Pagina 1 van 1

Hoelang geeft apple nu garantie op mijn macbook pro?

Geplaatst: 25 jan 2013 16:44
door baksteen123
Dag allemaal,

Op 1 juli 2011 bestelde ik via de Apple online store een Macbook pro 13" 2011 editie.

Het trackpad vertoont nu mankementen (hij hangt een beetje naar beneden linksonder en dit wordt per klik erger). Volgens Apple is de garantie na een jaar voorbij tenzij je zo'n apple care plan koopt.

Maar onlangs was er in het nieuws dat apple zich aan die Nederlandse garantie regels zou gaan houden.

http://webwereld.nl/nieuws/110550/apple ... antie.html

Ik zou het vast zelf kunnen lezen maar ik wil het graag bij de experts (jullie) verifiëren.
Waar heb ik nu recht op en wat moet ik nu doen om garantie te claimen?

Alvast bedankt!

Groeten

P.s.: Als er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn hoor ik het graag.

Re: Hoelang geeft apple nu garantie op mijn macbook pro?

Geplaatst: 25 jan 2013 16:55
door Rim69
Je hebt nog steeds dezelfde rechten als toen je de macbook kocht.

Re: Hoelang geeft apple nu garantie op mijn macbook pro?

Geplaatst: 03 feb 2013 23:11
door olaf79
De verkoper is verantwoordelijk voor het afhandelen van garantie. Dit kan apple zijn, als je het product in de apple store koopt, maar het kan ook een ander bedrijf zijn.

De wet bepaald dat een productie die eigenschappen moet bevatten die je er normalitair van mag verwachten en tevens die eigenschappen die de verkoper of fabrikant erover heeft gecommuniceerd. Apple beweert de beste te zijn en zijn producten jaren mee gaan. Een garantie van 1 jaar is simpelweg ongeoorloofd. Je mag a.d.h.v. de mededelingen van apple, en het feit dat de gemiddelde draagbare computer het langer dan 2,5 jaar uithoudt ervan uit gaan dat een trackpad niet al na 1 jaar kapot is. Ergo je hebt gewoon recht op garantie, wat betekend dat de verkoper moet zorgen voor kostenloos herstel.

Re: Hoelang geeft apple nu garantie op mijn macbook pro?

Geplaatst: 04 feb 2013 01:32
door alfatrion
baksteen123 schreef:Waar heb ik nu recht op en wat moet ik nu doen om garantie te claimen? (...)
Waar heb ik nu recht op en wat moet ik nu doen om garantie te claimen?
U moet aannemelijk kunnen maken dat het geleverde product bij de aflevering niet aan de overeenkomst beantwoorden. Als u dit kunt heeft u recht op kosteloze herstel of vervanging of beide.