Pagina 1 van 1

service van online internet

Geplaatst: 22 jan 2013 14:22
door panant
de service van online internet zijn bar slecht.
ik kreeg een paar x een meding van hun dat mijn internet gereed was
en het zou werken wat bleek 2 dagen bellen met mobiel.
geen internet. krijg ik na 2 dagen 2 mensen van kpn op de stoep om in mijn huis de boel door te meten
wat blijkt hebben ze mij nooit aan gesloten.
toen heb ik telefoniche contakt gehad met een medewerker van on line en die vertelde mij dat er een melding van gemaakt werd en dat ik mijn belkosten van totaal € 30,-- aan online terug kon vorderen omdat het hun fout was.
wat blijkt na weer tug x te hebben gebeld hier over dat zij dat niet doen,
de mederwekers in middels 4 verschillende geven mij wel gelijk en vinden dat ik recht heb op terug betaling van online.
Maar het beleid van online blijkt dus zo te zijn ook al is het een fout van online je belkosten worden niet vergoed.
nou ik vind dit bar en bar slecht andere providers zoals kpn betalen gewoon alles terug....
als het blijkt dat het hun fout is ... maar deze dus niet dus kijk uit als je een provider neemt ...
online lijkt goed koop maar al met al ben je nog duur uit
de servisce is bar slecht van online.....
en als je wat wilt weten moet je bellen wat je een hele hoop geld kost niks kan per mail...

Re: service van online internet

Geplaatst: 07 feb 2013 13:43
door MrsNo
Ook ik heb internet van Online gehad. Na de overstap van KPN naar Online was ik tevreden, over de hulp naar het zoeken van een geschikt "kanaal" voor internet i.v.m. heel veel netwerken in mijn omgeving, was ik tevreden.

Maar toen ik na 8 maanden mijn contract moest overdragen aan iemand anders i.v.m. verhuizing begon de ellende.
3 maanden (!) nadat de post met alle informatie betreffende de overname verstuurd was belde Online mij. De kopie van mijn paspoort was verdwenen, of ik een nieuwe kopie kon opsturen. Gevraagd hoe lang verwerking dan nog zou duren en er werd me beloof dat het binnen 3 dagen geregeld zou zijn. Ik betaalde intussen nog de abonnementskosten, kon dit gelukkig regelen met degene die het overnam.

2 weken later er zelf achteraan gebeld: "Mevrouw, we hebben niks gekregen". 2 keer post kwijt? En ze probeerden mij de schuld in de schoenen te schuiven, of ik misschien 2 keer vergeten had het klantnummer te vermelden?
Inmiddels was ik zover dat ik de kopie digitaal wou verzenden, d.w.z. via mail. Mij werd verteld dat dat kon via klantenservice op online.nl
Jammer, maar dus toch niet. Uploaden was niet mogelijk. Weer bellen, in elk geval kon ik op dat moment het bankrekeningnummer wel al laten veranderen, omdat ze 2 handtekeningen hadden.
Ik heb toen dringend gevraagd om een mailadres (dit is nergens terug te vinden op de website) om mijn kopie te kunnen verzenden aangezien ik geen zin had in weer twee weken wachten en te horen dat het kwijt was. De man aan de andere kant van de lijn was behulpzaam en mailde me een bericht waarop ik kon antwoorden.

Of het nu geregeld is, weet ik niet. Ik krijg nog steeds mails binnen via mijn privé mailadres die bestemd zijn (en gericht aan) degene die mijn contract overnam.
Ik betaal in elk geval niet meer, en ook mijn naam is verdwenen uit de mails. Maar online aanschaffen? Nooit meer!

Re: service van online internet

Geplaatst: 08 feb 2013 19:00
door amie0095
Online internet,nou daar kan ik nu dus een boek over schrijven!!!
Ik ging naar T-mobile om mijn abbonnement van mijn gsm te verlengen, de verkoper komt met een leuke aanbieding, internet ,SNELLER, GOEDKOPER,BLA,BLA,Bla.
Ik als leek heb geen verstand van dit alles en heb hem diverse keren gevraagd gaat dit via de kabel en niet via de telefoonlijn,ja zegt hij het gaat via de kabel .
Dus ik trap met mijn maatje 34 hier dus weer in en teken een contract van 2 jaar.
We zouden 18 juni 2012 internet ontvangen en zij zouden onze huidige provider opzeggen vanaf die datum.
Wat ook gebeurde, maar daar komt het er komt een KPN monteur en bekeek de meterkast en zei u heeft geen aansluiting voor telefoon, en ik moet buiten in de kast zijn ergens.
Nou meerdere malen bellen met de klantenservice en brieven geschreven krijg je geen gehoor als je hun vertelt dat de internet verbinding niet mogelijk is omdat we GEEN telefoonsaansluiting hebben.
Dan vallen de dreigementen in de bus van Online dat we moeten betalen, ik wil graag betalen, maar niet aan iets wat ik niet krijg.
Weken later krijg ik een brief van een of andere stichting dat ik op een soort zwarte lijst ben komen testaan dat ik nergens meer iets kan afsluiten.
Ik een bezwaar brief geschreven en aangetekend verstuud, na een paar weken krijg ik van die stichting een brief dat het ongegrond was, gelukkig dit is opgelost sta niet meer op die lijst, maar het probleem bij ONLINE speelt nu nog steeds, krijg nu steeds brieven van INTRUM Justitia ik moet een bedrag van bijna 600 euro betalen, weer aangetekende bezwaar brieven geschreven en mijn verhaal gedaan.
IK GA TOCH NIET IETS BETALEN WAT IK NIET HEB GEKREGEN!!! Ik heb 3 abbonnementen lopen die ik netjes iedere maand betaal, maar je ontvangt ook het product waar je om vraagt.
Wie o wie kan mij hier mee helpen, weet niet hoe ik hier vanaf kom!!!

Re: service van online internet

Geplaatst: 13 feb 2013 22:17
door devious
Hmm. Er is een mogelijkheid.

Bij het aannemen van je aanvraag hoort de provider te controleren of er wel geleverd kan worden. Dat wil zeggen:
Is er een doorvoerkabel naar je domein, ja of nee.
Een doorvoerkabel is een kabel die van de hoofdkabel af naar je huis/meterkast gaat. In een aantal gevallen wordt zo'n doorvoerkabel gedeeld door meerdere huishoudens. Een standaard doorvoerkabel heet 2 aderparen waardoor er 2 huizen voorzien kunnen worden van telefonie ( of nu ADSL/VDSL ). Heel soms heeft zo'n doorvoerkabel maar 1 aderpaar maar staat er in de registratie dat er wel een doorvoerkabel ligt. Dan is een aanname dat er 2 aderparen zijn normaal. Als er inderdaad een KPN-monteur heeft geconstateerd dat er geen IS/RA is ( dat is eigenlijk gewoon een aansluitpunt aan het einde van de doorvoerkabel ) dan valt dat onder de verantwoordelijkheid van de huiseigenaar.

Waar je nu achter moet zien te komen is of de doorvoerkabel wel of niet tot in je huis reikt. Zo niet ( en dat wil je ) dan moet je aannemelijk kunnen maken dat je de doorvoerkabel NIET kunt bereiken waardoor technische gezien het internetsignaal niet geleverd kàn worden. En dan kun je alles gewoon opzeggen. Sterker nog, Online hoort dan gewoon het contract te annuleren.

Nu is het zaak dat je in contact komt met de Klachtenafdeling van Online. De beste manier is bellen, maar een mailtje naar [email protected] kan ook wat uithalen. Begin de onderwerpregel met (klacht) en vermeld je naam adres schoenmaat, bereikbaar telefoonnummer en het klantnummer van Online ( begint geloof ik met een W nog steeds). Probeer de mail rustig te typen zodat het verhaal ineens duidelijk is. Dan maar hopen dat degeen die em leest het ook doorschuift naar de Klachtenafdeling en dat je daar wat compassie en medewerking aantreft.

Succes!

Re: service van online internet

Geplaatst: 13 feb 2013 22:24
door berndv
devious schreef:en vermeld je naam adres schoenmaat, bereikbaar telefoonnummer en het klantnummer van Online (
:lol:

Re: service van online internet

Geplaatst: 13 feb 2013 22:50
door devious
ja euh... tegenwoordig moet je op ik weet niet hoeveel vreemde manieren verifiëren...Zogenaamd vanwege de privacywet, maar die is ook duidelijk en heeft het erover dat ze niet meer dan het noodzakelijke mogen vragen. Bij Vodafone spannen ze overigens de kroon: daar vragen ze nog net niet wat je aan het doen bent.

Re: service van online internet

Geplaatst: 13 feb 2013 22:53
door bprosman
daar vragen ze nog net niet wat je aan het doen bent.
Nee mevrouw, ik ben altijd al zo kortademig :mrgreen:

Re: service van online internet

Geplaatst: 13 feb 2013 22:55
door devious
dat komt, meneer bprosman, omdat u echt overal komt... :shock:

Re: service van online internet

Geplaatst: 14 feb 2013 00:30
door renegade66
@devious,
Tegenwoordig hebben bijna alle woningen, en zeker nieuwbouw 2aderparen per woning.
Te weten; rood/blauw en oranje/wit.

Verder klopt je verhaal.

Re: service van online internet

Geplaatst: 14 feb 2013 22:03
door devious
@Renegade

Waarom je post? Tegenwoordig hebben juist veel nieuwe huisaansluitingen maar 1 aderpaar in de IS/RA en is de tweede gewoon dicht. Juist omdat men van het kopernetwerk af wil. Je mag van mij betweterig doen, maar soms kies je verkeerde uit om tegen te strijden.

Re: service van online internet

Geplaatst: 14 feb 2013 22:30
door renegade66
Ik doe niet betweterig, ik kijk bij mezelf en zie toch echt 2 aderparen.
Ook bij de rest van de familie.

Ik sluit nog regelmatig adsl aan, indien er overgang is naar een andere provider vraag ik om die aan te laten sluiten op dat andere aderpaar teneinde geen internet/telefonie te voorkomen.

Praktijkervaring zullen we maar zeggen.

Re: service van online internet

Geplaatst: 23 feb 2013 00:58
door devious
lol

Ben je ook al in echte nieuwbouwwijken geweest? Waar ze helemaal geen koper meer hebben liggen?
Praktijkervaring zal ik maar zeggen.