebeld moest worden kwam het antwoord 'dat weet ik niet hoor, dan moet je op de website kijken'. Eenmaal iemand aan de lijn die er wel iets over kon zeggen bleek dat ik mijn geld niet terug kon krijgen omdat dat niet in mijn polisvoorwaarden staat. In de polisvoorwaarden die ik thuis heb staat dat ik recht heb op een vergoeding als het vervoermiddel niet rijdt, maar volgens Europeesche ben ik daar niet voor verzekerd. Waarom het dan in de polisvoorwaarden staat is me nog steeds een raadsel, volgens hen krijg je alle voorwaarden thuis gestuurd en niet alleen die van de verzekering die je hebt afgesloten. Heel handig natuurlijk.
Dit lijkt mij nou juist een voorbeeld van een zaak waarin ze gewoon moeten uitkeren, maar blijkbaar reed mijn trein wel (overigens met 120 minuten vertraging waardoor ik de aansluitende trein ook weer zou missen) en hoewel er van alle kanten werd gewaarschuwd dat je NIET met de Thalys moest gaan, en zelfs 100% geld terug kreeg, blijft Europeesche Verzekeringen volhouden dat dit niet valt onder de reisverzekering.
Ik vraag me af waar ik dan precies voor ben verzekerd en of er meer mensen problemen hebben met het uitbetalen van Europeesche Verzekeringen?
Met vriendelijke groet,
Fenna