Heffingskorting en toeslagen
Geplaatst: 22 jan 2013 21:07
Ik hoop dat iemand op onderstaande bericht een antwoord / hulp kan bieden om teruggave te voorspoedigen.
Vorig jaar maart tijdens de aangifte heb ik samen met mijn toeslagpartner het nieuwe rekeningnummer doorgegeven. Kort daarop werd de kindertoeslag en zorgtoeslag niet uitbetaald. wel gewoon de heffingskorting. Hierop hebben wij dus veel moeite moeten doen, om de toeslagen op het nieuwe rekeningnummer te krijgen. Eerst rekeningnummer bevestigen, daarna weer wachten tot de verwerking was toegepast. Hierna een brief laten toesturen voor de achterstallige betaling alsnog te krijgen. En weer wachten op de uitbetaling.
Afgelopen maand liep de verhuisservice af van de oude naar de nieuwe rekening. Dus op 15 dec 2012 geen heffingskorting ontvangen. Op 17 dec gebeld en gelijk het nieuwe rekeningnummer doorgegeven. Voor oudjaar volgt de brief met het nieuwe rekeningnummer, gelijk ondertekend en retour gestuurd. Nu blijkt deze pas op 15 jan 2013 te zijn verwerkt en hierdoor lopen wij dus de betaling van dec en jan mis. Wat blijkt ondanks eerdere toezeggingen wij moeten voor beide betalingen afzonderlijk een nieuwe brief ondertekenen en retour sturen.
Dus wij hierop naar regiokantoor Hoofddorp ; de heer achter de balie neemt de tijd en ondanks dat wij op dat moment alleen de brief hebben voor de betaling van dec, schrijft hij een brief erbij dat deze ook voor jan moet worden toegepast. Hij zou er ook voor zorgen dat deze brieven gelijk gefaxed gaan worden naar Amersfoort. De afzender op de brief is namelijk kantoor Heerlen.??
Vandaag komen wij tot de verrassing dat de toeslagen niet zijn uitbetaald. Na bellen blijkt het dus waarschijnlijk als volgt te zijn gegaan: OMdat wij dus voor de heffingskorting een wijziging doen hebben zij dus ook de toeslagen gelijk meegenomen. Dus moeten wij voor de uitbetaling van deze maand dezelfde stappen / moeite gaan ondernemen zoals bij de heffingskorting.
Alleen toen ik vroeg waarom nu wel bij een verzoek voor wijzigen rekeningnummer drie zaken worden meegenomen ipv maart vorig jaar kreeg ik hierop geen antwoord alleen dat dit onderzocht gaat worden. En dat wij hierover teruggebeld gaan worden......
Wie heeft eenzelfde soort debacle meegemaakt met de belastingdienst??
Vorig jaar maart tijdens de aangifte heb ik samen met mijn toeslagpartner het nieuwe rekeningnummer doorgegeven. Kort daarop werd de kindertoeslag en zorgtoeslag niet uitbetaald. wel gewoon de heffingskorting. Hierop hebben wij dus veel moeite moeten doen, om de toeslagen op het nieuwe rekeningnummer te krijgen. Eerst rekeningnummer bevestigen, daarna weer wachten tot de verwerking was toegepast. Hierna een brief laten toesturen voor de achterstallige betaling alsnog te krijgen. En weer wachten op de uitbetaling.
Afgelopen maand liep de verhuisservice af van de oude naar de nieuwe rekening. Dus op 15 dec 2012 geen heffingskorting ontvangen. Op 17 dec gebeld en gelijk het nieuwe rekeningnummer doorgegeven. Voor oudjaar volgt de brief met het nieuwe rekeningnummer, gelijk ondertekend en retour gestuurd. Nu blijkt deze pas op 15 jan 2013 te zijn verwerkt en hierdoor lopen wij dus de betaling van dec en jan mis. Wat blijkt ondanks eerdere toezeggingen wij moeten voor beide betalingen afzonderlijk een nieuwe brief ondertekenen en retour sturen.
Dus wij hierop naar regiokantoor Hoofddorp ; de heer achter de balie neemt de tijd en ondanks dat wij op dat moment alleen de brief hebben voor de betaling van dec, schrijft hij een brief erbij dat deze ook voor jan moet worden toegepast. Hij zou er ook voor zorgen dat deze brieven gelijk gefaxed gaan worden naar Amersfoort. De afzender op de brief is namelijk kantoor Heerlen.??
Vandaag komen wij tot de verrassing dat de toeslagen niet zijn uitbetaald. Na bellen blijkt het dus waarschijnlijk als volgt te zijn gegaan: OMdat wij dus voor de heffingskorting een wijziging doen hebben zij dus ook de toeslagen gelijk meegenomen. Dus moeten wij voor de uitbetaling van deze maand dezelfde stappen / moeite gaan ondernemen zoals bij de heffingskorting.
Alleen toen ik vroeg waarom nu wel bij een verzoek voor wijzigen rekeningnummer drie zaken worden meegenomen ipv maart vorig jaar kreeg ik hierop geen antwoord alleen dat dit onderzocht gaat worden. En dat wij hierover teruggebeld gaan worden......
Wie heeft eenzelfde soort debacle meegemaakt met de belastingdienst??