Probleem interactieve televisie Ziggo
Geplaatst: 22 jan 2013 14:51
Hallo allemaal!
Sinds twee maand zijn wij, mijn vriend & ik, maar eens afgestapt van de kabeltv. Ziggo opgebeld met de vraag of wij een alles-in-1 pakket kunnen aanvragen en dus deels overstappen naar hun(met internet). Dat kon, alles geregeld en de monteur zou op de 18e van november bij ons komen om alles voor ons te installeren. Die meneer is zo'n half uurtje bij ons geweest en alles was klaar voor gebruik.
Er ging een wereld voor ons open, draadloos internet & interactieve televisie dus we hebben er ook flink gebruik van gemaakt tot een week of twee geleden.
Mijn vriend was een documentaire aan het kijken en opeens werd het beeld zwart, met de melding: Voor een abonnement op dit pakket bel 0900-...... Alle zenders kregen we dezelfde melding behalve NED1. Hij heeft geprobeerd de interactieve ontvanger te resetten maar het mocht niet baten. Het was zaterdagochtend, we dachten dat het een tijdelijke storing was en gingen gewoon onze dingen doen. Die avond rond 19.00 uur probeerden we het nog maar eens maar we kregen weer diezelfde melding. Dan maar toch de klantenservice bellen aangezien het morgen zondag is en ze misschien niks meer voor ons kunnen beteken.
Dat gedaan, eerst een keuzemenu in keuzemenu in keuzemenu doorgeworsteld (lekker profiteren van de 10ct per minuut) en toen kreeg ik een zeer klantonvriendelijk meisje aan de telefoon. Na lang in de wacht gezet te zijn door haar wist zij mij te vertellen dat de smartcard die wij gekregen hebben niet op ons naam staat maar op die van een ander, woont ook in onze woonplaats. Diegene heeft het abbonement opgezet waardoor wij dus geen tv meer hebben. Ik kon maandag terugbellen om het op onze naam te laten zetten. Ik was een beetje verontwaardigd dat dit mijn antwoord was & de manier waarop ze mij te woord stond dus ik vroeg of dit alles was wat ze kon doen en wij dus dit weekend geen gebruik kunnen maken van de interactieve televisie. Haar antwoord daarop: Kijk je toch analoog, is beter dan helemaal niks
Ik was in staat om een persoonlijke klacht naar haar in te dienen, alleen haar naam ben ik zo snel vergeten en ik heb geen zin om voor de 3e keer een 0900 nummer te moeten bellen.
Die maandag had ik teruggebeld, een vriendelijke jongen gesproken (Ze hebben dus wel normaal personeel) en hij heeft het voor me geregeld, binnen 48uur hadden wij onze televisie weer scherp en interactief!
Iemand bekend met dit probleem, ervaring? Ik vind het een raar verhaal namelijk.
Sinds twee maand zijn wij, mijn vriend & ik, maar eens afgestapt van de kabeltv. Ziggo opgebeld met de vraag of wij een alles-in-1 pakket kunnen aanvragen en dus deels overstappen naar hun(met internet). Dat kon, alles geregeld en de monteur zou op de 18e van november bij ons komen om alles voor ons te installeren. Die meneer is zo'n half uurtje bij ons geweest en alles was klaar voor gebruik.
Er ging een wereld voor ons open, draadloos internet & interactieve televisie dus we hebben er ook flink gebruik van gemaakt tot een week of twee geleden.
Mijn vriend was een documentaire aan het kijken en opeens werd het beeld zwart, met de melding: Voor een abonnement op dit pakket bel 0900-...... Alle zenders kregen we dezelfde melding behalve NED1. Hij heeft geprobeerd de interactieve ontvanger te resetten maar het mocht niet baten. Het was zaterdagochtend, we dachten dat het een tijdelijke storing was en gingen gewoon onze dingen doen. Die avond rond 19.00 uur probeerden we het nog maar eens maar we kregen weer diezelfde melding. Dan maar toch de klantenservice bellen aangezien het morgen zondag is en ze misschien niks meer voor ons kunnen beteken.
Dat gedaan, eerst een keuzemenu in keuzemenu in keuzemenu doorgeworsteld (lekker profiteren van de 10ct per minuut) en toen kreeg ik een zeer klantonvriendelijk meisje aan de telefoon. Na lang in de wacht gezet te zijn door haar wist zij mij te vertellen dat de smartcard die wij gekregen hebben niet op ons naam staat maar op die van een ander, woont ook in onze woonplaats. Diegene heeft het abbonement opgezet waardoor wij dus geen tv meer hebben. Ik kon maandag terugbellen om het op onze naam te laten zetten. Ik was een beetje verontwaardigd dat dit mijn antwoord was & de manier waarop ze mij te woord stond dus ik vroeg of dit alles was wat ze kon doen en wij dus dit weekend geen gebruik kunnen maken van de interactieve televisie. Haar antwoord daarop: Kijk je toch analoog, is beter dan helemaal niks
Ik was in staat om een persoonlijke klacht naar haar in te dienen, alleen haar naam ben ik zo snel vergeten en ik heb geen zin om voor de 3e keer een 0900 nummer te moeten bellen.
Die maandag had ik teruggebeld, een vriendelijke jongen gesproken (Ze hebben dus wel normaal personeel) en hij heeft het voor me geregeld, binnen 48uur hadden wij onze televisie weer scherp en interactief!
Iemand bekend met dit probleem, ervaring? Ik vind het een raar verhaal namelijk.