Pagina 1 van 1

KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 22 jan 2013 13:06
door Huubske83
Wij hebben in week 22 (juni 2012) ons bed, een Swiss Sense 1200 gekocht bij Swiss Sense Tilburg. In de winkel keurig behandeld, totaal niet opdringerig, gewoon netjes. Bed zag er keurig uit en lag heerlijk. Dus over gegaan tot aankoop.
De levering zou 6 tot 10 weken duren vertelde de verkoper. Prima, dat zou net na onze vakantie zijn.

Teruggekomen van vakantie (na 10 of 11 weken) belden ze op om een afspraak te maken.
Bed werd geleverd, maar helaas waren het hoofdbord en de matrashoezen van een andere klant. En tevens van een totaal ander bed met grotere afmetingen dan ons bed. Hierdoor passen de matrassen niet aan het hoofdbord.
Volgens de monteurs een kwestie van omruilen, ze zouden dit melden en na een week zouden ze het om komen ruilen.

Echter kregen wij een week later een brief dat men de onderdelen tussen de 10 en twaalf weken kwam omruilen.
Dit kan echt niet, wij slapen nu niet zoals het hoort op een swiss sense bed. Wij liggen, zoals ieder ander, in het midden. Wij merken dat hierdoor de binnenste gedeeltes van de bedden inzakken, ook de topper. Ik had inmiddels ook telefonisch contact opgenomen met de klantenservice waar men mij verzocht de bedden los te maken van het hoofdbord en tegen elkaar aan te zetten. Ik heb aangegeven dit niet te doen aangezien mijn vrouw zwanger is, het zou maar gebeuren dat ze ertussen valt. De medewerkster van de klantenservice heeft overlegd en gaf aan dat dit niet kon omdat de bedden zwaar genoeg zijn. Ik heb aangegeven dit alsnog niet te willen doen. Er is toen een serviceafspraak ingepland om de klacht hier bij ons thuis te bekijken. Ik
heb toen bij het schoonmaken even getest wat er zou gebeuren als ik (75kg) in het midden van het bed ga liggen met de boxen los van het hoofdbord, en ja,ik gleed er mooi tussen op de grond. Ik wil er niet aan denken wat er gebeurd als mijn vrouw er tussen was gegleden.
Dit heb ik direct bij Swiss Sense gemeld.

Inmiddels is er een servicemonteur langsgeweest en heeft enkele aanpassingen aan het hoofdbord en de matrassen gedaan waardoor de bedden tegen elkaar aan staan.
Echter hebben wij nu nog steeds een bed uit verschillende kleuren, afmetingen en ingezakte matrassen en topper.

17-12-2012 de klantenservice gebeld waar men met de smoes komt dat het systeem vast zit......

Als men niet op tijd kan leveren wees dan eerlijk, houd je klanten niet aan het lijntje.
Als ons bed in 2012 niet meer geleverd kan worden dan cancelen we de order.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21 December 2012 - Inmiddels zijn we al verder geholpen. Ik heb opnieuw contact opgenomen met Swiss Sense en men de mogelijkheid geboden ons de matrassen te laten ruilen bij een vestiging. Men heeft met vestiging Tilburg gebeld waar wij het matras van mijn vrouw konden ruilen. De winkelier was het ook met ons eens dat het echt niet kon om ons zo te laten zitten met dit bed.

Swiss Sense kon ons ook nog melden dat het bed in week 3 2013 geleverd zou worden.

De klantenservice nam ook nog meteen even contact met ons op om te vragen of ik de klacht hier wilde verwijderen aangezien onze klacht in hun ogen zo opgelost was.
Zeer kwalijke zaak dat ze daarover wel contact kunnen opnemen, maar de klant op de hoogte houden kunnen ze niet.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 11-01-2013
Nieuwe matrassen, matras hoezen en hoofdbord zijn door Swiss Sense geleverd, echter geen nieuwe boxen en topper. De topper is totaal doorgezakt en dit kan echt niet zo. Ook is het totaal niet acceptabel een gestoffeerd bed te leveren uit 2 verschillende producties, dat is vragen om kleurverschil.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gisteren (21-01-2013) zouden de nieuwe boxen en de topper geleverd worden, en weer hadden de servicemonteurs de verkeerde boxen bij. De topper is wel geruild.
Mijn vrouw is hoogzwanger en begin februari uitgerekend. Dit wist Swiss Sense al toen wij het bed besteld hadden (begin juni 2012).
De servicemonteurs waren het met ons eens dat dit echt niet kan hoe Swiss Sense met hun klanten omgaat.

Swiss Sense krijgt nog 1 kans om ons een nieuw bed te leveren voor mijn vrouw bevallen is, anders kunnen ze wat er nu staat op komen halen en kopen we ergens anders een bed.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 22 jan 2013 13:30
door VioletPrue
Ik snap even iets niet.
Als u beiden in het midden van het bed ligt, waarom dan twee losse bedden kopen?
Dan is één groot tweepersoonsbed toch veel praktischer?

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 28 jan 2013 13:57
door Huubske83
Het bed zit normaal aan elkaar verbonden via het hoofdbord met een topper erbovenop, dus gewoon een vlak 2 persoons. Maar omdat het hoofdbord voor een bed van 180cm is en de boxen 2x 80 (dus voor een bed van 160cm) zijn zit er een spleet van 10 cm tussen (beide boxen aan beide zijden 5cm = 20 cm, dus tussenin 10 cm ruimte). Gevolg: matrassen en topper gaan doorzakken.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 28 jan 2013 20:38
door VioletPrue
U koopt iets niet passends.....en vindt het gek dat dit niet goed ligt?
Het is toch vrij logisch dat als er een gat van 10 centimeter tussen twee bedden zit, dat de topper dan gaat doorzakken?
Punt is, dat ik niet weet of dit Swiss Sense is aan te rekenen.
U heeft dit zelf zo samengesteld en gekocht.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 28 jan 2013 20:53
door sjoegel
In uw geval is een bed uit 1 stuk beter.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 06 feb 2013 17:49
door jls63
@ VioletPrue: niet overal kan een boxspring en matras uit 1 stuk naar boven...daar wel eens aan gedacht? En van draaien elke 6 week?

Al honderd jaar slapen de meeste mensen in Europa op bedden die uit 2 stukken bestaan, in ieder geval 2 matrassen. En nog nooit heeft men last van naden gehad tussen matrassen. De laatste jaren echter wel, dit komt doordat (helaas) fabrikanten matrassen maken waar geen randversteviging meer in zit. Of doordat ze vanwege kosten besparing met slechte verlijming werken, waardoor de randen wel omvallen.

Een topper uit 1 stuk helpt in dit geval dan ook niet, deze zal gewoon mee zakken tussen de naad. Vandaar dat goede boxsprings NOOIT geen toppers hebben. Immers, de goede merken maken matrassen die wel sterk zijn, goed aansluiten en 2 zijdig beslaapbaar zijn.

In bijna alle landen ter wereld waar boxsprings te koop zijn, met uitzondering van de benelux, koopt men een boxspring zonder topper. Maar (vooral) Nederlanders zijn erg gevoelig voor mooie verkooppraatjes, liefst veel korting, en gratis tv's, reizen e.d. Toppers is niet anders dan een mode verschijnsel.

Betere boxsprings, zoals Sealy, Beka, Simmons, VI Spring ect. zijn wereldwijd altijd zonder toppers.

Wat betreft de problemen met Swiss Sense, aanschrijven voor correcte levering binnen 2 weken ( wettelijk termijn) en bij wanprestatie koop ontbinden.

Ga bij ontbinding van koop dan naar een gerenomeerde slaapspecialist, die kan alles uitleggen. Dus geen Beter Bed, Swiss Sense, Ikea en hoe het allemaal mag heten.

Trouwens, boxsprings komen helemaal niet uit Scandinavie, maar van oorsprong uit Frankrijk en Engeland.

Veel succes.....een slaapspecialist die al 35 jaar boxsprings verkoopt.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 06 feb 2013 20:48
door VioletPrue
jls63 schreef:@ VioletPrue: niet overal kan een boxspring en matras uit 1 stuk naar boven...daar wel eens aan gedacht? En van draaien elke 6 week?
Ja hoor, zeker aan gedacht.
Maar misschien kan het bij TS nou net wèl.

Heeft u er al aan gedacht dat de kier die TS beschrijft is onstaan omdat hij twee losse eenpersoonbedden (samen 1.60m) aan een te groot hoofdbord (1.80m) heeft gehangen?
Dus uw hele relaas over toppers en matrassen gaat hier geen eens op, het komt gewoon omdat door de keuze voor te kleine matrassen een kier van 10 cm veroorzaakt tussen de matrassen.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 16 feb 2013 12:29
door jls63
Een hoofdbord wordt vaak bevestigd aan de hoeken van boxen. Als het hoofdbord 180 cm is en de boxen 160 cm., dan is er een heel simpele noodoplossing: gewoon het hoofdbord los op de vloer zetten en de boxen er los tegen aan zetten. En dus geen naad meer.
Maar het is inderdaad geen definitieve oplossing. Maar zo hoef je geen maanden met een naad te zitten.

Wat ook een oplossing is: de bevestigingen van het hoofdbord aan elke zijde 10 cm. naar binnen plaatsen. Dit is trouwens heel normaal dat hoofdbord 10 cm. overstekend is. Wellicht dat het hoofdbord wel de juiste is, maar bij productie dit verkeerd is gegaan.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 16 feb 2013 15:45
door crazyme
Huubske83 schreef: Inmiddels is er een servicemonteur langsgeweest en heeft enkele aanpassingen aan het hoofdbord en de matrassen gedaan waardoor de bedden tegen elkaar aan staan.
Echter hebben wij nu nog steeds een bed uit verschillende kleuren, afmetingen en ingezakte matrassen en topper.
Het probleem van de ruimte tussen de boxen was in de openingspost al opgelost.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 01 apr 2013 22:14
door HarrievanHaaren
Nadat mijn vrouw en ik eind december bij Swiss Sense in den Bosch een Sense 7200 hadden besteld zijn wij eens op internet gaan snuffelen. Wij schrokken ons kapot over de vele negatieve reacties op verschillende fora. Ons enthousiasme over de goede informatie van de verkoopster en het heerlijke proefliggen in de winkel was meteen bekoeld. Zouden wij ook al die ellende over ons heen Krijgen?

De order annuleren was geen optie want wij hadden immers met ons volle verstand de koopovereenkomst getekend. Dus god zegen de greep.

Ondanks de toegezegde levertijd van circa 16 weken werd het bed al na 9 weken geleverd. Met de negatieve reacties in ons achterhoofd hebben wij het werk van de twee bezorgers goed gade geslagen. Ook hebben wij alle onderdelen van het bed goed geïnspecteerd. De conclusie was dat nergens ook maar iets op aan te merken was. De bezorgers waren zeer voorkomend, werkten netjes en waren heel klantvriendelijk door het geven van tips en het beantwoorden van vragen. En aan het bed mankeert niets en slaapt heerlijk!!!!!!

Wij weten natuurlijk niet wat de toekomst nog brengt maar onze positieve ervaringen staan wel in schril contrast met de vele negatieve ervaringen op de fora. Wij vinden dat Swiss Sense daarmee tekort wordt gedaan. Met onze reactie willen wij hieraan een tegenwicht bieden.

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 03 apr 2013 09:03
door VioletPrue
Helemaal terecht ook en ook eens leuk om te horen.
Het is natuurlijk ook wel logisch dat op internet over zo'n beetje elk bedrijf en product (veel) klachten te vinden zijn.
De meeste mensen met goede ervaringen melden die niet.
Dus leuk dat u dat wel doet!
Slaap lekker!

Re: KLACHT: Zeer slechte levering en after sales Swiss Sense

Geplaatst: 03 apr 2013 09:22
door GJvdZ
VioletPrue schreef: Het is natuurlijk ook wel logisch dat op internet over zo'n beetje elk bedrijf en product (veel) klachten te vinden zijn.
Eigenlijk moet je bezorgd worden als er over een bedrijf geen klachten zijn te vinden op internet: dan hebben ze namelijk helemaal geen klanten.