Mijn rechten bij kapotte bank
Geplaatst: 28 jan 2013 09:57
Beste mensen, wie kan mij helpen?
Ik heb vorig jaar een bank gekocht bij een Meubel Outlet (wel onderdeel van een bestaande meubelzaak). Binnen korte tijd waren er al problemen met bij de naden van de bank. Er is nooit iemand komen kijken en het werd afgescheept dat het een Outlet Bank was en de Fabriek failliet was. Dus de fabrieksgarantie verviel. Nu ontstonden er sinds kort weer problemen bij een ander deel van de bank, wederom bij de naden. Ik zag dat hun inmiddels een andere zaak begonnen zijn op de zelfde plek als de Meubel Outlet, maar dan onder een andere naam (zelfde eigenaar dus). De persoon waar ik eerder al contact mee heb gehad was op dat moment niet in de zaak. Uiteindelijk via de telefoon hem kunnen bereiken. Nu had hij telefonisch aan mij beloofd dat ik een keer langs mocht komen en ik een nieuwe bank mag uitkiezen voor het zelfde geld. Eindelijk werd er wat gedaan!
Ga ik naar die winkel. Is die man per staande voet ontslagen, omdat hij wel meer problemen had veroorzaakt. Gelukkig zijn de mensen die de zaak hebben overgenomen heel schappelijk en correct. Nu komen ze as donderdag naar de problemen van de bank kijken.
Nu komt echter de vraag: vrijdag belde ze me dat ze donderdag ook gelijk de bank mee willen nemen voor reparatie. Nu ben ik bang dat deze bank in gebreken zal blijven ook in de toekomst. Ik wil het er op gaan spelen dat ik een nieuwe bank mag gaan uitzoeken ipv reparatie. Want als ik het nu laat repareren sta ik misschien niet meer in mijn recht op een andere bank, omdat ik hiermee akkoord ben gegaan.
Welke rechten heb ik als klant om een reparatie af te weren en te gaan spelen op een andere bank?
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik heb vorig jaar een bank gekocht bij een Meubel Outlet (wel onderdeel van een bestaande meubelzaak). Binnen korte tijd waren er al problemen met bij de naden van de bank. Er is nooit iemand komen kijken en het werd afgescheept dat het een Outlet Bank was en de Fabriek failliet was. Dus de fabrieksgarantie verviel. Nu ontstonden er sinds kort weer problemen bij een ander deel van de bank, wederom bij de naden. Ik zag dat hun inmiddels een andere zaak begonnen zijn op de zelfde plek als de Meubel Outlet, maar dan onder een andere naam (zelfde eigenaar dus). De persoon waar ik eerder al contact mee heb gehad was op dat moment niet in de zaak. Uiteindelijk via de telefoon hem kunnen bereiken. Nu had hij telefonisch aan mij beloofd dat ik een keer langs mocht komen en ik een nieuwe bank mag uitkiezen voor het zelfde geld. Eindelijk werd er wat gedaan!
Ga ik naar die winkel. Is die man per staande voet ontslagen, omdat hij wel meer problemen had veroorzaakt. Gelukkig zijn de mensen die de zaak hebben overgenomen heel schappelijk en correct. Nu komen ze as donderdag naar de problemen van de bank kijken.
Nu komt echter de vraag: vrijdag belde ze me dat ze donderdag ook gelijk de bank mee willen nemen voor reparatie. Nu ben ik bang dat deze bank in gebreken zal blijven ook in de toekomst. Ik wil het er op gaan spelen dat ik een nieuwe bank mag gaan uitzoeken ipv reparatie. Want als ik het nu laat repareren sta ik misschien niet meer in mijn recht op een andere bank, omdat ik hiermee akkoord ben gegaan.
Welke rechten heb ik als klant om een reparatie af te weren en te gaan spelen op een andere bank?
Alvast bedankt voor het meedenken