Pagina 1 van 1

LaSer services

Geplaatst: 25 jan 2013 18:06
door xkimmie
(Excuses voor de fouten!)

Ongeveer 6 jaar geleden heb ik een credit card van Laser services aangevraagd. Ik had 5000 opgenomen (Stom ik weet het) Mijn card werd geblokkeerd maar voor de laatste jaren heb ik netjes mijn 100 euro per maand betaald. Ongeveer in totaal bijna 12,000 terug betaald maar ik heb nog steeds 4150 open?! Volgens Laser services betaal ik alleen de rente af. Ik woon nu in de buitenland en betaal nog steeds minimaal 100 per maand.
Kan iemand mij vertellen... Hoe kan dit? Ik kom er nooit van af?

Re: LaSer services

Geplaatst: 25 jan 2013 18:14
door berndv
Geen jaaroverzichten ontvangen? Rente op een creditcard is schrikbarend hoog, tot soms 20%. Dus op een opname van 5000 euro kan maar zo 1000 euro aan rente per jaar gerekend worden. Als u 100 euro per maand betaald, betaald u dus 1200 euro per jaar af, dat betekent dus 200 euro van het openstaande bedrag.

De laatste jaren betaald u netjes 100 euro per maand, dus de eerste jaren niet? Dan is dat bij 20% rente na het eerste jaar al 6000 geworden, het jaar daarna 7200. Hoe u bij 12000 afbetalen komt met een paar jaar 100 euro per maand snap ik niet, daarvoor zou u 10 jaar lang 100 euro per maand moeten betalen.

Re: LaSer services

Geplaatst: 25 jan 2013 18:20
door xkimmie
Nee van de laatste 2 jaar helemaal geen onverzichten.... En nee dat bedoelde ik niet met netjes afbetalen lol ik heb elke maand betaald met minimaal 100 euro, somige maanden waren 200 of 250

Re: LaSer services

Geplaatst: 25 jan 2013 18:33
door berndv
Dan dus de overzichten opvragen. Zoals ik al zei is de rente op een creditcard schrikbarend hoog, en kan dus met een opname van 5000 euro makkelijk 1000 euro per jaar zijn.

Re: LaSer services

Geplaatst: 25 jan 2013 19:52
door AdAstra
De laatste 2 jaar geen Rekeningoverzichten gekregen? Heeft u LaSer uw buitenlands verblijf + adres aangegeven? Want in de voorwaarden van LaSer staat onder 2.7 Krediet – Aansprakelijkheid.....

punt 5. Het maandelijks online Rekeningoverzicht en het papieren Rekeningoverzicht dat we jaarlijks per post versturen zijn gratis.

punt 3. Wat betreft het Uitstaand Saldo is het Rekeningoverzicht dat Laser verstrekt, leidend. De Rekeninghouder moet zich hieraan houden. Is de Rekeninghouder het oneens met dit overzicht, op andere gronden dan genoemd in 2.3 Krediet – Opname onder punt 1**, dan mag hij tegenbewijs leveren.
**(2.3 Krediet – Opname
1 Alle opnamen van een Krediet door de Rekeninghouder, belast LaSer door aan zijn Rekening. )

Dit moet hij zo spoedig mogelijk doorgeven aan LaSer, uiterlijk binnen 45 dagen na de op het Rekeningoverzicht vermelde boekingsdatum.

Dus meteen de Rekeningoverzichten opvragen van ????, 2011 en 2012. Krijgt u geen reactie stel LaSer dan in gebreke. De mogelijkheid bestaat ook de overzichten online te bekijken en te printen.

Re: LaSer services

Geplaatst: 25 jan 2013 20:22
door sjohie
Zelfs met de forse rentepercentages die ze mogen rekenen, komt 12k aflossing over de genoemde 6 jaar, op 2k/jaar, wat zelfs met 20% rente nog ~900 euro/jaar aflossing per jaar betekent. Die 4250 die er dan nog open zou staan na 6 jaar is wel erg hoog. :shock:

Re: LaSer services

Geplaatst: 25 jun 2013 16:58
door xkimmie
Update: Vorige maand gebeld, volgens hun de hele opstaande bedrag overgemaakt(3979,77euros). 2 dagen later gebeld om te vragen of het geld binnen was. Nee er komt nog rente erbij van 46.53 euros. Die heb ik gelijk overmaakt en ik zou een brief ontvangen waarin stond dat ik alles heb betaald en mijn rekening gesloten was. Vorige week gebeld omdat ik nog geen brief heb ontvangen, dat komt omdat er WEER rente van 14.44 euro erbij?! Ik werd nu 3 keer verteld dat ik alleen 'dit of dat' moet betalen en dan ben ik klaar. Waneer stopt het, dit kan toch niet??

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 01:11
door GelderseJanssen
Ooh, dat doen ze dus bij iedereen,bij mij is het ook iedere keer een ander smoesje, waardoor mijn contract alweer niet beeindigd is !! En dan kunnen ze weer geld van je rekening afschrijven!!!
Weet iemand wat de beste methode is ,om van die oplichters af te komen ?? :oops: :oops: :oops:

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 07:17
door xkimmie
Ik heb de 14,44 betaald, gelijk gebeld om het door te geven, en werd ik verteld dat ik nog 9 euro moest betalen! Hoe is dit mogelijk?!

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 08:19
door sjohie
xkimmie schreef:Ik heb de 14,44 betaald, gelijk gebeld om het door te geven, en werd ik verteld dat ik nog 9 euro moest betalen! Hoe is dit mogelijk?!
Dat zou de dag-rente over het originele bedrag kunnen zijn?

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 12:28
door xkimmie
Maar ik heb 4 keer gebeld om te vragen wat het totale openstaande saldo is om er van af te zijn, gelijk betaal ik wat ik werd verteld en dan komt er nog wat erbij dat de andere laser mederwerker 'niet heeft gerekend'??

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 20:25
door GelderseJanssen
Dit klinkt me bekend in de oren,is dus een standaard verhaal wat ze waarschijnlijk tegen iedere klant vertellen. Maar ze blijven zo wel ,onterecht geld verdienen.Dit is pure oplichting !!!!!!! :evil: :oops: :evil:

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 21:31
door thecure
GelderseJanssen schreef:Dit klinkt me bekend in de oren,is dus een standaard verhaal wat ze waarschijnlijk tegen iedere klant vertellen. Maar ze blijven zo wel ,onterecht geld verdienen.Dit is pure oplichting !!!!!!! :evil: :oops: :evil:
tja.. nooit aan beginnen...

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 21:36
door mpr1980
xkimmie schreef:Maar ik heb 4 keer gebeld om te vragen wat het totale openstaande saldo is om er van af te zijn, gelijk betaal ik wat ik werd verteld en dan komt er nog wat erbij dat de andere laser mederwerker 'niet heeft gerekend'??
De volgende keer dat je belt, zeg je rekening op. Vraag om een schriftelijke bevestiging. Ze blokkeren dan de rekening en je krijgt een brief met bedrag en einddatum. Als je voor die einddatum betaald, komt er geen rente meer bij. Het feit dat ze steeds opnieuw berekenen suggereert dat er steeds nogal veel tijd overheen gaat tussen opgave van het bedrag en jouw betaling (lijkt mij niet logisch overigens ;) ).

Mocht dit niet werken, stuur een klachtenbrief (gericht aan de directie) met printscreens van je betalingen. Eis teveel betaalde rente retour en/of een duidelijke berekening van de rente. Dan krijg je ook uitleg. Doe dit wel schriftelijk en bewaar alle correspondentie. Telefonisch geeft nooit bewijzen voor de toekomst.

Re: LaSer services

Geplaatst: 01 jul 2013 21:38
door mpr1980
GelderseJanssen schreef:Dit klinkt me bekend in de oren,is dus een standaard verhaal wat ze waarschijnlijk tegen iedere klant vertellen. Maar ze blijven zo wel ,onterecht geld verdienen.Dit is pure oplichting !!!!!!! :evil: :oops: :evil:
Uit ervaring weet ik dat er een verschil kan zitten in de bedragen die worden doorgegeven. Want krijg je het saldo door (dus zonder de laatste renteberekeningen) of krijg je het eindsaldo door voor directe aflossing (met renteberekening tot uiterste betaaldatum). Oplichting is het niet, wel mogelijk een slordigheid in de dienstverlening (medewerker moet meer doorvragen)...

Re: LaSer services

Geplaatst: 11 jul 2013 11:01
door xkimmie
De volgende keer dat je belt, zeg je rekening op. Vraag om een schriftelijke bevestiging. Ze blokkeren dan de rekening en je krijgt een brief met bedrag en einddatum. Als je voor die einddatum betaald, komt er geen rente meer bij. Het feit dat ze steeds opnieuw berekenen suggereert dat er steeds nogal veel tijd overheen gaat tussen opgave van het bedrag en jouw betaling (lijkt mij niet logisch overigens ;) ). IK HEB GELIJK BETAALD EN MET SPOED DUS ZO VEEL RENTE OVER 24 UUR?

Mocht dit niet werken, stuur een klachtenbrief (gericht aan de directie) met printscreens van je betalingen. Eis teveel betaalde rente retour en/of een duidelijke berekening van de rente. Dan krijg je ook uitleg. Doe dit wel schriftelijk en bewaar alle correspondentie. Telefonisch geeft nooit bewijzen voor de toekomst.[/quote]
IK HEB EEN SCHIFETELIJK BEVESTIGING MAAR DIT IS NU DE 2DE KEER DAT IK DIT ONTVANG.... IK HEB VANOCHTEND GEBELD EN IDD MIJN REKENING IS GESLOTEN EN SALDO STAAT OP 0, DE EERSTE BRIEF WAARIN STAAT DAT MIJN REKENING IS GELOSTEN WAS EEN ONGELUK....

IK HEB EEN KLACHT BRIEF MET ALLE BEWIJS MAAR WACHT OP IEMAND DIE MIJN NEDERLANDSE KAN CORRIGEREN HAHA