In de clinch met Elektrolux over een gebarsten glasplaat
Geplaatst: 24 jan 2013 20:10
Beste mensen, aangezien ik behoorlijk aan mezelf aan het twijfelen ben over wat nou "goed" en/of "fout" is wil mijn kwestie toch eens hier plaatsen en naar jullie reactie vragen.
Het volgende is gebeurd:
Tweede kerstdagen werd ons kerstdiner op een wel zeer ongebruikelijk manier verstoord door een harde klap in de keuken, toen we polshoogte gingen nemen bleek dat de glasplaat van de afzuigkap spontaan in duizende stukjes was gesprongen. De keuken en het aanrecht zal vol met glassplinters.
Gezien het feit dat dit niet door ondeskundig gebruik of eigen toedoen ontstaan is en ik nog garantie had op het apparaat heb ik een service verzoek ingediend bij electrolux en werd er daags tel. contact met mij opgenomen. Ik heb diverse malen gevraagd aan de telefoon of dit soort zaken onder garantie vallen, dit was het geval! De monteur zou langskomen en de glasplaat repareren.
Een week later kwam de monteur, zonder glasplaat en zijn conclusie was binnen 10sec na binnenkomst: GEEN GARANTIE volgens hem was het door ondeskundig gebruikt ontstaan. rekening van de glasplaat bedroeg in de 600e (terwijl de nieuw prijs 400e is) en als klap op de vuurpijl kreeg ik nog een rekening gepresenteerd van dat bezoekje van een kleine 109e voor "arbeid" die bestond uit het een uur lang telefoneren met de zaak. Inmiddels heb ik via de procedure een klacht ingediend bij AEG Electrolux en vandaag ontving ik een reactie met hierin het volgende citaat: "Ten tijde van het bezoek van onze technicus is gebleken dat het defect ontstaan is door een gebruikersfout en in dit geval de garantie niet van toepassing is, ......, de kosten van dit bezoek komen voor rekening van de eigenaar aangezien de auto in totaal 1.05 op uw adres gestaan heeft zal het bedrag van 109e verlaagd worden naar 91e".
kortom: ik ben een leugenaar en omdat een monteur suggestief aan geeft dat het mijn eigen schuld zonder aantoonbare reden moet ik de rekening betalen?
Is dit normaal? Ik heb twee kleine kinderen, ik had er niet aan moeten denken als daar iets mee gebeurd was door een dergelijk voorval.
Het volgende is gebeurd:
Tweede kerstdagen werd ons kerstdiner op een wel zeer ongebruikelijk manier verstoord door een harde klap in de keuken, toen we polshoogte gingen nemen bleek dat de glasplaat van de afzuigkap spontaan in duizende stukjes was gesprongen. De keuken en het aanrecht zal vol met glassplinters.
Gezien het feit dat dit niet door ondeskundig gebruik of eigen toedoen ontstaan is en ik nog garantie had op het apparaat heb ik een service verzoek ingediend bij electrolux en werd er daags tel. contact met mij opgenomen. Ik heb diverse malen gevraagd aan de telefoon of dit soort zaken onder garantie vallen, dit was het geval! De monteur zou langskomen en de glasplaat repareren.
Een week later kwam de monteur, zonder glasplaat en zijn conclusie was binnen 10sec na binnenkomst: GEEN GARANTIE volgens hem was het door ondeskundig gebruikt ontstaan. rekening van de glasplaat bedroeg in de 600e (terwijl de nieuw prijs 400e is) en als klap op de vuurpijl kreeg ik nog een rekening gepresenteerd van dat bezoekje van een kleine 109e voor "arbeid" die bestond uit het een uur lang telefoneren met de zaak. Inmiddels heb ik via de procedure een klacht ingediend bij AEG Electrolux en vandaag ontving ik een reactie met hierin het volgende citaat: "Ten tijde van het bezoek van onze technicus is gebleken dat het defect ontstaan is door een gebruikersfout en in dit geval de garantie niet van toepassing is, ......, de kosten van dit bezoek komen voor rekening van de eigenaar aangezien de auto in totaal 1.05 op uw adres gestaan heeft zal het bedrag van 109e verlaagd worden naar 91e".
kortom: ik ben een leugenaar en omdat een monteur suggestief aan geeft dat het mijn eigen schuld zonder aantoonbare reden moet ik de rekening betalen?
Is dit normaal? Ik heb twee kleine kinderen, ik had er niet aan moeten denken als daar iets mee gebeurd was door een dergelijk voorval.